פרופ' האסו פלטנר, יו"ר סאפ: "המעבדות בישראל ממלאות תפקיד מרכזי בפיתוח פלטפורמת HANA"

"מרבית האפליקציות שתשולבנה בפלטפורמת ה-HANA, מבוססות על שפת RDL, שפותחה כולה במעבדות בישראל", אמר פלטנר - ממייסדי סאפ, בכנס SAPPHIRE באורלנדו ● "יש לנו בישראל קבוצת פיתוח מעולה, ואנו גאים בה במיוחד", אמר בתשובה לשאלת אנשים ומחשבים, לגבי תרומתן של המעבדות בישראל להכרזות החדשות של סאפ ● עקץ: "אני מציע למתחרים, ובמיוחד ללארי אליסון, לא להביע דעה על טכנולוגיות שהם לא מכירים. אם אליסון רוצה, אני מוכן לשלוח לו ערכה לדוגמה"

"המעבדות בישראל ממלאות תפקיד מרכזי ביותר בפיתוח פלטפורמת ה-HANA של סאפ (SAP), שמהווה את אחת מחמש הצלעות המרכזיות בהן תתמקד סאפ בשנים הקרובות", כך אמר פרופ' האסו פלטנר, יו"ר מועצת המנהלים של סאפ ואחד מחמשת מייסדי החברה. לדבריו, "מרבית האפליקציות שתשולבנה בפלטפורמת ה-HANA, מבוססות על שפת RDL, שפותחה כולה במעבדות בישראל".

פרופ' פלטנר אמר את הדברים במסיבת עיתונאים שנערכה במסגרת כנס SAPPHIRE 2012, שננעל בסוף השבוע באורלנדו, פלורידה. "יש לנו בישראל קבוצת פיתוח מעולה, ואנו גאים בה במיוחד", הוסיף פלטנר בתשובה לשאלת פלי הנמר – נשיא ויזם אנשים ומחשבים, לגבי תרומתן של המעבדות בישראל להכרזות החדשות של סאפ.

הוא ציין, כי במעבדות סאפ ברעננה פועלת גם קבוצה המפתחת את הפורטל החדש של סאפ, המבוסס על תשתית NetWeaver. הפורטל, אמר פלטנר, מהווה כיום את חלון הראווה החדש של סאפ, מותאם לכל היישומים והאפליקציות שלה ומוצע כשירות לאלפי ארגונים. סאפ מעסיקה במעבדות שלה ברעננה כ-1,000 איש, ועל פי מנהלי החברה, בכוונתם להמשיך ולהשקיע במרכז הפיתוח בארץ.

בהתייחסו למתחרים, ובעיקר לאורקל (Oracle), אמר פלטנר, כי "מה שאנו מציעים פה היום זו טכנולוגיה שכבר קיימת – לא משהו עתידני. HANA כבר פועלת בשוק ואנו עובדים במקביל עם מרבית שותפינו הנאמנים, ובראש ובראשונה יבמ (IBM), על שדרוגים נוספים. אני מציע למתחרים, ובמיוחד ללארי אליסון, לא להביע דעה ולמתוח ביקורת על טכנולוגיות שהם לא מכירים, לא מבינים בהן ומעולם לא בדקו אותן. אם אליסון רוצה, אני מוכן לשלוח לו ערכה לדוגמה", אמר פלטנר לקול צחוקם של אלפי המאזינים באולם.

על פי פלטנר, פלטפורמת HANA היא אחת המהפכות הגדולות שביצעה סאפ עד כה. "לקוחות אמרו לנו שהפתרונות החדשים שפיתחנו הם פשוטים וקלים ליישום. זה משפט שלא שמעתי מאף לקוח ב-40 שנות קיומה של החברה".

"לקוחות אמרו לנו שהפתרונות החדשים שפיתחנו הם פשוטים וקלים ליישום. זה משפט שלא שמעתי מאף לקוח ב-40 שנות קיומה של החברה". פרופ' האסו פלטנר, יו"ר מועצת המנהלים של סאפ ואחד ממייסדי החברה. צילום: פלי הנמר

באירוע באורלנדו השתתף גם ג'ייקוב קליין, סגן נשיא קבוצת הפיתוח של HANA במעבדות סאפ ברעננה. קליין סיפר לאנשים ומחשבים, כי הקבוצה מונה למעלה מ-100 איש, ובאחריותה לבנות את קוד ה-RDL החדש, שמאפשר למעשה את השימוש בטכנולוגיית ה-In-Memory. "על בסיס שפה זו שפיתחנו, מפתחת סאפ את מרבית האפליקציות שיאפשרו למשתמשים לאמץ את HANA בעתיד", אמר קליין. לדעתו, הפלטפורמה החדשה תתפוס מהר מאוד בשוק, משום שהיא כוללת יכולות ייחודיות שלא קיימות בתשתיות אחרות.

הכותב הוא שליח אנשים ומחשבים לארצות הברית

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים