עינת שמעוני מ-STKI מתריעה: 80% מהארגונים הגדולים בארץ עושים שימוש רק בטכנולוגיות HR בסיסיות

"רוב הארגונים בישראל אינם מנצלים את העושר הטכנולוגי הקיים בעולם משאבי האנוש, והשימוש שהם עושים בו הוא לטובת הקמה של מערכות שכר ומערכות לניהול נוכחות", אמרה שמעוני ברב שיח בנושא ● היא ציינה, כי מחלקות משאבי האנוש פונות ביותר דרישות מבעבר אל מחלקות ה-IT - תהליך שקורה כבר זמן מה בעולם, אך כעת מתחיל גם בישראל

"80% מהארגונים הגדולים בארץ עושים שימוש רק בטכנולוגיות הבסיסיות של עולם משאבי אנוש. רק 20% מארגוני האנטרפרייז עברו לשלבים המתקדמים בטכנולוגיות הקיימות בעולם ה-HR", כך אמרה עינת שמעוני, אנליסטית בכירה ב-STKI. שמעוני דיברה במסגרת רב שיח שנערך היום (ב') בבית אנשים ומחשבים. את רב השיח הנחו יהודה קונפורטס – העורך הראשי של הקבוצה ויורם שולטהייס – מנכ"ל HRus. המפגש התקיים לקראת כנס "HR&CIO ומה שביניהם – חדשנות טכנולוגית בעולם משאבי אנוש", שייערך ב-2 במאי בכפר המכבייה.

רוב הארגונים בישראל, אמרה שמעוני, אינם מנצלים את העושר הטכנולוגי הקיים בעולם משאבי האנוש, והשימוש שהם עושים בו הוא לטובת הקמה של מערכות שכר ומערכות לניהול נוכחות. לחילופין, ציינה, ארגונים רבים עושים שימוש במודול ה-HR במערכת ה-ERP לטובת הקמת כרטסת עובדים, שהיא הכרחית. עם זאת, הסבירה, כי מדובר בניצול חלקי בלבד של יכולות המודול. הסיבה שארגונים רבים פונים למודול ה-HR במערכות ה-ERP, לדבריה, היא כיוון שניתן להפרידו בקלות יחסית מהמודולים האחרים במערכת.

מיעוטם של הארגונים בישראל, העריכה שמעוני, עברו לשלבים מתקדמים יותר בעולם הטכנולוגיות של משאבי אנוש, ויישמו תיקי עובד במתכונתם הרחבה יותר, הטמיעו מודולים לניהול כישרונות ומודולים להדרכות של עובדים.

כסמן המעיד על חשיבותה הגדלה של תחום משאבי האנוש בארגונים, ציינה שמעוני את העובדה, כי שתי ענקיות ה-ERP – סאפ (SAP) ואורקל (Oracle), רכשו תמורת מיליארדי דולרים, כל אחת מהן, חברות בתחום משאבי האנוש. זאת, למרות שלשתיהן יש פתרונות טובים לתחום במסגרת מערכות ה-ERP שלהן.

כך, ציינה, שמעוני, רכשה סאפ את SuccessFactors האמריקנית בדצמבר האחרון, תמורת 3.4 מיליארד דולרים במזומן. SuccessFactors מציעה תוכנה לניהול משאבי אנוש שמסייעת לחברות להעריך את ביצועי העובדים. בפברואר השנה רכשה אורקל את טליאו (Taleo) תמורת 1.9 מיליארד דולרים. טליאו פועלת בתחום ה-HCM (ר"ת Human capital management, ניהול ההון האנושי). היא מציעה תוכנה ויישום בתחום בתצורת מיחשוב ענן, המסייעת לארגונים לפתות ולגייס כוח אדם, לשכור אותו ולהניע אותו לפעולה, באופן טוב יותר מאשר שיטות HCM מסורתיות.

שינוי נוסף שקורה בתחום, הסבירה שמעוני, הוא שמחלקות משאבי האנוש פונות ביותר דרישות מבעבר אל מחלקות ה-IT – תהליך שקורה כבר זמן מה בעולם, וכעת היא מבחינה בו גם בישראל. התהליכים הללו, הסבירה, קורים בעיקר בקרב חברות IT והיי-טק, שידועות כמאמצות מוקדמות של טכנולוגיות בכלל ושל טכנולוגיות HR בפרט. בין השאר, אמרה שמעוני, חברות אלו הן גלובליות וצורכות פתרונות בתצורת מיחשוב ענן.

שתי מגמות אחרות הקורות בעולם משאבי אנוש, ציינה שמעוני, הן צמיחתן של הרשתות החברתיות ורתימתן לטובת היבטים שונים בארגון – כגון ניהול מומחיות של עובדים, ושימוש נרחב יותר בפורטלים הארגוניים. שמעוני סיכמה באומרה, כי "מדובר בשוק חדש שמצוי בצמיחה. ספקיות ה-IT מציעות יותר פתרונות טכנולוגיים לעולם משאבי האנוש, בין השאר לטובת תחומי גיוס כוח אדם, ניהול כישרונות ופתרונות בענן. הדבר צובר תאוצה גם בישראל".

לפרטים נוספים והרשמה לכנס חדשנות בטכנולוגיות HR

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים