דו"ח: חברות סלולר בארצות הברית לא יעמדו בהתחייבויות על מכירות מכשירי iPhone

וריזון ו-AT&T, חברות התקשורת הגדולות בארה"ב, צוברות פערים של מיליארדי דולרים בין התחייבויותיהן בפני אפל למכירות בשטח: "לא מן הנמנע שאפל תדרוש פיצוי כלשהו על אי עמידה בהבטחות בפערים כה גדולים"

מכשירי iPhone כבר אינם נחטפים מהמדפים כפי שנחטפו בעבר, והשוק הרווי של הטלפונים החכמים עתיד להציב את וריזון (Verizon) בפני בעיה לא צפויה. כך, מדווחת חברת המחקר Moffett Research, כי וריזון התחייבה בחוזה לשלוש שנים עם אפל (Apple), שתמכור מכשירי iPhone בסכום כולל של 40 עד 45 מיליארד דולרים בין השנים 2013-2011. אולם, בשנתיים הראשונות להסכם צברה החברה פער בסכום כולל של 23.5 מיליארד דולרים עקב הירידה בביקוש – פער גדול בהרבה מזה של AT&T, למשל, שצברה פער של 3.8 מיליארד דולרים "בלבד" וגדול גם מסך כל מכירות מכשירי ה-iPhone של וריזון בכל שנת 2012.

"לא ברור מה יקרה בסוף שנת 2013 – קשה להאמין שווריזון תצטרך לכתוב המחאה לפקודת אפל בסכום של 12 מיליארד דולרים כדי לעמוד בהבטחתה למרות הירידה הבלתי נמנעת בביקוש", כך על פי הדיווח של Moffett Research. עם זאת, טוענים מחברי הדו"ח, כי "לא מן הנמנע שאפל תדרוש פיצוי כלשהו על אי עמידה בהתחייבות בפער כה גדול".

"סביר להניח שאפל לא תרצה להעכיר את היחסים ולנקוט בעמדה קשוחה ובלתי מתפשרת, וייתכן גם שהיא לא תהיה מעוניינת בפרסומים לא מחמיאים על כך ששתי שותפות כה חשובות לא הצליחו לעמוד בהתחייבויות המכירה של מכשירי iPhone", על פי הדוח.

על פי החישובים של חברת המחקר, בחברת סלולר שלישית, Sprint, יעמדו ככל הנראה בהבטחות לאפל: באוקטובר 2011 התחייבה החברה למכור מכשירי iPhone בסכום כולל של 15.5 מיליארד דולרים תוך ארבע שנים. עד כה מכרה החברה מכשירים בסכום כולל של 6.4 מיליארד דולרים, ואם תמשיך למכור את המכשירים בקצב דומה, תגיע Sprint עד סוף תקופת ההתחייבות למכירות של 17.1 מיליארד דולרים – יותר מהסכום לו התחייבה.

יצוין, כי הדו"ח של Moffett Research מבוסס על הערת שוליים שגילו האנליסטים של החברה בדו"ח שהגישה וודאפון (Vodafone), החברה האם של וריזון, לרשות האמריקנית לניירות ערך (SEC).

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים