מיקרוסופט הפסידה בערעור על החלטת האיחוד האירופי

בפסק הדין כתב בית משפט של האיחוד, כי הוא "מאשרר את החלטת נציבות האיחוד האירופי להטיל על מיקרוסופט קנס בשל אי קיום ההוראה להעניק למתחרות גישה בתנאים סבירים למידע שיאפשר פעולה הדדית" ● עם זאת, הוא הפחית את סכום הקנס שהוטל על מיקרוסופט בכ-4.5%

בית המשפט של האיחוד האירופי דחה את הערעור של מיקרוסופט (Microsoft) על החלטת האיחוד שקבעה שהיא לא עמדה בדרישות פסק דין בו הוחלט, כי יהיה על מיקרוסופט למתחרותיה מידע שיקל עליהן להציע מוצרים שיוכלו לפעול מול הפלטפורמה שלה. עם זאת, בית המשפט הפחית את הקנס שהוטל על החברה ב-4.3% והעמיד אותו על  860 מיליון יורו במקום 899 מיליון. כשהטילה הנציבות האירופית את הקנס על מיקרוסופט בשנת 2008 נחשב הסכום לשיא.

פסק הדין מקרב אל קיצו את הסכסוך בן עשור השנים בין ענקית התוכנה מארצות הברית לנציבות האיחוד האירופי על שיטות פעילותה של מיקרוסופט. מומחים להגבלים עסקיים ציינו, כי פסק הדין של בית המשפט הכללי, הערכאה שנמצאת בדרגה השנייה באירופה, עשוי לחזק את מעמדה של הנציבות בקרבות משפטיים דומים שמתנהלים נגד ענקיות נוספות מעולם ההיי-טק.

בפסק הדין נכתב, כי "בית המשפט הכללי מאשרר בעיקרון את החלטת הנציבות להטיל על מיקרוסופט קנס בשל אי קיום ההוראה להעניק למתחרות גישה בתנאים סבירים למידע שיאפשר פעולה הדדית". עם זאת, קבעו השופטים, ההחלטה להקטין במעט את סכום הקנס ניתנה "בשל העובדה שהנציבות התירה למיקרוסופט להגיש עד 17 בספטמבר 2007 השגות מסוימות" ועקב כך, התקופה בה מיקרוסופט לא עמדה בפועל בהוראות קצרה במעט.

במיקרוסופט הביעו אכזבה מפסק הדין אך לא ציינו אם בכוונתם לערער לבית המשפט הגבוה לצדק, הערכאה הגבוהה ביותר של האיחוד האירופי. "אף על פי שבית המשפט הכללי הפחית במעט את סכום הקנס, אנחנו מאוכזבים מפסק הדין", נמסר מהענקית מרדמונד.

לעומת זאת, בנציבות של האיחוד האירופי קיבלו בברכה את הפסיקה. "פסק הדין מאשר שהטלה של קנסות גבוהים היא כלי חשוב שעומד לרשותה של הנציבות", אמר ג'ואקין אלמוניה, הממונה על ההגבלים העסקיים בנציבות.

בחברות גדולות שנמצאות על הכוונת של הנציבות של האיחוד האירופי צריכים לקחת בחשבון את פסק הדין הזה, אמר מייקל ריינולדס, שותף במשרד הפרקליטים Allen & Overy, שייצג בעבר את סאן (Sun), שהייתה אחת החברות שהגישו את התלונה המקורית נגד מיקרוסופט.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים