טורקיה חידשה את החסימה של יו-טיוב

הפעם נומקה החסימה של יו-טיוב בסרטון שמציג את מנהיג האופוזיציה לשעבר, דניז בייקל, בחדר מלון עם אישה שאיננה אשתו ● כך, האתר "החזיק מעמד" כשלושה ימים בלבד עד שנחסם שוב ● "נשמח לדון עם שלטונות טורקיה בכל סוגיה שנוגעת לשירותינו", מסר סקוט רובין, מנהל למדיניות ציבורית ואסטרטגיית תקשורת בגוגל

טרנדית. יוטיוב

לאחר שבסוף השבוע ביטל בית המשפט בטורקיה את החסימה של אתר יו-טיוב (YouTube), שנתיים וחצי לאחר שהגישה לאתר נאסרה עקב סרטונים "פוגעניים", שב בית משפט אחר באנקרה וחסם אתמול (ד') את הגישה לאתר הווידאו של גוגל (Google) פעם נוספת.

הפעם נומקה החסימה של  יו-טיוב בסרטון שמציג את מנהיג האופוזיציה לשעבר, דניז בייקל, בחדר מלון עם אישה שאיננה אשתו. בעקבות פרסום הסרטון, בחודש מאי, נאלץ בייקל להתפטר מתפקידו כמנהיג האופוזיציה.

סקוט רובין, מנהל למדיניות ציבורית ואסטרטגיית תקשורת באירופה, המזרח התיכון ואפריקה בגוגל, מסר כי הפרשה נבדקת. "כתמיד, נשמח לדון עם שלטונות טורקיה בכל סוגיה שנוגעת לשירותינו. אם סרטונים כלשהם מפירים את המדיניות שלנו, אפשר לסמן את אותם בקלות", אמר רובין. "אנו בודקים מיד את הסרטונים שסומנו ואם אכן יש בהם משום הפרה של הכללים אנו מסירים אותם בכל העולם. הסרה בשל הפרת כללים היא תהליך שונה מהדרישה הקודמת של שלטונות טורקיה, לה סירבנו משום שהייתה כרוכה בהחלת החוק הטורקי מחוץ לגבולות טורקיה".

הגישה לאתר יו-טיוב בטורקיה נחסמה, כאמור, במאי 2008 בעקבות סרטונים שפגעו בכבודו של מוסטפה כמאל אטאטורק, הנשיא הראשון של הרפובליקה הטורקית ומי שנחשב לאבי האומה הטורקית ומייסד הרפובליקה. בטורקיה החוק אוסר לפגוע באבות האומה או ברשויות. באתר יו-טיוב סירבו להסיר את הסרטונים בכל העולם אך חסמו את הגישה אליהם בטורקיה. טורקים רבים עקפו את החסימה באמצעות שרתי פרוקסי (Proxy).

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים