השלטונות בנורבגיה פתחו בחקירת המנגנון לזיהוי פנים של פייסבוק

"זהו כלי רב עוצמה ולא ברור עדיין כיצד הוא פועל", ציינו ברשות לשמירה על פרטיות נתונים של נורבגיה לגבי הכלי של פייסבוק שמזהה חברים בתמונות חדשות ● מהרשת החברתית נמסר בתגובה, כי המנגנון החדש עומד בכל הדרישות של האיחוד האירופי וכי המשתמשים מקבלים את המידע הנחוץ לגבי הטכנולוגיה ואף יכולים לבטל אותה, אם הם מעוניינים בכך

הרשות הנורבגית להגנה על נתונים פתחה בחקירת הכלי של פייסבוק (Facebook) שמציע באופן אוטומטי לתייג תמונות בשמות של אנשים. ההשקה של הכלי ברחבי העולם החלה ביוני האחרון ומאז סופגת פייסבוק ביקורת רבה בגינו במדינות שונות באירופה. מאחר שנורבגיה אינה חברה באיחוד האירופי, מנוהלת החקירה שם על ידי רשות נפרדת.

כאשר מעלים תמונות חדשות לפייסבוק מופעל קוד, דומה למדי לזה שמשמש בתוכנות רבות לניהול תמונות, שמשווה בין התמונה החדשה לתמונות קיימות. תמונות דומות מקובצות יחדיו ובמידת האפשר מוצעות תגיות עם שמות של חברים. יכולת זו אמורה להיות שימושית במיוחד כשמעלים תמונות רבות של אותם חברים.

"זהו כלי רב עוצמה ולא ברור עדיין כיצד הוא פועל", ציין ביורן אריק תון, הממונה על הגנת הנתונים בנורבגיה. "יש לפייסבוק תמונות של מאות מיליוני בני אדם. אנחנו חייבים לדון איתם לגבי החומרים שבמסד הנתונים שלהם".

ברשת החברתית טוענים, כי המנגנון החדש עומד בכל הדרישות של האיחוד האירופי וכי המשתמשים מקבלים את המידע הנחוץ לגבי הטכנולוגיה ואף יכולים לבטל אותה, אם הם מעוניינים בכך. "סיפקנו למשתמשים מידע מקיף לגבי הצעות התיוג ואנחנו מציעים כלים פשוטים לביטול המנגנון לאלה שלא מעוניינים להשתמש בו", מסר דובר פייסבוק. "כשמבטלים את המנגנון אנחנו מפסיקים לעבד נתונים של זיהוי פנים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים