פלורה לוין, B-Pro: "ה-Big Data טרם הגיע למיצוי הפוטנציאל שלו"

"כלי ה-Big Data הם חלק מהעולם שופע הנתונים שלנו, אלא שארגונים טרם הפנימו את מלוא ערכו", אמרה לוין, שותפה ב-B-Pro ● היא ציינה ש-"העולם הדיגיטלי והטכנולוגיות החדשות משנים באופן דרמטי את הפוטנציאל של ארגונים לעשות עסקים" ● לדבריה, "זו הזדמנות, אך גם איום, כי ארגונים נדרשים לעשות זאת תוך תמיכה במערכות הליבה שלהם"

"זו שעתה היפה של הטכנולוגיה. אנשים מסתובבים עם הטלפון הנייד ומייצרים וצורכים מידע בלא הרף. לעולם שופע נתונים זה נכנסים כלי ה-Big Data, אלא שארגונים טרם הפנימו את מלוא ערכו. ה-Big Data עדיין בתחילת דרכו, הוא עוד לא הגיע למיצוי הפוטנציאל שלו", כך אמרה פלורה לוין, שותפה ב-B-Pro.

לוין פתחה והנחתה את כנס BI 2013, שדן בניתוח Big Data. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, התקיים היום (ה') במרכז הכנסים אבניו שבקריית שדה התעופה, בהשתתפות מאות מקצוענים מהתחום.

לדבריה, "העולם הדיגיטלי והטכנולוגיות החדשות משנים באופן דרמטי את הפוטנציאל של ארגונים לעשות עסקים. יש כיום ארבע מגמות על בתחום: המיחשוב הנייד, המדיה החברתית, עידן ריבוי המידע ומיחשוב ענן. שילובן מייצר אתגרים חדשים".

"אנחנו גולשים, משתפים ומייצרים המון מידע מאוחסן", הוסיפה לוין. "אלא שאתגרי המידע השתנו לגמרי. זו הזדמנות, אך גם איום, כי ארגונים נדרשים לעשות זאת תוך תמיכה במערכות הליבה שלהם". לדבריה, "הטכנולוגיה משנה את העולם ומחוללת עסקים, אך עליה לבוא על קרקע של אמון, אמון ב-IT כמספק שירותי טכנולוגיה ומידע אמין. אם בבסיס הארגון לא מרוצה משירותי ה-IT שלו, הוא לא יהיה קשוב לחדשנות טכנולוגית".


צילום ועריכת וידיאו: עדי רמלר

ניר מקובר, מנהל תחום חדשנות מידע ב-B-Pro. צילום: ניב קנטור"יש עוד מהמורות רבות במימוש כלים לטיפול ב-Big Data", סיכמה לוין, "אך על מנת לעשות דברים יפים, הטכנולוגיה היא לא העיקר. העיקר הוא לזכור למה עושים זאת, מתוך הבנה עמוקה לאן ומה היעד. יש להכיר את הלקוחות, לדעת מה עושים עם המידע הפזור. ה-Big Data לא יכול להתקיים בלי זיווג מושלם של הטכנולוגיה עם הבנה עמוקה של מה הצורך העסקי. אחרת, זה כמו לשחק בלגו בלי להבין למה".

גידול בחיפוש אחר המושג Big Data
ניר מקובר
, מנהל תחום חדשנות מידע ב-B-Pro, ציין שעל פי גוגל טרנדס (Google Trends) חלה במהלך השנים ירידה בכמות החיפוש אחר המונחים BI ו-DWH, מה שאומר שמשתמשים הבינו ומכירים את המושגים הללו. מנגד, הוא ציין שמאז 2011 יש גידול בהיקף החיפוש אחר המושג Big Data.

הוא הציג שאלון שהשיבו עליו קוראי ה-DailyMaily, שנשאלו האם הם מתכוונים ליישם Big Data. מהסקר עלה, כי 78% מהארגונים מתעתדים לעשות זאת, מתוכם 55% בשנתיים הקרובות.

מקובר סיים בציינו, כי המניע המרכזי למימוש פרויקטים בתחום הוא הצורך במידע אנליטי אודות הלקוחות (23%), כאשר המכשול בקרב 35% מהמשיבים נובע מחוסר בהירות של הערך העסקי.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים