מנכ"ל משרד התקשורת מזהיר: "ישראל מצויה במשבר חמור בפריסת תשתיות תקשורת"

"המצב על סף קריסה: הדרישה עולה כל הזמן - אבל רשתות התקשורת לא מתרחבות בהתאם", אמר בר טל ברב-שיח שערכה מערכת TheNewCOM ● לדבריו, "אנחנו קרובים מאוד לחזור אחורה - מישראל שמובילה בתחום התקשורת, לישראל שדומה יותר למדינת עולם שלישי" ● "לא ייתכן שוועדות תכנון ערים יתקעו את סלילת התשתיות, בגלל העדר מדיניות מכוונת ובגלל שיקולים לא ענייניים של ראשי ערים וגורמים שונים", קבע

"ישראל מצויה במשבר חמור מאוד בפריסת תשתיות תקשורת פיסיות בכל שטחי המדינה. אנחנו לא רחוקים מהיום שבו לא נוכל לקבל יותר שירותי תקשורת, כי הדרישה עולה כל הזמן – אבל רשתות התקשורת לא מתרחבות בהתאם", כך מזהיר מנכ"ל משרד התקשורת, עדן בר טל.

בר טל אמר את הדברים ברב-שיח שערכה מערכת האתר TheNewCOM מקבוצת אנשים ומחשבים בנושא מדיניות ומגמות בתחום התקשורת והטלקום בישראל 2013. ברב-השיח, שנערך במשרדי אנשים ומחשבים בגבעתיים, השתתפו מנהלי תקשורת בכירים ומומחים בתחום הטלקום.

"המצב על סף קריסה", תיאר בר טל, והגדיר את דבריו כ-"אזהרה חמורה לממשלה הבאה". לדבריו, "אנחנו קרובים מאוד לחזור אחורה – מישראל שמובילה בתחום התקשורת, לישראל שדומה יותר למדינת עולם שלישי. כל מה שאנו רואים כאשר אנו נוסעים להודו, מזרח אסיה וסין, יקרה מהר מאוד אצלנו".

הסיבה למצב, הסביר מנכ"ל משרד התקשורת, היא העדר מדיניות תכנון לאומית כוללת של הממשלה בתחום. לדוגמה, אמר, כי "פריסת תשתיות בשטחי הרשויות השונות היא עניינם של משרדי הפנים, איכות הסביבה והבריאות. משרד התקשורת אמנם אחראי על התדרים והרישיונות, אולם אינו יכול לטפל בתשתיות הפיסיות – שפריסתן באחריות משרדי ממשלה, ועדות תכנון עירוניות וגופי תכנון שונים".

בוועדות התכנון העירוניות, ציין בר טל, "מונחות עשרות בקשות של חברות תקשורת להנחת סיבי תקשורת, כדי לאפשר לשפר את השירות הניתן לתושבי מדינת ישראל. הרטוריקה סביב הסכנה שבפרישת רשתות סלולריות לא עומדת במבחן המציאות, כאשר הוכח יותר מפעם אחת שדווקא ריבוי אנטנות סלולר ותשתיות פיסיות, מקטין את הקרינה ולא מגדיל אותה. אני יודע בוודאות שמשרד הבריאות הישראלי מעמיד תקנים מחמירים הרבה יותר בתחום הזה בהשוואה לתקנים האירופיים – ולכן יש לסמוך עליהם".

לדבריו, "שר התקשורת – משה כחלון, ואנוכי, פעלנו בנושא לאורך כל הקדנציה. הודענו מפורשות, שאנו סומכים את ידינו על כל הנחייה ותקנה שיקבעו גורמי איכות הסביבה והבריאות. יושבים שם אנשים אחראים ואני מקבל את דעתם. לא ייתכן שוועדות תכנון ערים יתקעו את סלילת התשתיות, בגלל העדר מדיניות מכוונת ובגלל שיקולים לא ענייניים של ראשי ערים וגורמים שונים".

הוא סיכם באומרו, כי התגברות על המכשול הזה תהיה אחת המשימות המרכזיות שיעמדו בפני משרד התקשורת בקדנציה הבאה. "כולם מדברים על כך שתשתיות התקשורת של מדינת ישראל הן תשתיות קריטיות, ושעל המדינה להגן עליהן. אולם, אם המצב לא ישתנה במהירות – לא יהיה על מה להגן בתוך כמה שנים".

משתתפים נוספים ברב-שיח היו אלון ברמן – מנכ"ל אריקסון (Ericsson) ישראל, אודי גורדון – סגן מנהל בכיר לשיווק בסרגון (Ceragon), ליאור משען – מנהל תחום Wi-Fi באלווריון (Alvarion), איציק צרפתי – מנהל תחום שירותי תקשורת ב-יבמ (IBM) ישראל, אילן אלתר – מנכ"ל חברת אלתרנט ובכיר לשעבר בפלאפון, אלי פרנק – מנכ"ל FrankIT ולשעבר סמנכ"ל טכנולוגיות בבזק ועו"ד יזהר טל – היועץ המשפטי של משרד התקשורת לשעבר ושותף במשרד עורכי הדין טל, עברי-עומר.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אנגל דוד

    מי יצר את המשבר? אולי הוא בעצמו.

אירועים קרובים