יבמ מוכרת את עסקי עמדות המכר שלה לטושיבה תמורת 850 מיליון דולרים

טושיבה רוכשת את מכלול הפעילות של עמדות המכר של יבמ, ובכלל זה תחומי הפיתוח, המכירות והתחזוקה. עם השלמת העסקה, תהפוך טושיבה ליצרן הגדול בעולם של עמדות מכירה לעסקים קמעונאיים ● העסקה מהווה חלק מהאסטרטגיה החמש-שנתית של הענק הכחול, במרכזה ניצבת התמקדות בתוכנה, מיחשוב ענן ושווקים בצמיחה, במטרה להוסיף 20 מיליארד דולרים למחזורה השנתי עד 2015

יבמ (IBM) מוכרת את חטיבת עסקי עמדות המכר והפתרונות לחנויות קמעונאיות (Retail Store Solutions), לטושיבה Tec – חברה בת בבעלות מלאה של טושיבה (Toshiba). העסקה, ששווייה נאמד בכ-850 מיליון דולרים, תושלם במהלך הרבעון הנוכחי או בראשית הרבעון הבא, בכפוף לעמידה בדרישות רגולטוריות.

טושיבה Tec רוכשת את מכלול הפעילות של עמדות המכר של יבמ, ובכלל זה תחומי הפיתוח, המכירות והתחזוקה. עם השלמת העסקה, תהפוך טושיבה ליצרן הגדול בעולם של עמדות מכירה לעסקים קמעונאיים. שתי החברות ימשיכו לשתף פעולה ביניהן בעבודה מול קמעונאים ולקוחותיהם בכל העולם.

במסגרת העסקה, יחתמו החברות על הסכם רב-שנתי המקנה לטושיבה מעמד שותף עסקי בכיר של יבמ בתחום פתרונות המסחר החכם. ההסכם יבטיח, כי סל המוצרים הארגוניים של יבמ בתחום המסחר החכם, והשירותים המוצעים על ידי החברה – החל ממרכזי עיבוד נתונים ועד לרמת החנות הקמעונאית הבודדת, יהיה זמין יחד עם הקופות הרושמות ועמדות המכירה (POS) של טושיבה, ללקוחות בכל העולם. עסקי עמדות המכר של יבמ הניבו בשנת 2011 מכירות בסך של כ-1.15 מיליארד דולרים ומועסקים בהם כ-1,000 עובדים בכל העולם.

העסקה מהווה חלק מהאסטרטגיה החמש-שנתית של יבמ, במרכזה ניצבת התמקדות בתוכנה, מיחשוב ענן ושווקים בצמיחה, במטרה להוסיף 20 מיליארד דולרים למחזורה השנתי עד 2015.

קרייג היימן, מנכ"ל עסקי הפתרונות הייעודיים לתחומי תעשייה בקבוצת התוכנה של יבמ, אמר כי "השילוב בין יבמ ובין טושיבה Tec מציג את ההיצע הרחב ביותר בעולם של מוצרים בתחום נקודות המכירה הקמעונאיות. הצמיחה בעולם הקמעונאות דורשת אסטרטגיה שתאפשר לשרת את השוק הדינמי הזה. טושיבה תהיה בשל הרכישה שותף עסקי מרכזי של יבמ בדרך למימוש המיזם האסטרטגי שלה בתחום המסחר החכם".

היימן הוסיף, כי "קמעונאים יכולים להשקיע בפתרונות האלה מתוך ביטחון מלא ביכולות המוכחות של שתי החברות המובילות, ובכוחן לספק חוויית מסחר רב-ערוצי ללקוחות תובעניים יותר המעוניינים בחוויית קניות זהה בתקשורת מקוונת, בחנות, במכשיר הקצה הנייד, ברשת חברתית או בערוצים אחרים".

במסגרת תהליך הרכישה, מוקמת חברת אחזקות יפנית חדשה, שתרכוש את עסקי הקופות הרושמות של יבמ. טושיבה Tec תחזיק בשלב הראשון ב-80.1% ממניות חברת האחזקות, ויבמ ב-19.9%. בסופו של דבר, תהפוך חברת האחזקות לחברה בת בבעלות מלאה של טושיבה Tec. חלק ממחיר הרכישה ישולם בתום שנה ממועד השלמת העסקה, וחלק נוסף – שלוש שנים לאחר ההשלמה, עם העברת שארית 19.9% מהמניות לידי טושיבה.

לדברי הידאקי יאסודה, אנליסט ב-Ace Securities Co בטוקיו, "הרכישה תשפיע באופן נרחב על עסקי טושיבה Tec. היא תוכל להרחיב את היקף הפעילות שלה בעולם הקמעונאי בצורה ניכרת, תוך הישענות על בסיס הלקוחות הנרחב של יבמ והמותג החזק של הענק הכחול בתחום, ויצירת הרחבה של בסיס לקוחות זה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים