בעקבות המחאה: טוויטר תעדכן את כללי השימוש

איומים באונס ובהטמנת פצצה כנגד גולשות ברשת החברתית הובילו למחאה בבריטניה, שגרמה לטוויטר להגביר את המעקב אחרי גולשים בריונים ● שלחתם הודעות למשתמש מסוים ממספר חשבונות? זהירות, ייתכן שאתם על הכוונת של טוויטר

רגע עם טוויטר

טוויטר (Twitter) עדכנה את כללי השימוש ותוסיף עוד אנשי צוות כדי לעקוב אחר הודעות מאיימות. זאת בעקבות מחאה גוברת בבריטניה על רקע איומים באונס ובהטמנת פצצות שנשלחו לגולשות ברשת החברתית. ההודעה על עדכון הכללים הקדימה את השביתה שתכננו גולשים אתמול (א'), בעקבות קריאה של קייטלין מורן, עיתונאית באי הבריטי.

החברה פרסמה הודעה במהלך סוף השבוע, בה היא מפנה לפוסט בבלוג הרשמי ובו הכללים החדשים והשינויים הנוספים בשירות. טוויטר ציינה בפוסט את הלחצן לדיווח על התנהגות ביריונית שנוסף לאתר, הן בגרסה המיועדת למחשבים שולחניים והן בגרסה המיועדת למכשירים ניידים. מנהל טוויטר בבריטניה, טוני וונג, אישר כי השינויים בכללי השימוש יחולו בכל העולם, ולא רק בממלכה המאוחדת. "אני מתנצל באופן אישי בפני הנשים שחוו התנהגות ביריונית", כתב וונג בסדרה של הודעות שפרסם. "לא נסבול התנהגות כפי שהן חוו. התנהגות כזו אינה מקובלת בעולם הפיזי, ואינה מקובלת גם בשירות טוויטר. המחויבות שלנו היא להגן על המשתמשים שלנו".

במסגרת השינויים בכללי השימוש נוספה פיסקה מיוחדת שמפרטת, בין השאר, את הכללים לפיהם קובעת החברה אם בעלים של חשבון מסוים מתנהג בצורה ביריונית, שאסורה על פי כללי השימוש. בין הגורמים שנלקחים בחשבון: משלוח הודעות למשתמש מסוים ממספר חשבונות; פתיחת חשבון שמטרתו היחידה והבלעדית היא משלוח הודעות מאיימות; ומשלוח חד כיווני של הודעות, שכוללות איומים. עוד צוינו בפוסט צעדים מיוחדים שננקטים רק בבריטניה, וכוללים, בין היתר, שיתוף פעולה עם ארגון Safer Internet Center, אשר מציע משאבים לגלישה בטוחה.

כאמור, המהלכים האחרונים נעשו על רקע התגברות הקולות הקוראים לרשת החברתית להעמיד לרשות המשתמשים דרכים קלות יותר לדיווח על ביריונות ברשת. עשרות אלפי אנשים חתמו על עצומה בעניין לאחר שפעילה פמיניסטית טענה כי קיבלה איומים חוזרים ונשנים באונס.

קרוליין קריאדו-פרז היא אחת הנשים שחוו אלימות מקוונת בטוויטר. היא הפעילה שדולה שקראה לבנק המרכזי של בריטניה להטביע את דמותה של הסופרת ג'יין אוסטן, בת המאה ה-19, על שטר חדש בערך של 10 ליש"ט, לאחר שהושמעה ביקורת על ייצוג חסר של נשים על שטרות. בעקבות פעילותה, היא קיבלה  לטענתה איומים חוזרים ונשנים באונס. בסקוטלנד יארד עצרו צעיר בן 21 בחשד שהיה קשור למשלוח האיומים.

על פי דיווחים נוספים, גם חברת הפרלמנט הבריטי סטלה קריזי קיבלה איומים באונס, ועורכת מגזין טיים (TIME) באירופה קיבלה איומים בהטמנת פצצה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים