באו"ם קוראים להגביר את המעקב על משתמשי אינטרנט כדי "לסייע במלחמה בטרור"

בדו"ח של ארגון האומות המאוחדות צוין, כי היעדר "מסגרת בינלאומית מוסכמת לשמירה על מידע" יוצר בעיה ● בין היתר, קוראים מחברי הדו"ח לחייב רישום לפני שימוש ברשתות Wi-Fi פתוחות, לאפשר מעקב אחר טלפונים סלולריים ולנטר משחקי וידיאו שמפיצים ארגוני טרור

בארגון האומות המאוחדות קוראים להגביר את המעקב על משתמשי אינטרנט, ואומרים כי הדבר יסייע לחקירות ולהבאת טרוריסטים לדין. בדו"ח שפורסם תחת הכותרת "שימוש באינטרנט למטרות טרור", וכולל 148 עמודים, מזהירים המחברים כי טרוריסטים משתמשים ברשתות חברתיות ובשירותים נוספים, ובהם פייסבוק (Facebook), טוויטר (Twitter), יו-טיוב (YouTube) ודרופבוקס (Dropbox), כדי להפיץ את "התעמולה" שלהם.

"טרוריסטים פוטנציאליים משתמשים בטכנולוגיות תקשורת מתקדמות, שכוללות במקרים רבים את רשת האינטרנט, כדי להגיע לקהל ברחבי העולם בצורה אנונימית ובעלות נמוכה יחסית", אמר יורי פדוטוב, מנהל בכיר בסוכנות של האו"ם לסמים ופשיעה (UNODC). בדו"ח, שפורסם בוועידה שארגנה הסוכנות של האו"ם לסמים ופשיעה בווינה, צוין כי "אחת הבעיות העיקריות שעמן מתמודדים בכל רשויות האכיפה היא היעדר מסגרת בינלאומית מוסכמת לשמירת נתונים שמוחזקים על ידי ספקיות האינטרנט".

עוד דורשים בדו"ח, לחייב רישום לפני שימוש ברשתות Wi-Fi פתוחות, בטענה כי "דרישה לרישום לפני שימוש ברשתות Wi-Fi או בתי קפה אינטרנט, עשויה לספק מקור מידע חשוב לחקירות פליליות". כמו כן, נכתב בדו"ח, כי יש לאפשר מעקב אחר טלפונים סלולריים, שכן "לנתוני מיקום חשיבות רבה משום שהם מסייעים לרשויות החוק לשלול את האפשרות שחשודים מסוימים היו בזירת פשע ולאמת את האליבי שלהם", על פי הדו"ח. עוד יוצאים בדו"ח כנגד משחקי וידיאו שמפיצים ארגוני טרור ומאפשרים לגלם דמויות של מחבלים שמבצעים פיגועים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים