שמוליק אנג'ל פורש מהנהלת סימנטק ישראל

אנג'ל פורש לאחר שבע שנים בהן שימש כמנכ"ל ● טרם פורסם מי יחליף אותו, אולם לאנשים ומחשבים נודע כי צביקה בירמן, מנהל מגזר הביטחון בסימנטק ישראל, הוא המועמד המוביל ● בירמן מכחיש כי ימונה לתפקיד

שמוליק אנג'ל, המנכ"ל העוזב של סימנטק ישראל

שמוליק אנג'ל, מנכ"ל סימנטק (Symantec) ישראל, עוזב את תפקידו לאחר שבע שנים. אנג'ל אישר את הידיעה לאנשים ומחשבים. הוא עוזב לאחר 15 שנים בענף ה-IT. לפני כן שירת בחיל האוויר במשך 25 שנים ופרש בדרגת אלוף משנה.

לדברי אנג'ל, "אני עוזב בלב טוב ובתחושת סיפוק. הבאתי את החברה להישגים בשבע שנות כהונתי".

טרם פורסם מיהו מחליפו של אנג'ל. לאנשים ומחשבים נודע כי צביקה בירמן, מנהל מגזר ביטחון בסימנטק ישראל, הוא המועמד המוביל, אולם בירמן הכחיש כי ימונה לתפקיד.

לא התקבלה תגובה מסימנטק ישראל.

שנים רבות בענף ה-IT

אנג'ל מונה לתפקיד מנכ"ל פעילות סימנטק ישראל ב-2007, לאחר כשלושה חודשים בהם לא היה לחברה מנכ"ל. הוא החליף את אריה דנון, שעזב את תפקידו לאחר שש שנות כהונה. יצוין כי דנון היה אחראי על המכירות האזוריות של החברה, בעוד אנג'ל היה אחראי למכירות בישראל בלבד. עד מינויו למנכ"ל היה אנג'ל מנהל הפיתוח העסקי בסימנטק ישראל. לפני כן הוא עבד כמנהל מכירות אזורי של מוצרי פריסייס הישראלית ב-וריטאס (Veritas). זו רכשה את פריסייס בסוף 2002 וסימנטק רכשה את וריטאס ב-2005.

השנים האחרונות היו לא קלות לענקית אבטחת המידע העולמית, לאחר שעברה זעזוע קשה עם רכישת וריטאס, שעלתה לה 10.2 מיליארד דולר. מאז היא התקשתה להתרומם. ביולי 2012 חוותה סימנטק עוד זעזוע: המנכ"ל, אנריקה סאלם, הודח מתפקידו. במקומו מונה לתפקיד יושב הראש, סטיב בנט, ש-"זכה" לגורל דומה לזה של סאלם במרץ השנה, פחות משנתיים לאחר שמונה לתפקיד. הנהלת החברה החליטה להדיח את בנט מאחר שהוא הפגין חוסר יכולת להוביל את יצרנית תוכנות האבטחה הגדולה בעולם עם המגמה של המעבר למכשירים ניידים, ומאחר שהשינוי הארגוני שביצע בסימנטק נכשל. בתקופת בנט המשיכה הצניחה במכירות תוכנות האנטי וירוס למחשבים אישיים, שבחלקה הגדול הוסברה בשל הירידה המתמדת במכירת מחשבים אלה. סימנטק, שפעמים רבות נמכרה התוכנה שלה כחלק מהחבילה של המחשב האישי החדש, לא השכילה להשיב למגמה והשיגה הכנסות נמוכות. בנט תלה זאת דווקא בארגון מחדש שביצע בצוותי המכירות של החברה, שבמקום להשיב את הצמיחה הביא לשיבושים ביחסיה עם הלקוחות. אנליסטים אחרים ציינו כי סימנטק נכשלה בהרחבת היצע האבטחה שלה, מעבר לאנטי וירוס, אל מול יצרני תוכנות אבטחת רשתות כגון פייראיי (FireEye) ופאלו אלטו (Palo Alto).

כאמור, תחום שבו סימנטק פיגרה אחרי המתחרות שלה בתקופת כהונתו של בנט הוא תוכנות אבטחה עבור טלפונים חכמים וטאבלטים. מדובר בשוק הולך וגדל, שנשלט על ידי כמה חברות, ביניהן NQ Mobile הסינית, Lookout, אווסט (Avast) וקספרסקי (Kaspersky) – לא סימנטק. כאמור, זו העדיפה להמשיך להתמקד בשוק המחשבים האישיים, שהולך ויורד באחרונה.

יצוין כי יש לסימנטק תחרות קשה גם בעולם האחסון, בו היא מציעה פתרונות גיבוי מבוססי וריטאס.

ענקית האבטחה נאבקת קשה גם בפעילות המסורתית שלה, מול שחקניות צעירות יותר בשוק, דוגמת קספרסקי וסופוס (Sophos), שמספקות יותר ויותר שירותים מעבר לאנטי וירוס, כגון ניהול איומים אחוד או הגנה על תחנות קצה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים