כל השמועות על סמסונג גלקסי S4

החל ממסך גדול מהרגיל וגרסאות שונות למכשיר, ועד גלילה באמצעות העיניים – חרושת השמועות והדיווחים על הסמארטפון המסתורי של סמסונג, הגלקסי S4, יגיעו הלילה לפי שעון ישראל לשיאם, באירוע ההשקה שייערך בניו יורק

היום הגדול הגיע: סמסונג (Samsung) תציג הלילה לפי שעון ישראל את מכשיר הגלקסי S4, שבינתיים נחשב כמעט לסוד השמור ביותר בעולם. האירוע ישודר בווידיאו בעמוד היו-טיוב (YouTube) של סמסונג.

אם מישהו היה אומר לפני חמש שנים, נגיד, שסמסונג תצליח למצב את עצמה כחברה שמעוררת שמועות וניחושים בקשר למכשיריה במשך חודשים לפני ההשקה –  איש לא היה מתייחס לכך ברצינות. פעם, הייתה רק חברה אחת שהצליחה בכך, וזו אפל (Apple), כמובן. אבל נראה שעם הצלחה אי אפשר להתווכח – סמסונג הצליחה למצב את עצמה כמתחרה האולטימטיבית באפל ולעורר ציפיות, סקרנות ובאזז אדיר סביב השקות המכשירים שלה לא פחות מחברת התפוח – החל מניחושים באשר ליום ההשקה, ועד התכונות והחידושים הצפויים במכשיריה. הנה מקבץ קטן מן השמועות שנפוצו ברשת בחודשים האחרונים. הכל ניחושים, בלי אחריות.

לפי האתר בלומברג (Bloomberg), שציטט מקורות עלומים המקורבים לנושא, המכשיר החדש יאפשר גלילה בעזרת תנועות העין ואולי גם מעין פקודת "עצור" בניגון וידיאו כשהעיניים יסיטו מבט מהמסך. גם בניו יורק טיימס (New York Times) פורסם דיווח, שהמכשיר החדש ישתמש בטכנולוגיה כלשהי שתנטר תנועות עין של המשתמשים ותתרגם אותן לפעולות. כתמיכה לכך, דווח על ידי טיימס, שסמסונג רשמה בארה"ב סימן מסחרי על המילים Samsung Eye Scroll ו-Eye Pause.

לפי האתר Patently Apple, סמסונג רשמה כסימן רשום את המילים 2D 3D Movie & Still, וגם פטנט לתכונת צילום פנורמי, מה שמרמז אולי שהמכשיר יהיה בעל יכולות תלת מימד.

באחרונה הופץ ברשת סרטון וידיאו של מכשיר בשם GS4, לכאורה על ידי סמסונג, המציג משתמש שמראה את תכונות המכשיר. רבים טענו כי הוא מזויף. לפי הסרטון, הציגה סמסונג בטוויטר (Twitter) תמונה ממש מאכזבת, תחת הכותרת: "הספירה לאחור לקראת הדבר הגדול הבא", ובה נראה רמז מוצלל של מכשיר, שהוא כנראה הגלקסי S4. לפני כמה ימים, פרסם האתר 52Samsung תמונות לכאורה של המכשיר, שנראה דומה מאוד לגלקסי נוט 2, שמרמזות על מסך גדול למדי.

לפי ריאיון שהעניק י. ה. לי, סגן נשיא לעסקי סלולר של סמסונג, נראה הכיסוי האחורי של המכשיר לא יהיה עשוי מתכת. לדבריו, כיסוי אחורי עשוי פלסטיק הוא קל יותר ובעל אורך חיים רב יותר לעומת סמארטפונים אחרים. זאת, משום שהוא מסוגל להתעקל ולספוג טוב יותר השפעה פיזית.


צפו בסרטון שהפיצה סמסונג, על אירוע רחוב שערכה בכיכר טיימס לקראת ההשקה

בעבר הודיעה הענקית הקוריאנית, כי תשתמש ביישומון התשלום הסלולרי PayWave של ויזה (Visa) במכשיריה העתידיים וכי תשתף פעולה עם חברת האשראי כדי להקל על לקוחות לחבר בין מכשירי סמסונג שלהם למוסדות פיננסיים ולחשבונות ויזה. נראה שהגלקסי S4 עומד להיות מוצר הדגל בשיתוף הפעולה בין ויזה לסמסונג – לפי מקורות עלומים, כמובן, המקורבים לשיתוף הפעולה בין החברות.

בתערוכת הסלולר שנערכה בברצלונה בסוף פברואר, MWC 2013, ועוד לפני ששלחה הזמנות לאירוע בניו יורק, אישרה סמסונג שתערוך את אירוע "Samsung Unpacked" בניו יורק ב-14 במרץ, שבו היא תציג את הגלקסי S4. החברה סיפרה אז גם, שהיא שוקלת לשלב במכשיר את טכנולוגיית האבטחה שלה, Knox, בעלת תכונות המתאימות בעיקר למשתמשים ארגוניים.

בפברואר האחרון פורסם דיווח של אנליסט רוסי, לפיו המכשיר יישא את המעבד השמונה-ליבתי של סמסונג Exynos 5 Octa, מעבד גרפי Mali-T678 שמונה-ליבתי גם הוא, מסך סופר AMOLED של 4.99 אינץ', זיכרון RAM של 2 מגה-בייט, מצלמה אחורית של 13 מגה-פיקסל עם איכות וידיאו של 1080p, מצלמה קדמית של 2 מגה-פיקסל, וגרסת אנדרואיד 4.2.2 (Jelly Bean).

השמועות באשר למעבד מדברות על שתי גרסאות של המכשיר: האחת, הגרסה הבינלאומית שתישא את מעבד סמסונג המוזכר לעיל, והשנייה – הגרסה האמריקנית, שתישא מעבד של קוואלקום (Qualcomm) התומך ב-LTE (דור 4 סלולרי). ואולם הניחושים לא נגמרים כאן – יש דיבורים גם על מעבדי Cortex A15 ו-Cortex A7 של ARM.

ובאשר למסך, מעבר לגודלו, השמועות מדברות על הפרדה של 1,920על 1,080, שלבטח תזדקק להרבה "כוחות סוס" כדי לנהל את כל הפיקסלים האלה. בדצמבר האחרון פורסמה ידיעה ברויטרס, האומר שהמכשיר החדש יהיה בעל מסך מגע גמיש. סמסונג, לפי הדיווח, הציגה כמוהו בעבר יותר מפעם אחת, וברור לכל שהיא בוחנת טכנולוגיה מסוג כזה.

זהו. עתה, שעות ספורות לפני הרגע הגדול, לא נותר אלא להמתין עד הערב ולראות מה מכל השמועות-ציפיות האלה יהפוך למציאות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים