מערכת של יבמ תחזה את המנצחים ברולאן גארוס

הענק הכחול פיתח מערכת שתנסה לזהות את המנצחים בטורניר הטניס השנתי על ידי ניתוח של "מפתחות לניצחון במשחק", המבוסס על כלים אנליטיים שלה ● לצורך ניתוח זה משוקללים נתונים משבע השנים האחרונות של טורנירי הגראנד סלאם, ובהם הרולאן גארוס, שכוללים כ-39 מיליון משתנים, באופן שמאפשר להגדיר דפוסי משחק וסגנון של השחקנים הזוכים

מערכת של יבמ (IBM) תנסה לחזות מי יהיו המנצחים באליפות הטניס הפתוחה של צרפת, הרולאן גארוס, שתפתח ביום ג' בשבוע הבא ותימשך כשלושה שבועות. המערכת תבצע זאת באמצעות אתר שהענק הכחול הקים במיוחד לצורך הטורניר.

האתר החדש מבוסס על טכנולוגיות וכלים של יבמ ומתנהל על גבי מיחשוב ענן פרטי שלה, בעזרת שלושה מרכזי עיבוד נתונים. הוא כולל אפשרות להתאמה אישית מדויקת של תכנים ואינטראקציה בין הגולשים לבין עצמם ובין חובבי הטניס לשחקנים, כמו גם שירות משופר לגופי מדיה.

מערכת המעקב בזמן אמת של יבמ, Slamtracker, מציגה לגולשים תוצאות, סטטיסטיקות וניתוח משחקים. כלים אינטראקטיביים המשולבים במערכת מאפשרים ניתוח אנליטי מעמיק בחתכים מורכבים ומפורטים, המולידים תובנות שלא היו מוכרות בעבר.

כמו כן, המערכת של הענק הכחול מציעה ניתוח של "מפתחות לניצחון במשחק", המבוסס על כלים אנליטיים שלה. לפני כל משחק תציג יבמ את התחזית שלה לגבי המפתחות לניצחון בו – ותעדכן את הנתונים על פי ביצועיהם בפועל של השחקנים. באמצעות יישום של כלים אנליטיים של יבמ-SPSS לנתונים מעולם הטניס תוכל המערכת להפיק תובנות חדשות לגבי המשחק, האסטרטגיות, נקודות החוזק ונקודות התורפה של כל אחד מהשחקנים. לצורך ניתוח זה משוקללים נתונים משבע השנים האחרונות של טורנירי הגראנד סלאם, ובהם הרולאן גארוס, שכוללים כ-39 מיליון משתנים, באופן שמאפשר להגדיר דפוסי משחק וסגנון של השחקנים הזוכים. לפני כל משחק מבצעת המערכת ניתוח אנליטי של היסטוריית המשחקים של כל אחד מהשחקנים – זה מול זה, כמו גם כל אחד מהם מול שחקנים אחרים.

הניתוח אף משקלל סגנונות משחק ומצביע על המפתחות החזויים לניצחון במשחק הקרוב. מפתח כזה יכול, למשל, להיות אחוז ההצלחה בהגשה הראשונה או כמות הנקודות בהן זוכה השחקן לאחר פחות משלוש חבטות.

מאז הושקה פעילות האינטרנט המלווה את הרולאן גארוס, ב-1996, זינק מספר הגולשים לאורך ימי האליפות מ-57,840 ב-1996 ל-37 מיליון כניסות ב-2011, שכללו צפייה ב-330 מיליון עמודים.

חידוש נוסף באתר הרולאן גארוס השנה יהיה באזור האוהדים באתר, הבנוי כיישום שיתופי בטכנולוגיית ווב 2.0. האתר כולל, בין השאר, משחקי זיהוי תמונות של שחקנים, אפשרות תגובה בזמן אמת ושיתוף תמונות ותגובות בערוצי מדיה חברתית.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים