אייל פייפל, מג'יק: "בתוך שלוש שנים – הפיתוח בארגונים לעולם הנייד יהיה פי ארבעה מאשר לעולם הנייח"

"מצב זה מחייב היערכות מתאימה וכניסה חלקה של ארגונים לעולם הנייד", אמר פייפל, CTO מג'יק ישראל ● הוא מנה מספר אתגרים שמזמן לארגונים פיתוח מערכת IT ארגונית שונה למגוון סביבות, בהם ריבוי מערכות הפעלה וסביבות פיתוח שונות, היכרות עם רכיבים שונים של מערכת ההפעלה ושחרור גרסאות ועדכונים בקצב גבוה למערכות ההפעלה של הטלפונים החכמים

"בתוך שלוש שנים מהיום, פיתוח היישומים לעולם הנייד יכפיל את עצמו פי ארבעה לעומת פיתוח היישומים לתחנות הקצה הנייחות בארגונים. מצב זה מחייב היערכות מתאימה וכניסה חלקה של ארגונים לעולם הנייד", כך אמר אייל פייפל, CTO מג'יק ישראל.

פייפל דיבר בכנס שערכה החברה ללקוחותיה היום (ב') בבית חיל האוויר בהרצליה שבמסגרתו הושקה פלטפורמת הפיתוח של החברה לעולם הנייד.

לדבריו, "פיתוח מערכת IT ארגונית שונה למגוון סביבות מזמן אתגרים רבים ומורכבים. לצד העלויות הגבוהות, המורכבות והסיכונים, יש חמישה אתגרים משמעותיים בתהליך הפיתוח והתחזוקה של המערכות: אחד מהם הוא ריבוי מערכות הפעלה וסביבות פיתוח שונות, בהן Objective C עבור iOS של אפל (Apple), ג'אווה (Java) לאנדרואיד (Android) של גוגל (Google) ולבלקברי (Blackberry) של RIM, דוט.נט לחלונות מובייל (Windows Mobile) וסילברלייט (Silverlight) ו-Cֳ# לחלונות פון (Windows Phone) – כולן של מיקרוסופט (Microsoft). מצב זה מביא לקושי רב לארגונים לפתח יישומים אחידים למספר רב של מערכות הפעלה".

אתגר נוסף, ציין פייפל, הוא שפיתוח מערכת IT ארגונית חייב להיות "דו-כיווני" – גם צד משתמש הקצה, וגם צד השרת. "כיום, כלי הפיתוח נותנים מענה רק לצד הלקוח. בניית צד השרת דורשת היכרות עם כמה שפות פיתוח שונות וכן יכולות פיתוח של צד שרת. לאחר פיתוח צד השרת, יש להקדיש זמן גם לבניית תווך התקשורת בין צד השרת לצד משתמש הקצה וכן הקפדה על תקני אבטחת מידע", אמר.

הוא הוסיף, כי "עוד אתגר הוא היכרות עם רכיבים שונים של מערכת ההפעלה. שימוש במספר רב של מערכות הפעלה מצריך ידע רב ותחזוקה מורכבת של צוותי הפיתוח". לצד זה, ציין, "בשונה מעולם הדסקטופ הארגוני, למשתמש בטלפון חכם יש ציפיות אחרות וגבוהות בנושאים כמו חוויית השימוש, קלות ההפעלה, פשטות הלימוד וכדומה. על צוותי הפיתוח הארגוניים להתאים את עצמם לדרישות חדשות אלה".

"כמו כן, עולם מערכות ההפעלה לטלפונים חכמים מתאפיין בקצב גבוה של שחרור גרסאות ועדכונים למערכות ההפעלה", אמר פייפל. "לזה יש להוסיף את מערכות ההפעלה לטאבלטים. שמירה ועדכון למספר מערכות הפעלה בארגון מתאפיינת בסרבול והשקעת משאבים רבה".

לדבריו, "magic xpa היא פלטפורמת פיתוח למובייל שנותנת מענה מקיף וכולל בתחום המובייל עבור מערכות IT עסקיות. אין אף חברה בשוק שמציעה פתרון שנותן מענה כמו שלנו. היתרונות העיקריים של המוצר: פיתוח פעם אחת של הפרויקט וריצה על כל מערכות ההפעלה, מבלי להתאים את המערכת כל פעם למערכת הפעלה אחרת; ריצה על iOS, אנדרואיד, בלקברי וחלונות מובייל; רץ Native על כל מערכות ההפעלה, קרי: שימוש ביכולות המובנות של מערכת ההפעלה. היישום ייראה ויתנהג כאילו פותח עבור אותה מערכת הפעלה במיוחד, על אף שבעצם הוא פותח פעם אחת עבור כולם; מג'יק מאפשרת להריץ גם Native גם בן כלאיים וגם HTML5; הפלטפורמה בונה באופן אוטומטי גם את צד השרת וגם צד הלקוח, כאשר אין שחקן בשוק שעושה זאת כיום; היא מטפלת באופן אוטומטי בקישוריות בין צד השרת לצד הלקוח, כולל אבטחת מידע מובנית; מתקבל פיתוח מהיר לאין ערוך לעומת כל מתחרה; אין צורך לפתח בשפות Native מורכבות; אנחנו רצים גם על טלפונים חכמים וגם על טאבלטים; ויש לנו יכולת מובנת של התאמה לגודל לכל מספר משתמשים, ללא שינוי הפרויקט".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים