במקביל לאפל: סמסונג תפתח שבב 64 ביט למכשירים ניידים

הענקית הקוריאנית תייצר תחילה את השבב המבוסס על תכנון של ARM ולאחר מכן תפתח גרסה משלה

סמסונג (Samsung) תפתח שבב 64 ביט משלה למכשירים ניידים – במקביל למאמציה של אפל (Apple). כך נמסר אמש (ד') מענקית הסלולר. "בכוונת סמסונג לפעול בשני שלבים: ראשית, לפתח שבב 64 ביט המבוסס על תכנון של ARM, ולאחר מכן לפתח גרסה משלה לשבב זה, שעברה אופטימיזציה", אמר סטיבן וו, נשיא חטיבת System LSI ב-Samsung Electronics, במסגרת אירוע לאנליסטים שערכה החברה בדרום קוריאה.

"רבים תהו לשם מה יש צורך בטכנולוגיה של 64 ביט במכשירים ניידים", אמר וו. "אולם, לפני שלושה חודשים התהיות הסתיימו וכעת כולם שואלים מתי נוכל לקבל אותה". וו לא ציין מתי תשיק סמסונג את המעבדים החדשים, משתי הגרסאות. לדבריו, "אנו מתקדמים בהתאם ללוח הזמנים. קודם כל נשיק את מעבד 64 ביט המבוסס על הליבה של ARM, ולאחר מכן את מעבד 64 ביט שעבר אופטימיזציה שלנו".

אפל זכתה לתשומת לב רבה כאשר השיקה שבב ראשון בטכנולוגיית 64 ביט לטלפונים חכמים בחודש ספטמבר האחרון. מעבד A7 של אפל מבוסס גם הוא על תכנון של ARM שעבר אופטימיזציה על ידי ענקית הטכנולוגיה. כעת הוא מושק במכשירי iPhone 5S ובמכשירי iPad Air. המעבד המדובר עלה באחרונה שוב לכותרות כאשר בכיר בקוואלקום (Qualcomm) העביר נגד ה-A7 ביקורת – ופוטר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים