טלמור מרגלית, גרטנר: "ארגונים בישראל לא מטמיעים ענן בליבת ה-IT ומוצאים עצמם מאחור"
"כמעט כל חברת טכנולוגיה צעירה הולכת לענן, גם בליבת העיסוק שלה; בארגונים המסורתיים, לעומת זאת, הענן מגיע בישראל רק בפריפריה של הליבה", אמר מרגלית, מנהל תחום בכירים בגרטנר ישראל
"כולם מדברים על מיחשוב ענן, אבל העשייה שלו היא רק בשוליים, בתחומי המייל הארגוני, Salesforce, או ביישומי משאבי אנוש. ארגונים בארץ מאד זהירים באימוץ מיחשוב ענן – ביישומי ליבת ה-IT הארגונים זה כמעט ולא קורה. הסיבה לפיגור אל מול העולם היא חסמים שאינם טכנולוגיים, אלא תרבותיים – בתוך ה-IT ומחוצה לו", כך אמר טלמור מרגלית, מנהל תחום בכירים, גרטנר (Gartner) ישראל.
מרגלית השתתף בפאנל בנושא מיחשוב ענן. הפאנל נערך לפני ימים אחדים בבית אנשים ומחשבים, והנחה אותו יהודה קונפורטס, העורך הראשי של הקבוצה.
לדברי מרגלית, "אימוץ מיחשוב הענן מהיר באופן מיוחד בקרב חברות ההזנק. ככלל, כמעט כל חברת טכנולוגיה צעירה הולכת לענן, גם בליבת העיסוק שלה. בארגונים המסורתיים, לעומת זאת, הענן מגיע בישראל רק בפריפריה של הליבה".
מרגלית הסביר כי החסמים התרבותיים המונעים את האימוץ המהיר של הענן ואת הפיגור היחסי לעומת העולם, "נובעים מקרבות שליטה, ויכוחים על סמכויות. אנשי הדטה סנטרים חשים מאויימים ממיחשוב ענן וחוששים שתפקידם יקטן או ייכחד, ולכן אין להם שום מוטיבציה למעבר לענן"
טלמור שם דגש מיוחד על עניין הישראליות. "מכך שאנו הישראלים, לא טובים מאד בהבנה תהליכית. הפקת תועלת מהענן דורשת קטלוג שירותים סטנדרטי ותהליכים מאד ברורים של השימוש בשירותים. אנו לא טובים בכך, התשתית בארגונים לא מספיק מסודרת". חסם נוסף, ציין הוא רגולטורי, "הרגולטור אינו יודע כיצד 'לאכול' את מיחשוב הענן", אמר. קצב אימוץ מיחשוב הענן, אמר מרגלית, מהיר מאד בעולם. כך, 80-90% מהארגונים בעולם כבר מיישמים שירותי ענן מסויימים בצורה כלשהי – פלטפורמה, תשתית או יישומים.
מרגלית סיים את דבריו בציטוט הגדרה של חברת המחקר גרטנר לתחום: "סגנון מיחשוב גמיש, עם יכולות המתאימות עצמן כ-שירות, עם יכולת להתאים את הדרישות המשתנות ללקוח. השירות בענן הוא 'רב-דיירים' ומשותף, כאשר הצריכה והחיוב נעשים על פי שימוש ולא על פי תשומות". שווה חשיבה.
תגובות
(0)