סלקום תפצה לקוחות ששילמו על חבילת גלישה אך לא השתמשו בה

על פי הסדר פשרה, שהושג בעקבות תובענה ייצוגית וקיבל תוקף בבית המשפט, תפצה החברה כ-61 אלף לקוחות אשר רכשו מכשיר דור שלישי בין יולי 2006 ליולי 2008 ואולצו לשלם על חבילת גלישה ● סכום הפיצויים יעמוד על 3.8 מיליון שקלים, כאשר כל לקוח יהיה זכאי לפיצוי ממוצע של כ-100 שקלים

לקוחות סלקום שאולצו לשלם עבור חבילת גלישה כשרכשו מכשירי דור שלישי מיולי 2006 ועד אוגוסט 2008 מבלי שהשתמשו כלל בשירותי הדור השלישי או שהשתמשו בהם באופן זניח, יזכו לקבל על כך פיצוי בעקבות הסדר פשרה שקיבל תוקף בבית המשפט המחוזי בתל אביב, במסגרת תובענה ייצוגית נגד סלקום.

התביעה הוגשה ב-2007 על ידי חברת רזגל אנרגיה, לקוחה של סלקום, באמצעות עורכי הדין יוחי גבע ואמיר ישראלי, ובה נטען כי החברה "כופה על כל לקוח הרוכש ממנה מכשיר סלולרי מסוג דור שלישי לרכוש גם חבילת גלישה חודשית באינטרנט הסלולרי", ובהתאם למסמכי ההתקשרות אף אוסרת לחדול מהתשלום עבור חבילת הגלישה. על פי התביעה, התניה זו אינה חוקית ואינה סבירה, משום שבפועל לא קיים כל צורך טכני או אחר בחבילת הגלישה לשם עשיית שימוש במכשיר הדור השלישי. התובעת ביקשה השבה מלאה של התשלומים ששילם כל אחד מחברי הקבוצה עבור חבילת הגלישה, אשר הסתכם ביותר מ-6 מיליון שקלים. כמו כן, התבקש סעד הצהרתי שיורה לסלקום לחדול מהתנהלותה האמורה.

סלקום טענה בתגובה, באמצעות עורכי הדין ברק טל וחניטל בלינסון ממשרד עורכי הדין יגאל ארנון, כי הפרשנות של התובעת מוטעית, וכי מדובר בתשלום על כל שירותי הדור השלישי הכלולים במכשיר ולכן אין מדובר בהתניית שירות בשירות אלא בגביית תשלום על השירות עצמו.

לאחר משא ומתן ארוך, הגיעה סלקום להסדר פשרה בתביעה, שבמסגרתו היא תפצה, כאמור, את הלקוחות אשר רכשו מכשיר דור שלישי בין יולי 2006 ליולי 2008 – כ-61 אלף לקוחות בסך הכל, בסכום של 3.8 מיליון שקלים, כאשר כל לקוח יהיה זכאי לפיצוי ממוצע של כ-100 שקלים.

בהתאם להסדר שאושר על ידי בית המשפט המחוזי בתל אביב, הפיצוי יועבר לחשבונות הלקוחות באמצעות זיכוי. עם זאת, סלקום לא מחויבת לאתר לקוחות שעזבו את החברה כדי להעביר אליהם את הפיצוי – וכספם יועבר למטרות צדקה. היועץ המשפטי לממשלה התנגד לחלק זה בהסדר, אך השופטת ענת ברון קיבלה את עמדת הצדדים, לפיה "בנסיבות שבהן מועד שינוי החיוב חל לפני למעלה מארבע שנים, יהיה קושי ממשי באיתורם של חברי קבוצה אלה, אף אם סלקום תשקיע בכך משאבים שהם למעלה מסבירים".

עוד נקבע, כי רזגל אנרגיה תקבל גמול של 40 אלף שקלים ועורכי הדין שייצגו אותה בתביעה יקבלו שכר טרחה של 300 אלף שקלים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים