התחרות משפיעה לרעה על סלקום: הרווח הנקי שלה צלל ב-44%

החברה רשמה ברבעון הראשון של 2012 רווח נקי של 173 מיליון שקלים ● ההכנסות ירדו בשיעור זעיר, של 0.1%, אולם ההכנסות ממכירת שירותים צנחו ב-22% ● הסיבות לירידה ברווחיות של סלקום הן השינויים הרגולטריים של משרד התקשורת והתגברות התחרות בשוק הסלולר ● לדברי ניר שטרן, מנכ"ל החברה, "מגמת השחיקה בהכנסות תימשך גם ברבעונים הבאים ועלולה אף להתחזק כתוצאה מהתחרות החדשה"

ניר שטרן, מנכ"ל סלקום. צילום: קובי קנטור

התוצאות הכספיות שפרסמה סלקום היום (ג') בנוגע לרבעון הראשון של 2012 מעידות על כך שהתחרותיות הגוברת בשוק הסלולר משפיעה עליה לרעה. החברה דיווחה על ירידה קלה בהכנסות הרבעוניות ועל צניחה של 43.5% ברווח הנקי. זה עמד על 173 מיליון שקלים לעומת 306 מיליון ברבעון הראשון של 2011. ההכנסות של סלקום פחתו ברבעון הראשון של השנה ב-0.1% ועמדו על 1.585 מיליארד שקלים בהשוואה ל-1.587 מיליארד ברבעון הראשון של 2011. יצוין, כי הדו"חות כוללים גם את התוצאות של נטוויז'ן, אותה רכשה סלקום.

מחלוקת ההכנסות לסעיפים עולה, כי סלקום רשמה במהלך הרבעון ירידה בולטת בהכנסות ממכירת שירותים, קרי: זמן אוויר. אלה פחתו ב-21.6% ל-945 מיליון שקלים אל מול 1.21 מיליארד. ירידה זו הינה תוצאה ישירה של השינויים הרגולטוריים שהכניס באחרונה משרד התקשורת לשוק הסלולר ולהחרפת התחרות בתחום.

לעומת זאת, ההכנסות ממכירת תוכן ושירותי ערך מוסף גדלו ב-10.9% ועמדו על 316 מיליון שקלים לעומת 285 מיליון. ההכנסות ממכירת ציוד נותרו ללא שינוי – 382 מיליון שקלים.

יצוין, כי ללא נטוויז'ן חוותה סלקום ירידה גדולה הרבה יותר – של 16.4% – בהכנסות, ל-1.327 מיליארד שקלים לעומת 1.587 מיליארד. ההכנסות של נטוויז'ן הוסיפו לסלקום עוד 258 מיליון שקלים.

סלקום רשמה עליות גם בחלק מסעיפי ההוצאות. במהלך הרבעון עלו ההוצאות הגולמיות של סלקום ב-19.9% ל-899 מיליון שקלים בהשוואה ל-720 מיליון. הרווח הגולמי פחת ב-18% ל-686 מיליון שקלים אל מול 837 מיליון. הרווח הגולמי השולי עמד על 43.3% לעומת 52.7%. ההוצאות התפעוליות של החברה גדלו ברבעון ב-11.5% ל-408 מיליון שלקים בהשוואה ל-366 מיליון והרווח התפעולי צנח ב-41.6% ועמד על 275 מיליון שקלים אל מול 471 מיליון. לעומת זאת, הוצאות המימון של סלקום צנחו במהלך הרבעון ב-46.27% ל-36 מיליון שקלים לעומת 67 מיליון.

ה-EBIDTA הרבעוני של החברה רשם צניחה של 25.7% ל-475 מיליון שקלים בהשוואה ל-639 מיליון. ה-EBIDTA השולי הסתכם ב-30% אל מול 40.3%.

ניר שטרן, מנכ"ל סלקום, אמר לאחר פרסום התוצאות, כי "אני שבע רצון מהצלחת המיזוג עם נטוויז'ן, שבאה לידי ביטוי כבר בתוצאות הרבעון הנוכחי – הן בהשפעה חיובית בצד ההוצאות והן ברמת התרומה להכנסות. נכון שלעומת הרבעון הראשון של 2011 אנחנו עדים לירידה ברווחיות, כתוצאה מהשינויים הרגולטורים והתגברות התחרות, אולם ניתן לראות שהקטנו את הוצאות החברה בכ-80 מיליון שקלים, כתוצאה מצעדי ההתייעלות בהם נקטנו".

"בשל התחרות העזה שאפיינה את השנה האחרונה נמשכה השחיקה בהכנסות משירותים", הוסיף שטרן. הוא העריך ש-"מגמת השחיקה בהכנסות תימשך גם ברבעונים הבאים ועלולה אף להתחזק כתוצאה מהתחרות החדשה. לכן, אנחנו מתכוונים להמשיך בפעולות התייעלות נוספות בצד ההוצאות ובמימוש הסינרגיות מהמיזוג, אך מעריכים שפעולות אלה יפצו באופן חלקי בלבד על השחיקה בהכנסות".

מנכ"ל סלקום אף בירך על החלטת משרד התקשורת לפתוח את שוק הטלפונים הקוויים לתחרות. "אנחנו רואים בפתיחת השוק הקווי הזדמנות לצמיחה וחיזוק מעמדה של סלקום כקבוצת תקשורת שמציעה קשת רחבה של פתרונות ללקוחות עסקיים ופרטיים. עם זאת, הצלחת פתיחת השוק לתחרות עדיין תלויה במעורבות ופיקוח אקטיביים של הרגולטור, לטובת יצירת תחרות בשוק".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים