סקייפ רכשה את GroupMe האמריקנית

החברה הנרכשת, שפועלת מניו יורק, מציעה שירות הודעות SMS קבוצתיות ושיחות ועידה בטלפונים סלולריים ● תנאיה הפיננסיים של העסקה לא פורסמו

גרסה משודרגת ליישום לעסקים. Skype

סקייפ (Skype) הודיעה, כי הגיעה להסכם מחייב לרכישת חברת הסטארט-אפ GroupMe מניו יורק, שמציעה שירות של הודעות טקסט קבוצתיות ושיחות ועידה בטלפונים סלולריים – בחינם. תנאיה הפיננסיים של העסקה לא פורסמו.

GroupMe הוקמה ב-2010 ומציעה יישום למכשירי iPhone של אפל (Apple), מכשירי בלקברי (BlackBerry) של RIM ומכשירים שמצוידים במערכת ההפעלה אנדרואיד (Android) של גוגל (Google). ביולי השיקה החברה גם יישום למכשירי חלונות פון 7 (Windows Phone 7) של מיקרוסופט (Microsoft). בארצות הברית מציעה החברה גרסת תוכנה שמבוססת על הודעות SMS עבור משתמשים בטלפונים רגילים (בניגוד לטלפונים חכמים).

בתחילת החודש הציגה GroupMe גרסה חדשה של היישום, אשר תומכת במשלוח של הודעות ישירות לאחד החברים בקבוצה ובמשלוח שאלות למספר חברים בקבוצה או לכל המשתמשים, וכן בהפצה של הודעות בשירות טוויטר (Twitter) או ברשת פייסבוק (Facebook). גרסה 3.0 החדשה של יישום GroupMe תומכת גם בניהול קבוצות, הפצת הודעות, שיתוף תמונות ופרסום שאלות באתר אינטרנט, גם עבור מי שלא הורידו את היישום.

במסגרת העסקה עם סקייפ תמשיך GroupMe לפעול מניו יורק וכל העובדים ישארו בחברה. היישום עצמו ישאר עצמאי, על פי הודעה שפרסמו אנשי GroupMe בבלוג. "ההבדל הבולט ביותר יהיה שכעת נהנה מגישה ל-175 מיליון המשתמשים שמשוחחים מדי חודש בתוכנת סקייפ", צוין בהודעה של GroupMe.

מבחינתה של סקייפ, אשר מציעה כיום שיחות טלפון וועידות וידאו, תאפשר העסקה להציע גם משלוח של הודעות קבוצתיות – על פי ההודעה שפרסמה סקייפ.

כזכור, בחודש מאי הודיעה מיקרוסופט על רכישת סקייפ תמורת 8.5 מיליארד דולרים. ביוני קיבלה מיקרוסופט את אישור משרד המשפטים האמריקני לעסקה ולאחר שהמיזוג יושלם ישולבו השירותים של סקייפ, בין השאר, במכשירי חלונות פון ובתוכנת אאוטלוק (Outlook).

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים