פלאפון מאשימה: ההסתדרות שינתה בחופזה את תנאי ההצטרפות אליה

שינוי התקנון מאפשר להצטרף להסתדרות גם באינטרנט ולא מתנה את ההצטרפות בתשלום דמי חבר ● "שינוי חוקת ההסתדרות בבהילות בעקבות התביעה מהווה הודאה חד-משמעית של ההסתדרות, כי האופן שבו פעלה לצירוף עובדי פלאפון הוא בלתי-חוקי, מנוגד לתקנונה וחסר תוקף" ● ההסתדרות בתגובה: "שינוי התקנון הוא תהליך שהחל כבר לפני כחודשיים"

הפגנה של עובדי פלאפון. צילום ארכיון: דני זודקביץ'

סיבוב נוסף במלחמה בין הנהלת פלאפון לעובדיה המנסים להתאגד. חברת הסלולר שיגרה היום (ג') מכתב להסתדרות, שבו היא טוענת כי שעות ספורות לאחר שקיבלה לידיה את כתב התביעה של פלאפון – שינתה ההסתדרות את התקנון שלה. פלאפון מזכירה במכתב, כי התביעה שלה הוגשה לפני שלושה ימים בלבד ומציינת כי למדה על שינוי התקנון מהתקשורת.

שינוי התקנון מאפשר להצטרף להסתדרות גם באינטרנט – ולא רק באמצעות טופס חתום. בנוסף, מאפשר התקנון החדש הצטרפות להסתדרות גם במידה ולא משולמים דמי החבר – בשונה ממה שהיה עד כה. על פי פלאפון, שינוי התקנון החפוז מצד ההסתדרות מעיד, כי פלאפון צודקת בעמדתה – כי למעשה ההסתדרות לא צירפה לשורותיה עד כה ולו עובד פלאפון אחד באופן תקין, העומד בדרישות החוק ובתקנון ההסתדרות.

"ככל שאלו הם פני הדברים", מציינת פלאפון במכתב, "הרי ששינוי חוקת ההסתדרות בבהילות בעקבות התביעה מהווה הודאה חד-משמעית של ההסתדרות, כי האופן שבו פעלה לצירוף עובדי פלאפון הוא בלתי-חוקי, מנוגד לתקנונה וחסר תוקף, כי אין שום תוקף ל-'הצטרפות' שנעשתה ללא תשלום דמי חבר או באמצעות האינטרנט, וכי כפועל יוצא – אין להסתדרות ולו חבר אחד מבין עובדי פלאפון".

דובר ההסתדרות מסר בתגובה לאנשים ומחשבים, כי "שינוי התקנון הוא תהליך שהחל כבר לפני כחודשיים, ב-6 בנובמבר 2012, בהחלטת הנהגת ההסתדרות. הטענות הטכניות של פלאפון מוכיחות את מה שאמרנו – שהפנייה לבית הדין לא נועדה אלא לצורך קיום דיוני סרק על מנת להרוויח זמן. אם היו רוצים בפלאפון ללבן את טענותיהם, היו נענים להצעת ההסתדרות לפנות לבוררות, שתכריע את נושא היציגות תוך 30 יום – ולא 30 שנה".

הדובר הוסיף, כי "אין בכוונתנו להתנצל – לא בפני הנהלת פלאפון ולא בפני אף מעסיק פוגעני אחר, שמנסה לטרפד בברוטליות זכות של עובדים להתארגן – כל כך שהקלנו על עובדים להתאגד ובכך למנוע מן ההנהלה לסכל את ההתארגנות. נמשיך גם בעתיד להעביר חוקים ותקנות שיקלו על עובדים לממש את זכותם".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים