פטריס פרשה, פורטינט: "מנהלי האבטחה לא מצליחים לנהל הגנה כוללת על הארגונים"

"התשתיות הולכות וגדלות, ואילו תקציבי המיחשוב אינם גדלים ביחס זהה, או אינם גדלים כלל", אמר פרשה – סגן נשיא בחברת אבטחת המידע ● לדבריו, מערך האבטחה הארגוני צריך להיות מנוהל ממקום מרכזי על ידי שכבת על אחת

פרטיס פרשה, סגן נשיא בכיר למכירות בינלאומיות בפורטינט, לאזורי EMEA ואסיה פסיפיק. צילום: ניב קנטור

"מנהלי אבטחת המידע מוצאים עצמם מול כמה חזיתות: הצורך לעמוד ברגולציות, לטפל ברכיבי מיחשוב וטלפונים חכמים שעובדים מביאים מהבית ולנתח Big Data. הם לא מצליחים לעשות זאת כי אבטחת המידע בנויה שכבות וטלאים ואין ביכולתם לנהל את מערך אבטחת המידע באופן מרכזי עם ניראות". כך אמר פטריס פרשה, סגן נשיא ומנהל תחום מכירות בינלאומיות ותמיכה בפורטינט (Fortinet).

פרשה היה דובר המפתח באירוע שערך הסניף הישראלי של ענקית אבטחת המידע. הכנס, Fortinet Expo2013, בהפקת אנשים ומחשבים, התקיים היום (ג') במלון הילטון תל אביב. הכנס נערך בהשתתפותם של יותר מ-500 מקצועני אבטחת מידע, והנחה אותו פלי הנמר, יזם ומנהיג אנשים ומחשבים.

פרשה תיאר את המגמות העיקריות בעולם ה-IT כיום, שלדבריו, הן בעלות השפעה קריטית – הן על המנמ"ר והן על ה-CISO (מנהל אבטחת המידע הארגוני). הראשונה, אמר, היא הדרישות ההולכות וגדלות לרוחב פס, לטובת העברת נתונים מסוגים שונים, לרבות תעבורת וידיאו. השניה, ציין פרשה, היא הגידול העקבי בהיקף האיומים, כמו גם העלייה ברמת התחכום שלהם, נתון המהווה איום פוטנציאלי לחדירה למערכי המיחשוב הארגוניים. השלישית, הצורך ההולך וגדל בניראות כפולה – זו של היישומים ומערכות ה-IT וזו של מערך התקשורת הארגוני. הרביעית, פירט פרשה, היא החדירה המסיבית של רכיבי המיחשוב הפרטיים מהבית של העובדים, הן מחשבים ניידים וטאבלטים והן טלפונים חכמים, BYOD (ר"ת של הבא את מכשירך מהבית).


צילום ועריכת וידיאו: ליאור רובינשטיין

לדבריו, המגמה הנוספת היא הצורך ההולך וגדל לטפל ב-Big Data, על מנת להפיק ממנו ערך עסקי. "התשתיות הולכות וגדלות, ואילו תקציבי המיחשוב אינם גדלים ביחס זהה, או אינם גדלים כלל", אמר.

לטענת פרשה, מערך אבטחת המידע הארגוני לא נבנה ב-"חתיכה" אחת, אלא שכבות-שכבות, טלאים-טלאים, לאורך השנים. לכן, כיום, "נדרש לנהל אותו ממקום מרכזי אחד, כשיש שליטה ובקרה על כל מערכות האבטחה, הניטור ומניעת הסייבר. יש לאחד את כל שכבות האבטחה לכדי שכבת על אחת".

לצד נוכחות גלובלית ומובילות טכנולוגית, אמר פרשה, "יש לנו גם איתנות פיננסית. ברבעון האחרון, השלישי של השנה הנוכחית, עמדו הכנסות החברה על 154.7 מיליון דולר. הנתון משקף עלייה של 14% ביחס ל-136.3 מיליון דולר ברבעון השלישי של שנת 2012. לחברה יש קופת מזומנים בסך 840 מיליון דולר, ללא חובות. ברבעון האמור ערכנו 187 עסקאות בהיקף של יותר מ-100 אלף דולר ו-67 עסקאות של יותר מרבע מיליארד דולר".

הוא הוסיף, כי "4 מ-5 ספקיות האינטרנט והטלקום הגדולות בעולם הן לקוחות שלנו, 9 מ-19 הארגונים הגדולים בעולם הם לקוחות שלנו, כמו גם 7 מ-10 מהבנקים הגדולים בעולם. גם במו"פ אנו משקיעים בהיקפים נרחבים. יש לנו 200 חוקרי מו"פ, היקף ההשקעה עמד ב-2011 על 273 מיליון דולר וב-2012 צמח ל-345 מיליון דולר. על פי IDC, ברבעון השני השנה אנו מדורגים במקום השני בשוק התקני האבטחה, עם נתח שוק של 12.5%. עקפנו את ג'וניפר (Juniper) ואנו אחרי סיסקו (Cisco) לה 16.2% מהשוק. בנוסף, אנו מובילים ברביע הקסם של גרטנר (Gartner) לתחום מערכות אבטחת מידע משולבות".

המענה לכך, סיכם פרשה, "הוא באמצעות הטמעת הדור הבא של פיירוול, NGFW, של פורטינט. המוצר נותן מענה למגוון האיומים אשר מולם ניצבים מנהלי אבטחת המידע בארגונים, עם יכולות ניהול, הגנה מרכזית ממקום אחד ועם ניראות של הרשת והיישומים שעליהם מגנים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים