גוגל סטייל: כל המתיחות המשעשעות לרגל אחד באפריל

סגירת אתר סרטוני הווידיאו יו-טיוב, תשלום עבור אותיות התנועה, מערכת חיפוש אינטרנטית מבוססת ריח ואפילו פרס יוקרתי בדמות נגן Mp3 - קבלו את כל המתיחות המשעשעות של ענקית החיפוש לכבוד האחד באפריל

במשך שנים ראתה גוגל (Google) באחד באפריל כיום מתאים למגוון הודעות משעשעות – ו-2013 אינה יוצאת דופן. ענקית האינטרנט פרסמה לפחות תריסר הודעות אחד באפריל, שלפחות חלקן היו מתאימות לכמה מאיתנו. אז אילו תעלולים רקמה גוגל?

חיפוש תמונות? חיפוש בבלוגים? כל זה פאסה. גוגל פרסמה אמש (ב') את Google Nose – שימוש בטכנולוגיה של חיישן כימי ליצירת מערכת חיפוש מבוססת ריח, שתכלול גם מנגנון לשיתוף ריח (!).

מתיחה נוספת התייחסה לשירות הדואר של ענקית החיפוש, ג'י-מייל (Gmail). "איך מעצבים מחדש משהו, ועדיין משמרים אותו כפי שהיה?", שואל מנהל המוצר הבדוי של גוגל, ריצ'רד פארגו, בווידיאו שפורסם ביו-טיוב (YouTube). "התשובה היא Gmail Blue", השיבה לעצמה הדמות הבדויה. למה הכוונה? זה ג'י-מייל, אבל הוא כחול. האם זה רק צירוף מקרים שהגרסה הבאה של חלונות (Windows) נקראת חלונות בלו?

ניסיון קצת פחות משעשע של גוגל כלל את אתר תכני הווידיאו הפופולרי, יו-טיוב, שנסגר במפתיע. טוב, הוא לא באמת נסגר: בדיווח באתר, מסביר "טים ליסטון", כי האתר הפופולרי מוכן סוף כל סוף להכריז על המנצח בתחרות הווידיאו של שמונה השנים האחרונות, מאז הוקם ב-2005. "היום בחצות יפסיק אתר הווידיאו הפופולרי לקבל רישומים לתחרות, ואז ישקול את צעדיו לשנים הבאות לפני שיכריז על המנצח", אמר ליסטון, "שיקבל את הפרס – נגן MP3 נצמד ומלגה של 500 דולרים לפרויקט מעקב". אין ספק שהפרס הדמיוני משעשע לא פחות.

נגן MP3. מישהו זוכר איך זה נראה? צילום אילוסטרציה: אימג'בנק

מה זה SCHMICK? ובכן, אלו הם ראשי התיבות של Simple Complete House Makeover Internet Conversion Kit. ולעניינו, Google SCHMICK זו מעין תוספת למפות של גוגל, תרומת הצוות האוסטרלי של ענקית האינטרנט, שתאפשר לשפר את התמונות של בתי המשתמשים באמצעים גרפיים.

התעלול הבא ברשימה הוא הכרזה על עמודי סיבים. גוגל הודיעה על עמודי סיבים, שיאפשרו לאנשים לגלוש באינטרנט ליד עמודי חשמל או עמודי טלפון. צפו והחליטו: אמין או סתם משעשע?

ואחרון חביב מבית ה"שיגועים" של גוגל – מקלדת יפנית בלחיצת כפתור. אל תיבהלו מן המורכבות של הקלדת אותיות יפניות. נסו את יחידת הקלט היפנית, זה רק כפתור אחד…

ביו-טיוב החליטו להשתעשע על חשבון המשתמשים בהצגת שירות וידיאו חדש בשם mixbit, כהמשך להודעת הסגירה על אתר יו-טיוב. אחד המייסדים של אתר הווידיאו, צ'אד הארלי, הציג את שירות הווידיאו החדש בהודעה בטוויטר (Twitter): "מאחר שיו-טיוב נסגר, אנו משיקים אתר וידיאו חדש…ברוכים הבאים ל-mixbit!" הקישור לאתר מוביל להודעה: "יו-טיוב נסגר. במקום להסתלבט, חשבנו שתרצו אתר חדש, לא רק לצפות בסרטונים על חתולים, אלא גם ליצור אותם…ביחד!" ואולי זהו רמז על מיזם חדש של יו-טיוב, שייקרא בשם הזה?

גם טוויטר החליטה לנצל את האחד באפריל ולהודיע כי תתחיל לחייב משתמשים בתשלום של 5 דולרים לחודש אם הם רוצים להשתמש באותיות התנועה. השימוש בטוויטר יכלול שני מודלים של שימושים: האחד, חינמי, בשם Twttr, שמאפשר לצייץ רק ללא אותיות התנועה – והשני, תמורת 5 דולרים לחודש, שאפשר להשתמש בו באותיות התנועה. "אנו עושים זאת כי אנו מאמנים שעל ידי העלמת אותיות התנועה נעודד צורה יעלה ו"צפופה" יותר של תקשורת", נמסר בהודעה. "אנו גם רואים בכך הזדמנות לגוון את זרם ההכנסות שלנו".

אירועים קרובים