ארה"ב: פרטים של עשרות אלפי סטודנטים באוניברסיטת ייל נחשפו ברשת

הכל החל כשאר מנוע החיפוש של הגוגל החל לאנדקס את שרתי ייל, מבלי שבמחלקת המיחשוב של האוניברסיטה יידעו על כך, מדווח הבטאון הרשמי של האוניברסיטה, Yale Daily News ● על פי העיתון, שמות ופרטים אישיים של 43,000 סטודנטים, מרצים ובוגרים היו חשופים ברשת במשך כעשרה חודשים

שמות ומספרי ביטוח לאומי של 43,000 סטודנטים, מרצים ובוגרים של אוניברסיטת ייל שבארצות הברית היו חשופים ברשת במשך כעשרה חודשים, וניתן היה להגיע אליהם דרך מנוע החיפוש של גוגל (Google) – כך על פי הבטאון הרשמי של האוניברסיטה, Yale Daily News.

הבעיה התגלתה על ידי מנהלי האוניברסיטה ב-30 ביוני ופורסמה ב-12 באוגוסט. האוניברסיטה תעניק לנפגעים הפוטנציאליים שירותים של מעקב אשראי וביטוח כנגד גניבת זהות למשך שנתיים, למרות שלטענת האוניברסיטה אין שום עדות לכך שנעשה שימוש לרעה בפרטים.

הפרטים שייכים בעיקר לעובדי האוניברסיטה בשנת 1999, ואוחסנו בשרת FTP שלמנועי החיפוש ברשת לא אמורה הייתה להיות גישה אליו. אולם, בספטמבר 2010 החל מנוע החיפוש של גוגל לשלב באינדקס את שרתי ייל, מבלי שבמחלקת המיחשוב של האוניברסיטה ידעו על כך, על פי לן פיטרס – מנהל לשירותי מיחשוב באוניברסיטת ייל.

על פי פיטרס, שהחל למלא את תפקידו באוניברסיטה בסוף השנה שעברה, השמות של הקובץ והספריה לא העידו על תוכנם והיו "מוסתרים היטב", אך הוא ציין, כי באוניברסיטה מסרבים לומר אם גורם חיצוני כלשהו ניגש לקובץ הפרטים.

בנוסף, בשבוע שעבר הודיעה האוניברסיטה, כי שרת שבו פרטים של 7,000 סטודנטים לשעבר נפרץ. הפריצה אירעה ב-5 באפריל 2010, והפרטים שייכים לסטודנטים למתמטיקה שלמדו באוניברסיטה בין השנים 2000 עד 2005.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים