הרבעון השלישי: מכירות הסמארטפונים עלו ביותר מ-20%

שוק הטלפונים החכמים ממשיך להתרחב ולפי התחזית של גרטנר יגיע עד 2018 ל-90% מהמכירות בשוק ● סמסונג ממשיכה להוביל את השוק, אבל גם לאבד גובה

יותר אינטנרט, פחות מכשירים אילוסטרציה: אימג'בנק

מכירות הטלפונים החכמים עלו ברבעון השלישי של 2014 ב-22.3% והסתכמו ב-301 מיליון יחידות – כך עולה מהדיווח הרבעוני של גרטנר (Gartner). יצוין כי מכירות הטלפונים החכמים מהוות כיום כשני שליש מסך מכירות הטלפונים הסלולריים בעולם, לאחר ירידה של 25% באלה של הטלפונים הפשוטים. הצפי הוא שעד סוף 2018, שיעור הטלפונים הפשוטים שיימכרו יהיה עשירית בלבד מכלל המכירות. כלומר: תשעה מכל עשרה יהיו סמארטפונים.

הסיבה העיקרית לירידת קרנם של הטלפונים הפשוטים היא הבדלי המחירים הזניחים עד לא קיימים בינם לבין הסמארטפונים שמיועדים לשוק התחתון.

האזורים הבולטים בהם נרשמה ברבעון עלייה במכירות הטלפונים החכמים הם מזרח אירופה, המזרח התיכון ואפריקה – בכל אחד מהאזורים הללו הם עלו בכ-50% במונחים של שנה לשנה. לעומת זאת, בעולם המערבי נרשמה מגמה מעורבת: בארצות הברית המכירות אמנם עלו ב-18.9%, בעיקר בזכות ההשקה של מכשירי ה-iPhone החדשים, אך במערב אירופה נרשמה שוב ירידה, זה הרבעון השלישי ברציפות. הפעם עמד שיעור הירידה שם של 5.2%.

שני דברים בולטים כשבאים לבחון את התוצאות על פי היצרניות: סמסונג (Samsung) עדיין הכי גדולה אבל היא מאבדת נתח שוק, והיצרניות הסיניות הגדולות מתחילות ללחוץ מלמטה. הענקית הדרום קוריאנית מכרה ברבעון השלישי כ-73 מיליון סמארטפונים לעומת כ-80 מיליון ברבעון המקביל ב-2013, ונתח השוק שלה התרסק מ-32.1% ל-24.4%. אפל (Apple) עלתה בנתח השוק מ-12.1% ל-12.7% ובמכירות מ-30 מיליון ל-38 מיליון יחידות.

גם לנובו (Lenovo), עדיין בלי מוטורולה (Motorola), ירדה בנתח השוק – מ-5.2% ל-5%, ומכירות של 15 מיליון מכשירים. הקיטון בנתח השוק גרם לה לאבד את המקום השלישי ולרדת שני שלבים.

וואווי (Huawei) זינקה למקום השלישי עם נתח של 5.2% מהשוק ו-16 מיליון מכשירים שנמכרו. קסיאומי (Xiaomi) רשמה זינוק אדיר בנתח השוק – מ-1.5% ל-5.2%, ובמספר היחידות – מ-3.5 מיליון ל-16 מיליון. יחד עם העלייה של החברות שמחוץ לחמישייה הראשונה ל-47.5%, תפסו שתי החברות את הנתח שאיבדה סמסונג.

החברה הדרום קוריאנית יכולה להתנחם בכך שבשוק הכללי של הטלפונים הסלולריים הירידה שלה נמוכה יותר מאשר בשוק הסמארטפונים: היא קטנה בו מ-25.7% ל-20.6% ומ-117 מיליון יחידות ל-94 מיליון. נוקיה (Nokia), שעדיין ממשיכה למכור טלפונים פשוטים, ממשיכה להידרדר עם צניחה מ-13.8% ל-9.5% בנתח השוק ו-63 מיליון ל-43 מיליון במספר היחידות.

LG הדרום קוריאנית נמצאת במקום הרביעי בשוק עם 4.2% ועלייה קטנה מ-18 מיליון מכשירים לקצת פחות מ-19 מיליון. את שאר העשירייה הראשונה מרכיבות חברות סיניות, להוציא מיקרומקס (Micromax) ההודית, שהגיעה למקום העשירי.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים