אפל העניקה לטים קוק, המנכ"ל שהחליף את סטיב ג'ובס, מניות בשווי של 376 מיליון דולרים

במקביל, הועלתה משכורת הבסיס של קוק לסכום של 1.4 מיליון דולרים ● מועצת המנהלים של אפל הסבירה, כי התגמול הנאה מבוסס "על ביצועיו של קוק ועל כך שקיבל על עצמו את האחריות על הניהול השוטף של אפל בתקופות שבהן נעדר ג'ובס מהחברה"

למרות שבאופן רשמי הוא החל לכהן בתפקיד מנכ"ל אפל (Apple) אך לפני חודשים ספורים, זכה טים קוק בחבילת תגמול נאה עבור העבודה שביצע בשנת 2011. קוק, שהחליף את סטיב ג'ובס המנוח מאז שפרש מתפקידו באוגוסט האחרון, זכה בתגמול כולל בשווי של 378 מיליון דולרים עבור שנת 2011, על פי מסמך שהגישה אפל לרשות האמריקנית לניירות ערך (SEC). מלבד משכורת בסיס בסכום של 900,000 דולרים, קיבל קוק מניות מוגבלות בשווי של 376 מיליון דולרים והטבות נוספות. במקביל, הועלתה משכורת הבסיס של קוק לסכום של 1.4 מיליון דולרים.

מועצת המנהלים של אפל הסבירה, כי התגמול הנאה מבוסס "על ביצועיו של קוק ועל כך שקיבל על עצמו את האחריות על הניהול השוטף של אפל בתקופות שבהן נעדר ג'ובס מהחברה. מועצת המנהלים לקחה בחשבון גם את העובדה שניתן לממש את המניות רק בעוד 10 שנים, את חשיבות השימור של קוק באפל ואת העובדה שקוק ייהנה מהזדמנויות רבות אם יבחר לחפש עבודה במקום אחר".

קוק, שמילא את תפקיד מנהל התפעול הראשי של אפל במשך שבע שנים, עד שמונה לתפקיד המנכ"ל, מילא את מקומו של ג'ובס שלוש פעמים בתקופות שבהן יצא לחופשת מחלה. כך, מילא קוק את מקומו של ג'ובס במשך מספר חודשים בשנת 2004, כאשר ג'ובס החלים מהניתוח שעבר להסרת גידול סרטני מהלבלב,  וגם בשנת 2009, כאשר ג'ובס עבר השתלת כבד.

אין זו הפעם הראשונה שבה מפגינה מועצת המנהלים את הערכתה על ביצועיו של קוק. בחודש אוגוסט, מספר ימים לאחר שמונה לתפקיד מנכ"ל אפל, הוענקו לקוק מיליון מניות מוגבלות של אפל, שמחצית מהן ניתן לפדות בעוד חמש שנים. לאחר שמילא את מקומו של ג'ובס מינואר 2009 עד יוני 2009 זכה קוק בבונוס בסכום של חמישה מיליון דולרים וב-75,000 מניות מוגבלות על "ביצועיו יוצאי הדופן".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים