בקרוב: ספקיות האינטרנט וחברות הסלולר יצטרכו ליידע את הלקוחות על אתרים ותכנים פוגעניים

על פי ההוראה החדשה, עליה חתם שר התקשורת, יחויבו החברות גם ליידע את הלקוחות בדבר הכלים והדרכים בהם ניתן לחסום את הגישה לאתרים ולתכנים אלה ● בנוסף, על הספקיות להציע למנוייהן שירות יעיל לסינון אתרים פוגעניים ותכנים פוגעניים ללא תשלום ● שר התקשורת, משה כחלון: "התיקון יאפשר להורים לקבל בחינם מידע וכלים לסינון של אתרים פוגעניים, גם למחשביהם וגם לטלפונים הסלולריים, על מנת להגן על ילדיהם"

בעקבות חוק שהציע ח"כ אלכס מילר, חתם הבוקר (ד') משה כחלון – שר התקשורת, על הוראה לספקיות האינטרנט וחברות הסלולר, המחייבת אותן ליידע את לקוחותיהן בדבר אתרים ותכנים פוגעניים באינטרנט בכלל, ולילדים ולבני נוער בפרט, דוגמת אתרים פורנוגרפיים. עוד קובעת ההוראה, כי יש ליידע את הלקוחות בדבר הכלים והדרכים בהם ניתן לחסום את הגישה לאתרים ולתכנים אלה. בנוסף, יחויבו החברות להציע למנוייהן שירות יעיל לסינון אתרים פוגעניים ותכנים פוגעניים ללא תשלום.

בהוראה נקבע, כי ספקי הגישה לאינטרנט ומפעילים סלולריים, לרבות מפעילים וירטואליים, יידעו את מנוייהם בהתאם לחובתם האמורה, בארבע דרכים: עלון מודפס, פרסום באתר האינטרנט, הודעה בהסכם ההתקשרות ומידע אשר נמסר באמצעות נציג שירות לקוחות. המשרד דחה, לאחר שימוע שערך, את בקשת חלק מהמפעילים לאשר להם לשלוח ללקוחותיהם עלון מידע, וכמו כן דחה את בקשת חלק מהמפעילים לאשר להם שלא להחיל את התיקון על מנויים עסקיים.

בתיקון חידד המשרד את ההוראה בעניין יידוע המנוי בדבר קיומם של תכנים אשר אינם מתאימים לילדים ולבני נוער ופעל להוסיפה לתיקון רישיון החברות, כדי שבפני המנוי תעמוד תמונה מלאה לגבי תכנים בלתי הולמים המצויים ברשת האינטרנט.

לדברי השר כחלון, "התיקון יאפשר להורים לקבל בחינם מידע וכלים לסינון של אתרים פוגעניים, גם למחשביהם וגם לטלפונים הסלולריים, על מנת להגן על ילדיהם".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים