עוד אקזיט כחול לבן: HP רכשה את נכסי שונרא ב-100 מיליון שקלים

החברה הישראלית מספקת שירות בדיקות ליישומי סלולר בתצורת מיחשוב ענן ● העסקה צפויה להיסגר ברבעון השני של השנה

HP רכשה את הנכסים של שונרא (Shunra Software) הישראלית, כך הודיעה הלילה (ג') ענקית ה-IT. שונרא מספקת שירות בדיקות ליישומי סלולר בתצורת מיחשוב ענן. היקפה הכספי של העסקה לא נמסר, אולם גורמים בשוק העריכו כי היא עומדת על כ-100 מיליון שקלים. העסקה צפויה להיסגר ברבעון השני של השנה.

בעשור הקודם גייסה החברה 11.5 מיליון דולר מקרנות ההון סיכון אינסייט ונצ'ר פרטנרס האמריקנית וכרמל ונצ'רס הישראלית. היא הוקמה ב-1997, ובעבר פיתחה סביבת עבודה המדמה רשתות מחשבים, אשר מאפשרת למפתחי תוכנות, בודקי איכות ומומחי תפעול ורשתות לדעת, לפני ההטמעה – כיצד שירותים שונים יתפקדו. לחברה אלפי לקוחות, לרבות חברות מרשימת ה-Fortune 500. מטה החברה הוא בניו יורק ואילו מרכז הפיתוח שלה הוא בכפר סבא. כבר כיום שונרא היא שותפה עסקית של HP.

העסקה בין HP לשונרא צפויה להיסגר ברבעון השני של השנהבפוסט שכתב ג'ורג' קדיפה, סגן נשיא בכיר ב-HP Software, חטיבת התוכנה של ענקית המיחשוב, הוא ציין כי "רכשנו את העסקים והטכנולוגיה של שונרא" – ולא כי החברה נרכשה בכללותה. "שונרא מהווה רכיב חשוב ביכולת שלנו לספק בדיקות לעולם היישומים הניידים למשפחת מוצרי LoadRunner שלנו", כתב קדיפה. LoadRunner היא תוכנה לבדיקות עומסים, המדמה התחברות של משתמשים רבים למערכת. התוכנה פותחה על ידי מרקורי הישראלית, שנרכשה לפני כעשור על ידי HP.

על פי קדיפה, "הטכנולוגיה של שונרא תחזק את היכולות שלנו בעולם הנייד, ותרחיב את ההיצע הגדל שלנו בתחום ניהול אספקת יישומים, ADM, במתכונת תוכנה כשירות, SaaS". לדבריו, "העולם הנייד הוא פלח שוק המצוי בצמיחה בעסקי הבדיקות של חטיבת התוכנה של HP. התחומים של בנייה, בדיקות והטמעה של יישומים ניידים – צומחים במהירות, ואנו מצפים כי ימשיכו לעלות, ככל שחברות יהגרו יותר לעולם הנייד ויעבדו בסגנון טכנולוגי חדש".

קדיפה ציטט מחקר של ABI, לפיו שוק הבדיקות ליישומים ניידים צפוי לצמוח ב-28% בשנים 2013-2017, ויעמוד על כמיליארד דולר ב-2017. "המשתמשים הניידים של היום דורשים ביצועים", כתב קדיפה, "וכאשר ארגונים פורשים את היישומים שלהם בעולם הנייד ובענני המיחשוב – בדיקות חזקות וניהול ביצועים הם תחומים קריטיים. הטכנולוגיה של שונרא מאפשרת בדיקות של יישומי תוכנה ניידים לפני הפריסה רחבת ההיקף שלהם. בדיקה זו מאפשרת ללקוחות לזהות ולתקן את כל יישומים שעשויים להיות בעלי ביצועים נמוכים, ולהשיג את הוודאות הנדרשת על מנת שהיישומים יעבדו בעולם האמיתי בתנאי רשת דינמיים". קדיפה ציין כי "בנוסף, עסקת הרכישה תספק לנו הזדמנות כדי להרחיב את השימוש בטכנולוגיה של שונרא למוצרי HP ולשירותים נוספים, כמו וירטואליזציה של שירות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים