גיא הדרי מונה למנמ"ר טבע במקומו של גיל ים

לאנשים ומחשבים נודע, כי למרות סמיכות הזמנים, סיום תפקידו של ים אינו קשור לפרויקט ההגירה הענק מאורקל לסאפ ● מערך המיחשוב של טבע, בראשו יעמוד הדרי, מונה 1,400 עובדים, מהם 450 בישראל ● טרם ידוע מה יחליט לעשות גיל ים בעתיד

גיא הדרי מ-יבמ (IBM) מונה לסגן נשיא ומנמ"ר טבע במקומו של גיל ים – כך נודע לאנשים ומחשבים. טבע והדרי אישרו את נכונות הידיעה.לאנשים ומחשבים נודע עוד, כי למרות סמיכות הזמנים, סיום תפקידו של ים אינו קשור לפרויקט ההגירה ממערכת ה-ERP של אורקל (Oracle) לזו של סאפ (SAP). הפרויקט, שטרם החל, זוכה לתמיכה מלאה מהנהלת טבע.

בתפקידו האחרון שימש הדרי כמנהל מכירות וניהול קשרי הלקוחות ב-יבמ ישראל במגזרים המרכזיים, בהם בנקאות, ביטוח, תקשורת וממשל. במסגרת זו, היה אחראי על החומרה, התוכנה ומותגי השירות של הענק הכחול. לפני כן שימש הדרי כמנכ"ל PwC ישראל. הוא הצטרף ל-יבמ ישראל לאחר שרכש הענק הכחול את חברת הייעוץ PwC (ר"ת PriceWaterhouseCoopers Consulting) תמורת 3.5 מיליארד דולרים ב-2002. הוא בעל תואר ראשון בפסיכולוגיה ותואר שני בפסיכולוגיה קלינית, שניהם מאוניברסיטת תל אביב.

מערך המיחשוב של טבע, בראשו יעמוד הדרי, מונה 1,400 עובדים, מהם 450 בישראל. החברה מפעילה שני מרכזי מיחשוב גדולים, האחד בארץ והשני בארה"ב, וכן 74 מפעלים ברחבי העולם.

באפריל האחרון מונה למנכ"ל יבמ ישראל היהודי האמריקני  ריק קפלן, שמאז שנת 2000 שימש כסגן נשיא וכיועץ המשפטי של חטיבת השרות העולמית (IGS) של יבמ. מינוי של קפלן, שהחליף את מאיר ניסנסון, בא בהפתעה: הדרי, לצד יצחק (במבי) במבג'י – מנהל החטיבה לשירותים טכנולוגיים ביבמ, היו השמות שרווחו בענף להחלפת ניסנסון.

פרויקט ERP גרנדיוזי
בין שאר המשימות עימן יצטרך להתמודד הדרי, כאמור, נמנה גם פרויקט הענק, שפורסם בראשונה באנשים ומחשבים, במסגרתו תעבור ענקית התרופות, המהווה את אחד מלקוחות ה-ERP הגלובליים הגדולים של אורקל העולמית, למערכת ה-ERP של סאפ. הפרויקט צפוי להתחיל ברבעון הראשון של 2013 ולהימשך כמה שנים. הוא יתבצע באופן מדורג, בשל מורכבות פיתוח הממשקים בין שתי מערכות ה-ERP עבור התקופה בה שתיהן תעבודנה. המדובר בפרויקט בעל היקף כספי עצום, העומד על כ-800 מיליון שקלים. בימים אלה מתמודדים כמה אינטגרטורים על יישום הפרויקט, ביניהן אקסנצ'ר (Accenture) ישראל ו-יבמ ישראל.

גיל יםהסיבה העיקרית להגירה הדרמטית, היא שורה של רכישות שביצעה טבע – בהיקף של מיליארדי דולרים, במסגרתן קנתה חברות תרופות שהפעילו את מערכות ה-ERP של סאפ. על כן, הוחלט לבחון מחדש את סוגיית ההגירה של החברות הנרכשות למערכת ה-ERP הקיימת של אורקל בטבע. המערכת של סאפ שתוטמע בענקית התרופות כוללת מודולים רבים בתחומים הפיננסיים, הלוגיסטיים, התכנון, הרכש, המלאי, ניהול רצפת הייצור, האיכות, משאבי האנוש, ניהול פרויקטים ו-CRM. זאת, לצד מודולים מגזריים, אותם פיתחה ענקית היישומים הגרמנית עבור עולם הפרמצבטיקה.

טבע מגלגלת מחזור מכירות שנתי של 18.3 מיליארד דולרים. היא מעסיקה כ-46 אלף עובדים, 8,000 מתוכם בישראל. היא חברת התרופות הגנריות הגדולה בעולם, ובשנה החולפת היא ייצרה 71 מיליארד כדורים. מטעמי רגולציות, 6,000 מעובדי החברה הם עובדי הבטחת איכות ובקרת איכות. מטה החברה העולמית שוכן בפתח-תקווה והיא מפעילה 160 אתרים בעולם.

באחרונה הקימה טבע דטה-סנטר תת-קרקעי חדש, בהשקעה של עשרות מיליוני שקלים. את הפרויקט ביצעו אנשי המיחשוב של טבע בשיתוף החברות אלכסנדר שניידר ומגלקום, והוא בוצע במרכז הלוגיסטי של ענקית התרופות באזור התעשייה חבל מודיעין. הדטה-סנטר מתפרס על פני 1,400 מ"ר, 800 מתוכם לטובת מערכות המיחשוב. המתקן מוכן למפגעים פיסיים ובעל זמינות גבוהה סביב בשעון. המידע שמאוחסן בו מגובה במתקן של מד-1 (Med-1) לצד גיבוי נוסף בחו"ל.

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. עדי

    קבלת החלטות זה עניין של פוליטיקה ולא עיניין. זה כמו פורנוגרפייה זה עיניין של גאוגרפיה.

  2. אחד

    לא מבין איך אחד שלומד פסיכולוגיה נהייה מומחה בענף ה IT? איך יכול להיות, שהמעבר ל SAP נכשל באם עדיין לא התחיל הפרוייקט ??

אירועים קרובים