גרטנר: ההוצאות על טכנולוגיה יגיעו בשנת 2013 ל-3.7 טריליון דולרים

הגורמים העיקריים שיתרמו לצמיחה הם פרויקטים של Big Data, ענני מיחשוב ומכשירים ניידים ● בשנת 2015, מעריכים בחברת המחקר, יעלה ההיקף הכולל של ההוצאות על מיחשוב ברחבי העולם על סכום של 4 טריליון דולרים

ההיקף הכולל של ההוצאות על מיחשוב ברחבי העולם יעלה בשנת 2013 על סכום של 3.7 טריליון דולרים – עליה של 3.8% בהשוואה לשנת 2012, כך מעריכים בגרטנר (Gartner). הגורמים העיקריים שיתרמו לצמיחה הם פרויקטים של Big Data, ענני מיחשוב ומכשירים ניידים. בשנת 2015 יעלה ההיקף הכולל של ההוצאות על מיחשוב ברחבי העולם על סכום של 4 טריליון דולרים.

"כל תקציב הוא למעשה תקציב מיחשוב", אמר פיטר סונדרגאאר – סגן נשיא בכיר בגרטנר, שנאומו פתח השנה את ועידת Gartner Symposium/ITxpo. ייתכן שמנהלי מיחשוב שנאבקים על כל דולר הופתעו לשמוע את ההצהרה הזו, אך אם לוקחים בחשבון את ההשפעות של המכשירים הניידים, ענני המיחשוב, הרשתות החברתיות ותחום ה-Big Data על כל היבט בחיי הארגון, הרי שההצהרה עשויה להישמע הגיונית בהחלט.

בחברת המחקר, שעוסקת בין היתר במתן שמות מפוצצים למגמות בתחום המיחשוב, מכנים את ההשפעות של הטכנולוגיות שהוזכרו על היבטים שונים בארגון, ואת האצת התופעה של השקעות במיחשוב מחוץ למחלקת המיחשוב, בשם "Nexus of forces".

במחלקות השיווק משקיעים ברשתות חברתיות, במחלקות המכירות משקיעים ביישומי CRM שפועלים בענן, ועובדים שנרשמים לשירות דרופבוקס (Dropbox) עם כרטיס האשראי שלהם – ואלו הן רק מספר דוגמאות למגמה, שבמסגרתה משקיעים במיחשוב מחוץ למחלקת המיחשוב. הזליגה של המיחשוב אל מחוץ לתחומיה של מחלקת המיחשוב אינה תופעה חדשה כלל, אך התאוצה שצובר היקף ההוצאות על מיחשוב במחלקות אחרות אכן חדשה. שיעור התאוצה שונה אמנם בכל מחלקה, אך כשמסתכלים על הארגון במבט כולל קשה להתעלם מהתופעה.

עוד מעריכים אנליסטים של גרטנר, כי בשנת 2015 ייווצרו 4.4 מיליון משרות בתחום המיחשוב כדי לתמוך בפרויקטים של Big Data, ו-1.9 מיליון מבין משרות אלה יהיו בארצות הברית. בגרטנר צופים, כי כל משרה כזו בארצות הברית תיצור תעסוקה לשלושה בני אדם מחוץ לתחומי ארצות הברית.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים