הוקם מרכז סייבר באוניברסיטת תל אביב; יעסוק במחקר רב תחומי

בראש המרכז יעמוד פרופ' יצחק בן ישראל, יו"ר המועצה הלאומית למחקר ופיתוח ● המרכז ימומן על ידי המדינה ויכלול תוכניות לימודים, כאשר השאיפה היא להציע עד דוקטורט

פרופ' יצחק בן ישראל, ראש המרכז הרב תחומי לחקר הסייבר באוניברסיטת תל אביב. צילום: פלי הנמר

אוניברסיטת תל אביב חנכה הבוקר (ג') מרכז סייבר שיעסוק במחקר רב תחומי, ולא רק במדעי המחשב ובהנדסת מחשבים. בראש המרכז יעמוד אלוף (מיל') פרופ' יצחק בן ישראל, יו"ר המועצה הלאומית למחקר ולפיתוח (המולמו"פ), והוא ירכז חוקרים רבים שעוסקים בהיבטים שונים של תחום ההגנה הקיברנטית.

פרופ' בן ישראל הכריז על הקמת המרכז במסגרת כנס "חדשנות ברובוטיקה הישראלית" של סדנת יובל נאמן למדע, טכנולוגיה וביטחון באוניברסיטה, שנערך היום. הוא אמר לאנשים ומחשבים כי מדובר במרכז הראשון שהוקם לפי תוכנית של המטה הקיברנטי הלאומי, שבמסגרתה יוקמו מרכזים דומים גם באוניברסיטת בן גוריון ובטכניון.

"תקציב המחקר ההתחלתי של המרכז יהיה 10 מיליון שקלים, חציו מהממשלה, דרך מטה הסייבר, וחציו מהאוניברסיטה", ציין. "המרכז יכלול פעילויות של מחקר במובן הרחב של המילה: המחקרים עצמם, כנסים שקשורים לכך, הזמנת פרופסורים אורחים, סמינרים ומלגות לחוקרים. בנוסף, נקיים תוכניות לימודים, כשהכוונה שלנו היא ללמד סטודנטים לכל שלושת התארים. יצוין שהחלק שממומן על ידי הממשלה לא יהיה ללימודים אלא למחקר בלבד. המימון ללימודים יצטרך להגיע ממקורות אחרים".

באילו תחומים ספציפיים יתמקד המרכז?
"הכוונה הכללית היא להפוך את אוניברסיטת תל אביב למוקד ידע עולמי במחקר הסייבר, כשבחלק מהתחומים, כגון קריפטוגרפיה וניתוח Big Data, אנחנו מאוד חזקים, ובחלקים אחרים נצטרך לבנות את הידע. נקודה ייחודית לאוניברסיטת תל אביב היא במחקר האינטרדיסציפלינרי. בהיותה אוניברסיטה מגוונת ניתן לשלב, בנוסף לתחומים כמו מדעי המחשב והנדסת מחשבים, גם היבטים חוקיים וסוציולוגיים, כמו ההשפעות של החשיפות של אדוארד סנואודן, וחברה וביטחון".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים