בלקברי תימכר לחברת ביטוח תמורת 4.7 מיליארד דולרים

ימים ספורים לאחר אזהרותיה מפני הפסדים שיסתכמו בכמיליארד דולרים ופיטורי ענק, הודיעה יצרנית הסלולר הקנדית על כוונתה להימכר לחברת האחזקות פיירפקס פייננשל ● על פי אנליסטים בשוק, הבעלים החדשים ימכרו חלקים מנכסי החברה או את הקניין הרוחני שלה ● בעקבות העסקה הצפויה תיהפך בלקברי לחברה פרטית

מה צופן לה העתיד? כנראה שמקלדת. בלקברי

יצרנית הטלפונים הסלולריים בלקברי (BlackBerry) תימכר לחברת הביטוח הקנדית פיירפקס פייננשל (Fairfax Financial) תמורת 4.7 מיליארד דולרים ותהפוך לחברה פרטית. היקף הרכישה מגלם עלות של 9 דולרים למניה. הודעה זו מגיעה לאחר אזהרותיה של החברה במהלך סוף השבוע האחרון מפני הפסדי ענק שעלולים להסתכם בכמיליארד דולרים ופיטורים של 4,500 עובדים – כשליש ממצבת כוח האדם שלה ברחבי העולם.

החברה הודיעה אמש (ב') על כוונתה להימכר. חברת האחזקות פיירפקס פייננשל עוסקת בעיקר בביטוח ובראשה עומד זה שלושה עשורים המשקיע הקנדי פרם ווטסה, הידוע כתומך נלהב בחברה ובמוצריה. ווטסה, יו"ר ומנכ"ל החברה, התפטר באחרונה מדירקטוריון בלקברי. פיירפקס פייננשל מחזיקה בכ-10% ממניות בלקברי, אולם הרכישה תבוצע על ידי גיוס כספים לטובת המימון.

בשנים האחרונות החברה נאבקה, ללא הצלחה, באפל (Apple) ובסמסונג (Samsung). גם המכשירים החדשים שהשיקה בחודשים האחרונים לא זכו להצלחה. בהודעה לעיתונות מסר ווטסה, כי "אנו יכולים להפיק ערך לבעלי המניות ולהמשיך ליישם את האסטרטגיה של החברה לטווח רחוק, תוך התמקדות בפתרונות העדיפים לתאגידים עבור לקוחותינו ברחבי תבל".

אנליסטים ציינו כי את האפשרויות העומדת לאחר הרכישה היא שהבעלים החדשים ימכרו חלקים מנכסי החברה, או ימכרו את הקניין הרוחני שלה. היו בין האנליסטים מי שפקפקו באפשרות שהעסקה אכן תצא לפועל.

כאמור, היצרנית הקנדית הזהירה כי היא עתידה לדווח השבוע על הפסד של בין 950 מיליון דולרים ל-995 מיליון דולרים ברבעון שהסתיים ב-31 באוגוסט וכן פיטורי ענק. על פי התחזית של בלקברי, ההכנסות יסתכמו ב-1.6 מיליארד דולרים לעומת צפי קודם של שלושה מיליארד.

הפיטורים הנוכחיים מגיעים לאחר גל נוסף שערכה החברה מוקדם יותר השנה. לפני כשנה עמד מספר העובדים שלה על 20 אלף, במרץ הוא הגיע ל-12,700 ולאחר גל הפיטורים הנוכחי צפוי מספר עובדיה לעמוד על כ-8,000. בלקברי נימקה את הפיטורים בשאיפה לצמצם את הוצאות התפעול בכ-50% בתשעת החודשים הקרובים, ולהתמקד בשוק הארגוני. אולם, אנליסטים פקפקו ביכולתה של החברה לממש את המהלך.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים