אדריאן מקדונלד, EMC: "הארגונים הגדולים מכירים בכך שהענן הציבורי לא מממש את ההבטחה שתלו בו"

"מחקר שערכה EMC מראה שככל שהצטבר ניסיון בקרב מקבלי ההחלטות בארגונים הגדולים הלכו וצומצמו אחוזי השימוש בענן הציבורי", אמר מקדונלד, נשיא אזור EMEA בחברה ● לדבריו, "עד 2016, רק 12% מעומסי העבודה יהיו על גבי הענן הציבורי, ויותר משלושה רבעים מהם יהיו פנימה, בארגון"

05/11/2013 13:44

"במהלך השנים האחרונות, הענן הציבורי היווה מגמה מרכזית, כיוון שהוא טמן בחובו הבטחה להורדה דרמטית של העלויות, הגברת הנגישות וקלות השימוש. בה בעת, חברות המחקר מראות שהענן הציבורי לא מתאים לארגוני אנטרפרייז", כך אמר אדריאן מקדונלד, נשיא EMC לאזור EMEA (ר"ת אירופה, המזרח התיכון ואפריקה), באירוע EMC Forum 2013, שנערך במלון דיוויד אינטרקונטיננטל בתל אביב.

לדברי מקדונלד, רבים מהמנמ"רים עימם הוא נפגש מדווחים שהענן הציבורי יקר יותר מאשר החלופות, אם לוקחים בחשבון את צרכי האבטחה, הציות וההמשכיות העסקית. הוא אמר כי מחקר שערכה באחרונה EMC מצא נתונים מפתיעים ביחס לשימוש של ארגונים גדולים בענן הציבורי. "ציפינו שחצי מעומסי העבודה יהיו על גבי הענן הציבורי וחצי באתרי החברה. אולם, הנתונים מראים שככל שהצטבר ניסיון בקרב מקבלי ההחלטות בארגונים אלה הלכו וצומצמו אחוזי השימוש בענן הציבורי. על פי המחקר, עד 2016, רק 12% מעומסי העבודה יהיו על גבי הענן הציבורי. 12% נוספים יהיו בענן וירטואלי-פרטי, ו-76% הנותרים ינוהלו פנימה, בארגון".

מקדונלד הוסיף כי "ארגונים אמורים ויכולים לקצץ בכל שנה 38% מהוצאות ה-IT, אולם חיסכון עצום זה מחייב את כולם – ספקים ולקוחות – להסתכל אחרת לגמרי על האופן בו מסופקים הפתרונות והשירותים".

"מעבר לאספקה עצמית"
לדבריו, אחד השינויים המשמעותיים שמתרחשים בעולם ה-IT הוא מעבר לאספקה עצמית (Self Provisioning). "צריך לעזור למנמ"רים להיות בעלי ענן ולהזדרז יותר, כדי לספק ערך עבור המשתמשים שלהם. נכון להיום, כולם מחפשים את כלי הזריזות שהכרחיים כדי להגיע לאספקה עצמית מהר ככל האפשר".

"המנטליות לפיה 'הזוכה לוקח הכול' הולכת וצוברת תאוצה בשווקים המקומיים והגלובליים כאחד", הוסיף מקדונלד. "המודלים העסקיים העכשוויים מתמקדים בזיהוי מוצרים ושירותים נדרשים, כשהמטרה היא לצאת לשוק בתוך שבועות או חודשים. מכאן שאם חברה באה עם מוצר או שירות חדשני, היא צריכה להיות בשוק מהר ככל האפשר. הדבר מוביל ללחץ אדיר על המנמ"רים באזור EMEA. הכול נובע מהצורך בזריזות, לזכות בשוק ולהיות שם ראשון".

עוד הוא אמר כי EMC מזהה תנועה חזקה של הארגונים לכיוון אנליטיקה של Big Data, מהיבטי ניתוח הלקוח, הציות והלוגיסטיקה. "אנשים עושים שימוש בכמות עצומה של נתונים כדי לשאול שאלות חדשות ולמצוא תשובות טובת יותר לשאלות ישנות", ציין.

מגמה נוספת עליה דיבר מקדונלד בהרצאתו היא השינוי בחלוקת העלויות הארגוניות. "באופן מסורתי, ארגונים היו מוציאים 85% מהתקציב רק כדי להשאיר את האורות דולקים ו-15% הוקצו לחדשנות ופיתוח יישומים. כיום, ההקצאה לחדשנות עומדת על 40% ועלויות התפעול השוטף מופחתות". לדבריו, הזמן והמשאבים המוקצים בארגונים לחדשנות הופכים למדע בפני עצמו. "בקליפורניה, חדשנות משמעה שסביבות מסוימות בארגון לוקחות להן זמן חופשי לגלישה ומשחקים, כאשר בבוסטון העניינים סביב החדשנות נראים אחרת לגמרי. כך או כך, הצורך לחדש מעולם לא היה רב יותר", אמר.

מקדונלד סיכם את הרצאתו באמרו שהזריזות מנצחת. "אנחנו מאפשרים ללקוחות שלנו להוריד עלויות כדי לאפשר זריזות רבה יותר ולהגיע לשוק מהר מבעבר, לפני שמישהו אחר יהיה שם, מבלי להתפשר על נושאים מהותיים כמו סביבת עבודה בטוחה, המשכיות עסקית וציות", ציין. מקדונלד סיים בהמלצה לארגונים לשאול את עצמם מספר שאלות: "איך הארגון יבצע אספקה מיטבית של שירותים? איך הוא יממש את הבטחת הענן? וכיצד מניעים את האנליטיקה של ה-Big Data קדימה, כשכל המערך הזה מבוצע בסביבה אמינה ומאובטחת?".

"טוצ'י קיים את כל מה שהבטיח"
דני נויברגר
, מנכ"ל EMC ישראל, ניצל את הבמה לבשר למי שטרם שמע על ביקורו הקרוב של יו"ר ומנכ"ל החברה, ג'ו טוצ'י, בישראל, שנחשף באנשים ומחשבים. מדובר בביקורו השני של טוצ'י בארץ. הביקור הקודם התקיים בדצמבר 2011 וכלל השקה של מרכז המצוינות של EMC בישראל. "לקח לטוצ'י אמנם שנתיים להגיע שוב לארץ, אבל אין לנו תלונות, כי בתקופה הזו הוא קיים את כל מה שהבטיח", אמר נויברגר. "בכלל זה, EMC השקיעה משאבים רבים בצמיחת הפעילות המקומית, שפרושה על פני שלושה מוקדים: פתח תקווה, הרצליה ובאר שבע. מדובר בצמיחה אורגנית ובאמצעות רכישות". בהקשר זה הוא הזכיר את שתי החברות שרכשה EMC השנה בארץ: XtremIO ו-ScaleIO.

אורחת בכירה נוספת באירוע הייתה פטרישה פלוריסי, סגנית נשיא ומנהלת הטכנולוגיות הראשית של ארגון המכירות ב-EMC העולמית. פלוריסי סקרה בהרצאתה את היסטוריית החדשנות של החברה. לדבריה, יותר מ-10% מהמחזור של החברה מופנה לפיתוח וסכום דומה מועבר לרכישות.

בהמשך הרצאתה התמקדה פלוריסי במענה של EMC למגמות הענן, ה-Big Data וה-Trust. "כל הפתרונות של EMC הם 'מוכני- ענן', תוך שהם מאפשרים ללקוח את הרמות הגבוהות ביותר של גמישות וסקלביליות, ארכיטקטורה מקונפגת מראש ואלוקציה מתקדמת של משאבים", אמרה.

היא הדגישה כי החברה מדברת על Trust ולא על אבטחה כיוון שתחום האבטחה כולל גם את נושא הגיבוי וההתאוששות. "מקבלי החלטות בארגונים שוגים כשהם עדיין לא חושבים מעבר לחומת האש", ציינה. "המתקיפים כיום יודעים לחדור לארגון בשקט ובסבלנות רבה, במה שמכונה Dwel Time, לאסוף את כל המידע הנדרש, להבין בדיוק מה מתרחש מסביב ורק אז לתקוף". לנוכח מצב חדש זה קראה פלוריסי לארגונים לשנות את ההקצאה המסורתית בתחום האבטחה, שבה 80% מוקצה לחומת האש, ולבצע אותה באופן מושכל יותר: שליש לניטור, שליש להגברת זמן התגובה ושליש לחומת האש.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים