מייסד גוגל: פייסבוק ואפל מאיימות על החופש באינטרנט

לדברי סרגיי ברין, העקרונות של הפתיחות והנגישות, שהם מהיסודות החשובים של רשת האינטרנט, נתונים בסכנה חמורה – בין היתר מצד משטרים עריצים וחברות היי-טק דוגמת אפל ופייסבוק ● לדבריו, אילו פייסבוק הייתה דומיננטית בעבר, גוגל כלל לא יכולה הייתה להתקיים ● הסיבה לתלונות של ברין נעוצה בעובדה שהוא היה רוצה להציע חיפוש ברשת של פייסבוק וביישומים של אפל

סרגיי ברין, ממייסדי גוגל (Google), מזהיר מפני כוחות רבי עוצמה שמאיימים על הפתיחות של רשת האינטרנט, ובהם פייסבוק (Facebook) ואפל (Apple).

ברין אמר בראיון לגארדיאן (Gaurdian): "אני מודאג יותר מכפי שהייתי בעבר … זה מפחיד". בין הגורמים שמאיימים על הפתיחות של הרשת מנה ברין משטרים עריצים שמנסים לשלוט על הגישה אליה, חברות מוזיקה ואולפני קולנוע שלוחמים בפיראטיות ו-"גנים נעולים" שמקיימות חברות היי-טק דוגמת פייסבוק ואפל.

על פי ברין, שתי החברות הללו פוגעות בחדשנות וגורמות לפיצול של האינטרנט. לדבריו, אילו פייסבוק הייתה דומיננטית בעבר, גוגל כלל לא יכולה הייתה להתקיים. "אתה חייב לשחק לפי הכללים שלהם, וזה מגביל מאוד", אמר. "הסביבה שפיתחנו בגוגל, ועצם העובדה שאנחנו יכולים להציע מנוע חיפוש, תלויים בפתיחות של האינטרנט. ברגע שיש כללים רבים מדי, החדשנות נפגעת".

הסיבה לתלונות של ברין נעוצה בעובדה שהוא היה רוצה להציע חיפוש ברשת של פייסבוק וביישומים של אפל. אין ספק שהפתיחות של הרשת טובה למשתמשים, אבל היא טובה גם לשורה התחתונה של גוגל. גוגל פלוס (+Google) מתקשה לתת מענה לפייסבוק, שגדולה ממנה פי ארבעה וממשיכה לצמוח, והטכנולוגיה הקניינית של אפל הפכה אותה לחברה בעלת שווי השוק הגדול בעולם. אסור גם לשכוח את התחרות העזה בין גוגל לאפל בשווקי הטלפונים החכמים ומחשבי הלוח.

ברין הזכיר גם את התלונה הידועה על כך שפייסבוק מקשה על המשתמשים להעביר נתונים לשירותים אחרים, אף על פי שהיא "שואבת את הנתונים של אנשי הקשר מג'י-מייל (Gmail) כבר שנים רבות".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. מ

    מעניין מאוד מי מתלונן? מי שהוחשד לכאורה שאוספים ואוגרים מידע על הגולשים בכדי "ללמוד" את הרגלי הגלישה שלהם. האם זו אינה פגיעה בחופש הגלישה באינטרנט? אבל מזמן למדנו שהגמל אינו רואה את הדבשת של עצמו

אירועים קרובים