עודד סלומי, ויזה: "התשלומים האלקטרוניים בעולם הנייד 'יתפסו' בתוך שנתיים"

"התשלומים האלקטרוניים באמצעות טלפונים חכמים הולכים לכל מיני כיוונים ונמצאים בכל מיני מקומות, כאשר אין לדעת מה יתפוס חזק", אמר סלומי, מנהל פעילות ויזה ישראל ● לדבריו, "על פי סקר שערכנו, 48% מהצרכנים מעוניינים לקבל את היכולת לבצע תשלומים אלקטרוניים בעולם הנייד - אולם נכון שאנשים מפחדים מזה"

"עולם התשלומים האלקטרוניים באמצעות טלפונים חכמים הולך לכל מיני כיוונים ונמצא בכל מיני מקומות. אין לדעת מה יתפוס הכי חזק. בכל מקרה, אני מעריך שהתחום יתפוס תאוצה בתוך שנתיים", כך אמר עודד סלומי, מנהל פעילות ויזה (VISA) ישראל.

סלומי דיבר ברב-שיח שנערך לקראת כנס mPay. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, ייערך ב-16.10 במלון דיוויד אינטרקונטיננטל בתל אביב. את רב השיח, שנערך בבית אנשים ומחשבים לפני ימים אחדים, הנחו יהודה קונפורטס, העורך הראשי של הקבוצה, ו-ויקטור אררה, יועץ מיחשוב בכיר ומנכ"ל Smart e-moon.

כארגון עולמי, אמר סלומי, "אנחנו תומכים בפרויקטים שונים ובמפעילות סלולריות שחברו לבנקים, כמו גם ישירות בבנקים. אנחנו פועלים בכל הכיוונים". הוא ציין, כי ויזה ישראל השיקה כרטיס חכם הפועל בעולם התשלומים הנייד בעזרת שבב, אולם "בישראל הכרטיס הזה לא חדר". "בכל מקרה", אמר סלומי, "אנחנו מנסים למנף את היתרון היחסי שלנו, בשל העובדה שאנחנו מצויים בקשר עם המסופים בבתי עסק".

"יש להבחין בין הרמה של הפסיכולוגיה ואבטחת המידע מחד לרמה הטכנולוגית מאידך", הוסיף. "על פי סקר שערכנו, 48% מהצרכנים מעוניינים לקבל את היכולת לבצע תשלומים אלקטרוניים בעולם הנייד. אולם, נכון שאנשים מפחדים מזה".

אילן אלתר, המייסד והבעלים של אתרנט ולשעבר מנהל תשתיות ה-IT של חברת פלאפוןהוא סיים בציינו, כי "ישנה חשיבות למותג העומד מאחורי התשלום. כנראה שצרכנים אינם מרגישים בנוח שהתשלומים שלהם מנוהלים על ידי ענקית חיפוש".

העתיד – בתשלומים באמצעות המכשיר הנייד
אילן אלתר
, המייסד והבעלים של אלתרנט ולשעבר מנהל תשתיות ה-IT של חברת פלאפון, אמר ש-"כבר כיום קיימים תשלומים בסלולר, דוגמת פנגו. עוד לפני שנים ניתן היה לרכוש רינגטונים. השאלה היא מתי יהיה מצב בו אנשים ייצאו מהבית בלא ארנק, כאשר את כל הפעולות של התשלום הם יבצעו בטלפון הסלולרי? כלומר, שיהיה שימוש במכשיר הטלפון החכם לאורך כל הדרך, כאשר בסוף החודש הלקוח יקבל דף פירוט פעולות כספיות בסלולר, בדומה לפירוט של חברות האשראי. כך, הטלפון החכם יהפוך להיות כרטיס אשראי נוסף, תהיה מעין 'הרחבה' של כרטיס האשראי. יש לשאוף למצב בו גם כרטיסי החברות במועדוני הלקוחות ייעלמו, שגם הם 'יישבו' בתוך הטלפון הנייד".

החזון, אמר אלתר, הוא שתהיה מערכת תשלומים אחת, אף אם יהיו כמה יישומים. "זאת, כדי שנוכל לרכוש באמצעות הטלפון החכם גם בחו"ל, שהמכשירים יתמכו ב-NFC ושהחיבור למערכות יהיה קל ופשוט". להערכתו, התהליך יתפוס תאוצה בארץ בסוף 2013 – תחילת 2014.

מתעניינים בתשלומים באמצעות הסלולר? הירשמו לכנס mPay של אנשים ומחשבים

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אבי

    מה יקרה אם יגנבו את הטלפון ויקנו איתו חצי קניון?

אירועים קרובים