פייסבוק מאפשרת למשתמשים להצביע על מדיניות הפרטיות החדשה שלה

בהצבעה, שהחלה ביום ו' ותימשך עד סוף השבוע, יכולים 900 מיליון המשתמשים של הרשת החברתית להכריע האם היא תיישם את מדיניות הפרטיות החדשה שלה, שכוללת את כוונת הרשת להציג להם מודעות גם באתרים אחרים, או לא ● התנאי לאימוץ הכרעת המשתמשים הוא ש-30% מהם ישתתפו בהצבעה

משתמשי פייסבוק (Facebook), שמספרם מתקרב למיליארד בני אדם, יכולים להצביע על השינויים שמתכננת הרשת החברתית הגדולה בעולם במדיניות הפרטיות שלה. ההצבעה החלה ביום ו' ותימשך עד סוף השבוע הנוכחי.

השינויים, שפרטים עליהם פורסמו בחודש שעבר, באים לידי ביטוי בפרקים חדשים שנוספו למדיניות הפרטיות ומתייחסים למנגנונים שנוספו בתקופה האחרונה, ובכלל זה הטיים ליין (Timeline). ברשת החברתית מבקשים להציג מודעות למשתמשים גם באתרים אחרים, בהתאם לתחומי עניין ותחביבים שצוינו בפייסבוק.

יצוין, כי גם בפעם הקודמת בה ביצעה פייסבוק שינויים במדיניות הפרטיות, ב-2009, אפשרה הרשת החברתית למשתמשים להצביע על המדיניות החדשה – אלא שאז היא הייתה קטנה בהרבה, ומנתה 200 מיליון משתמשים "בלבד".

כדי שההצבעה תחייב את החברה היא צריכה לכלול 30% מהמשתמשים – כלומר, כ-270 מיליון מבין 900 מיליון המשתמשים. אם מספר המצביעים יהיה נמוך יותר, יהיו תוצאות ההצבעה בגדר "עצה" בלבד.

אלפי משתמשים כבר הגיבו על מדיניות הפרטיות החדשה של פייסבוק. אף על פי שמדובר באחוז זעום מכלל המשתמשים, "המטרה שלנו הייתה לקבל איכות גבוהה" ולא כמות, ציינה ארין איגן, מנהלת ראשית למדיניות פרטיות בפייסבוק.

בהודעה שפרסם בבלוג כתב אליוט שרג, סגן נשיא פייסבוק, כי "גם אם בעתיד יחולו שינויים במנגנוני ההצבעה או התגובה, הרי שהמחויבות שלנו לשקיפות, אחריות והיענות לא תשתנה. אנחנו מתכוונים לבדוק דרכים נוספות להגשת הצעות והסתייגויות להנהלת פייסבוק".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים