אבי ונגר, רד: "ה-HR מקבל פחות שירותים משאר האגפים בחברה"

"באופן טבעי, HR מקבל פחות שירותים מאשר מחלקות השיווק והמכירות", אמר ונגר, סמנכ"ל מערכות מידע בחברה ● אלא, ציין, "יש תכניות עבודה שנתיות, ואלה מקבלות אישור בהנהלת החברה, לאחר שנעשה תעדוף בין הצרכים השונים והמשאבים המוקצים להם"

"השירות שאנחנו נותנים למשאבי האנוש בחברה אינו בסדר הגודל שגופים אחרים מקבלים", כך אמר אבי ונגר, סמנכ"ל מערכות מידע ברד.

ונגר דיבר במסגרת רב שיח שנערך אתמול (ב') בבית אנשים ומחשבים, בהנחיית יהודה קונפורטס, העורך הראשי של הקבוצה, ויורם שולטהייס, מנכ"ל HRus. המפגש התקיים לקראת כנס "HR&CIO ומה שביניהם – חדשנות טכנולוגית בעולם משאבי אנוש", שייערך ב-2 במאי בכפר המכבייה.

לדברי ונגר, רד בינת מונה 1,000 עובדים ובעוד שהפעילות העיקרית שלה היא בישראל, יש לה בנוסף כ-20 משרדים בעולם, מפעלי ייצור בסין ובברזיל ויחידת שיווק בארצות הברית. הוא ציין שאגף מערכות המידע של רד בינת, שבראשו הוא עומד, מונה 30 עובדים.

"אנחנו מקבלים שירותים ממשאבי האנוש בהיבטי הגיוס, ההערכה והמיון של העובדים", אמר ונגר. "הם מטפלים בתחומים אלה באופן בלעדי בכל החברה". לדבריו, "יש קשר שוטף בין אנשי משאבי האנוש לעובדים. באופן טבעי, HR מקבל פחות שירותים מאשר מחלקות השיווק והמכירות". אלא, ציין, "יש תכניות עבודה שנתיות, ואלה מקבלות אישור בהנהלת החברה, לאחר שנעשה תעדוף בין הצרכים השונים והמשאבים המוקצים להם".

יהודית (ג'ודי) אפרימי, סמנכ"ל משאבי אנוש בבינת תקשורתונגר אמר, כי רד בינת ייחודית בכך שמערכת ה-ERP שלה היא פרי פיתוח פנימי, והיא כוללת מודול HR שנמצא בשימוש. הוא ציין שמערכת ניהול השכר של החברה היא מבית חילן ומערכת ניהול הנוכחות – של לביא. על מערכת גיוס העובדים, אנוש, הוא אמר שהיא "ישנה אך מתפקדת היטב". ונגר סיים בציינו, כי בשנה האחרונה משתמשת רד בינת במערכת תמורות להערכת עובדים – מערכת הפועלת בתצורת מיחשוב ענן.

"האנשים עושים את ההבדל"
יהודית (ג'ודי) אפרימי
, סמנכ"ל משאבי אנוש בבינת תקשורת, אמרה ש-"מה שעושה את ההבדלים בין הארגונים זה אנשים". לדבריה, הקבוצה מקבלת את שירותי ה-IT מרד בינת. "מבחינתנו, ה-IT הוא לקוח כמו כל אגף או יחידה בחברה", הוסיפה.

לדברי אפרימי, השירותים אותם משאבי האנוש בראשותה מספקים הם בארבעה רבדים: האחד, האלמנטרי, מטפל בהיבטי גיוס, קליטה וניהול כוח אדם. השני הוא רובד התקשורת הארגונית. אפרימי ציינה בהקשר זה, כי מדובר ב-"מערכת הערכת עובדים, רשתות חברתיות, שימוש בכלים חיצוניים או כלי שיתוף באמצעות מערכות שיחת ועידה בווידיאו. התקשורת הפנים ארגונית מאוד חשובה – זהו ממשק חשוב בינינו לבין ה-IT". הרובד השלישי אותו ציינה הוא ברמת ניתוח המידע וה-BI – "מה עושים עם המידע שהצטבר, באילו כלים יש לנתח אותו ואיך להביא באמצעותו ערך עסקי". הרובד הרביעי טמון בהובלת שינויים ובהטמעת מערכות בארגון. לדבריה, "אם לא יבוצע תהליך הטמעה מעמיק של מערכת IT בארגון, היא תיהפך לפיל לבן. נדרש ממשק משותף בין ה-HR וה-IT, לטובת הטמעת מערכות מיחשוב שאינן בתחום משאבי אנוש".

לסיכום אמרה אפרימי, כי "הגענו לתוצאות טובות בשל שיתוף הפעולה ההדוק בינינו לבין ה-IT".

לפרטים נוספים והרשמה לכנס חדשנות בטכנולוגיות HR לחצו כאן

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. לבנת הרוש

    אפשר להבין מהדברים של סמנכ"ל רד שמחלקת משאבי האנוש שלהם הינה פחות חשובה ממחלקות אחרות, יש כאן מעין כפל משמעויות. מנגד, הכביר וגנר והרחיב על היקף המשאבים שהם משקיעים בניהול משאבי האנוש והשירותים השונים שאתם הם מספקים. זה עלול להיות מבלבל. אבל עושה רושם שאפרימי דווקא מאוזנת יותר מהבחינה הזו ומעריכה ביתר שאת את כח האדם ואיכויות ניהול הארגוניות שלהם. תגיות: ניהול משאבי אנוש, Compensation Management, ניהול כשרונות, הערכת עובדים

אירועים קרובים