פייסבוק לבית המשפט: ה-"לייקים" מוגנים על ידי הזכות לחופש ביטוי

הרשת החברתית הגישה לבית המשפט מסמך במסגרת ערעור שהוגש על החלטת השופט שלפיה למשתמשים שפוטרו מעבודתם מאחר שעשו Like לא עומדת הזכות לחופש ביטוי על פי התיקון הראשון לחוקה של ארצות הברית ● פייסבוק טוענת, כי החלטת השופט מעידה על הבנה לקויה של אופי התקשורת ברשת החברתית

פייסבוק (Facebook) טוענת שמשתמשים שעושים Like מוגנים על ידי התיקון הראשון לחוקה של ארצות הברית, שמעגן בחוק את הזכות לחופש ביטוי – כך על פי מסמך שהגישה החברה לבית המשפט. העמדה שהציגה פייסבוק מנוגדת לזו של השופט המחוזי ריימונד ג'קסון, שפסק שלחיצה על Like שונה במהותה מהצהרות אחרות שמוגנות בדרך כלל על ידי התיקון הראשון. עקב כך הוא דחה עתירה של שישה עובדים שפוטרו ממשרד השריף של המפטון, וירג'יניה, משום שתמכו במועמד שבסופו של דבר לא נבחר למשרת השריף. שלושה מבין העובדים שפוטרו אף סימנו Like בדף הפייסבוק של המועמד המתחרה.

הרשת החברתית הגישה את המסמך במעמד של "ידיד בית המשפט" ובו ערערה על החלטת השופט שקבע, כי לחיצה על Like אינה בגדר של ביטוי מספיק שיכול ליהנות מהגנה חוקתית, בניגוד לפוסטים, שנקבע בעבר שהם מוגנים. בפייסבוק טוענים, כי החלטת השופט מעידה על הבנה לקויה של אופי התקשורת ברשת החברתית, משום שסימון Like הוא ביטוי טהור שיכולים לצפות בו החברים הקרובים של האדם שפרסם את הפוסט, או הגולשים כולם.

"אילו היה קרטר עומד בפינת הרחוב ומכריז 'אני רוצה שג'ים אדמס ייבחר למשרת השריף של המפטון', אין ספק שהכרזתו הייתה זוכה להגנה על פי התיקון הראשון. זה בדיוק מה שעשה קרטר, והעובדה שהוא עשה זאת באינטרנט, באמצעות לחיצה על Like, אינה גורעת מזכותו להגנה חוקתית", נכתב במסמך שהגישה פייסבוק.

יצוין, כי האגודה האמריקנית לזכויות האזרח תומכת בעמדתה של פייסבוק, ואף שיבחה אותה על "הבעת התמיכה בזכותם של משתמשיה לחופש ביטוי. פייסבוק היא אמצעי תקשורת חשוב עבור עשרות מיליוני אמריקנים, ואם פעולה פשוטה כמו לחיצה על Like לא תהיה מוגנת בזכות לחופש ביטוי, הדבר יגביל מאוד את התפיסה שמאחורי התיקון הראשון".

כעת חזר הכדור לבית המשפט ונותר לראות מה יפסוק השופט בערעור.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים