71% ממקצועני ה-IT: החינוך הטכנולוגי בישראל נכשל

מרבית מקצועני ה-IT מאמינים שמערכת החינוך נכשלת במתן מענה למצוקת כוח האדם בענף ובהכנת תלמידים לאתגרים הטכנולוגיים העתידיים - כך עולה ממחקר שנערך בכנס הלקוחות של Software AG ישראל ● ערן אלראי, מנכ"ל החברה, אמר ש-"מערכת החינוך מקבלת ציון 'בלתי מספיק' בטיפוח תשתית הדור הבא של יזמים טכנולוגיים והיי-טק בישראל" ● לדבריו, "המחסור בכוח אדם איכותי בענף ההיי-טק הולך ומחריף ובתוך פחות מעשור נעמוד בפני שוקת שבורה"

71% ממקצועני ה-IT סבורים שמערכת החינוך בישראל לא נותנת מענה למצוקת כוח האדם המתמשכת בענף ההיי-טק ולא מכינה את התלמידים לאתגרים הטכנולוגיים העתידיים – כך עולה מסקר שנערך בקרב מאות מקצועני IT. לעומת זאת, רק 20% מהנשאלים מאמינים שישראל מכינה את התלמידים לאתגרים הטכנולוגיים העתידיים ושרמת ההכנה היא טובה.

הסקר נערך במהלך ProcessForum 2012, כנס הלקוחות השנתי שערך הסניף הישראלי של ענקית ה-IT הגרמנית Software AG, בהפקת אנשים ומחשבים. האירוע התקיים במלון דיוויד אינטרקונטיננטל בתל אביב, בהשתתפות יותר מ-600 מלקוחות החברה ושותפיה העסקים. דובר המפתח בו היה קארל היינץ שטרייביך, מנכ"ל Software AG.

ערן אלראי, מנכ"ל Software AG ישראל, אמר ש-"משמעות הניתוח של המחקר מעלה קביעה ברורה: מערכת החינוך מקבלת ציון 'בלתי מספיק' בטיפוח תשתית הדור הבא של יזמים טכנולוגיים וההיי-טק בישראל". הוא הוסיף ש-"המחסור בכוח אדם איכותי בענף ההיי-טק הולך ומחריף ובתוך פחות מעשור נעמוד בפני שוקת שבורה".

ענן, טרור קיברנטי ורשתות חברתיות
מגמות המעבר למיחשוב ענן וההתמודדות עם אתגרי ה-Big Data תפסו מקום מרכזי בסקר. 65% מהנשאלים השיבו, כי הארגון בו הם עובדים מוכן לאתגרים הללו במידה רבה או רבה מאוד. לשאלה האם צפויה התפוצצות במידע ומתי השיבו 22% מהנשאלים, כי הדבר צפוי בתוך 3-6 שנים, 13% מהם העריכו שהדבר צפוי לקרות בתוך עשור ו-50% מהם סברו שלמרות התחזיות הקודרות, לא צפויה התפוצצות מידע בעולם כלל.

ערן אלראי, מנכ"ל Software AG ישראלבאופן מפתיע, החשש ממתקפת וירוסים ונוזקות שתשבית את פעילות הארגונים לא בא לידי ביטוי בסקר. 70% מהנשאלים השיבו שארגונם מוכן במידה רבה להתמודדות עם מתקפות טרור קיברנטי. יחד עם זאת, 45% מהנשאלים ענו שתשתיות המיחשוב בענן פגיעות וחשופות לחדירת וירוסים במידה רבה או רבה מאוד, לעומת 32% שסברו שמידת הפגיעות נמוכה או נמוכה מאוד. למרות האתגר שכרוך בכך, מחצית מהנשאלים השיבו שבסופו של דבר יפעלו כל תשתיות המיחשוב של ארגונים על גבי ענן, לעומת 36% שציינו שהסבירות לתרחיש זה נמוכה או נמוכה מאד.

תחום נוסף אותו בחן הסקר הוא הרשתות החברתיות, ובעיקר באיזו מידה הן הפכו לחלק משגרת יומם של ארגונים בישראל. 22% מהנשאלים השיבו שהם כלל לא פעילים ברשתות חברתיות, 42% פעילים ברשת חברתית אחת, 25% – בשתיים או שלוש רשתות ו-3% פעילים בארבע רשתות חברתיות ויותר. מהסקר עלה גם שהרשתות החברתיות אינן מנוצלות היטב כזירה שיווקית. 67% מהנשאלים השיבו שלטעמם, הארגון בו הם עובדים עושה שימוש מועט ברשתות חברתיות למטרות שיווקיות. זאת, לעומת פחות מ-30% שסברו שהארגון שלהם מנצל את המדיה החברתית למטרות שיווקיות במידה רבה או רבה מאוד.

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. יואב

    מי אלה "מקצועני ה IT" ומי אמר שהמלה שלהם שווה משהו? אם צריך לשאול מישהו זה אנשי פיתוח באינטל וחברות אחרות ולא "מקצועני IT" שחושבים שהם מבינים משהו.

  2. יובל

    אם הממשלה לא הייתה עסוקה בתשלומי כספים עבור עובדי כ"א שהיא מעסיקה מ Software AG ושות', אולי היה כסף לטובת מערכת החינוך...

אירועים קרובים