משרד התקשורת אישר לבזק לשווק שירותים משותפים עם החברות הבנות שלה במגזר העסקי

המשרד הסיר את המגבלות שחלו על בזק בתחום והפסיק למעשה את האפליה בין המגזר הפרטי לעסקי בכל הקשור ליכולת להציע ללקוחות הצעות שיווקיות משותפות ● בבזק מעריכים, כי תהיה להחלטה השפעה חיובית ביותר, מאחר שהיא תביא להגדלת היצע השירותים שכל חברה בקבוצה תוכל להציע ללקוחות העסקיים

בזק קיבלה אתמול (ג') אישור ממשרד התקשורת לשווק סלי שירותים משותפים יחד עם החברות הבנות שלה במגזר העסקי. המשמעות היא שמעתה תופסק האפליה בין המגזר הפרטי לעסקי בכל הקשור ליכולת להציע ללקוחות הצעות שיווקיות משותפות.

בבזק מעריכים, כי תהיה להחלטה השפעה חיובית ביותר, מאחר שהיא תביא להגדלת היצע השירותים שכל חברה בקבוצה תוכל להציע ללקוחות העסקיים. בנוסף, יש לאישור השפעה צרכנית חיובית נרחבת: היא תגדיל את שביעות רצון הלקוחות ואת התחרות בשוק מול החברות שאינן מוגבלות, כפי שהייתה בזק.

לקוחות עסקיים דורשים מחברות התקשורת להציע סל שירותים הכולל את כלל שירותי התקשורת, מצד אחד כדי למקסם את רמת השירות ומנגד כדי להקטין את הוצאות התקשורת. זוהי תופעה שקיימת אמנם גם בקרב הצרכנים הפרטיים, אך בולטת במיוחד בשוק. לכן, לקבלת האישור משקל רב עבור בזק ועבור הלקוחות העסקיים בישראל, קטנים כגדולים.

על אף שמפעילות תקשורת אחרות הביעו התנגדות למהלך, בעיקר בשל חששן שבזק תציע חבילות עם החברות הבנות שלה, משרד התקשורת אישר לחברה שיווק חבילות משותפות, אך מנגד מאלץ את בזק לאפשר ללקוחות לרכוש בנפרד כל אחד מהשירותים של החברות הבנות, ללא התניות של חבילות.

יושב ראש בזק, שאול אלוביץ', מסר בעקבות ההחלטה, כי "בפעילות המשותפת של החברות בקבוצת בזק טמונה יכולת של ממש לשפר את מצבו של הצרכן מכל בחינה, תוך קידום משמעותי של כלל שוק התקשורת. אין ספק שההחלטה של משרד התקשורת היא צעד משמעותי בכיוון וללא ספק, ביטול ההפרדה המבנית של בזק באופן מלא יוביל, בסופו של דבר, לתחרות מוגברת שתועיל לצרכן, לחברות ולמשק כולו".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים