סטטוסים מכניסים

עמוד הפייסבוק הפופולרי סטטוסים מצייצים מפרסם תוכן שיווקי מבלי לכתוב זאת בפוסט עצמו, אלא עמוק בתנאי השימוש בלבד - כך מעלה תחקיר של גלובס, שפרסם את המחירון המלא ● מפעיל העמוד, אבי לן: זאת זכותנו

כמה עולה לפרסם פוסט שיווקי בסטטוסים מצייצים? אילוסטרציה: BigStock

סטטוסים מצייצים הוא אחד העמודים הפופולריים בפייסבוק (Facebook) וברשת בכלל, אם לא הכי פופולרי. עם יותר מ-700 אלף לייקים, כל פוסט או סרטון שמתפרסם בעמוד הזה יכול להגיע להרבה אנשים ולשנות דברים, אם צריך. פעמים רבות מפורסמים שם פוסטים על עניינים שבחדשות, סיפורים אישיים או דברים מצחיקים. אלא שביניהם, למקרה שלא ידעתם, מסתתר גם תוכן שיווקי.

תחקיר שערך גלובס מעלה שהעמוד, אותו מנהלים העיתונאי לשעבר אבי לן ובת זוגו, עדי בנטוב לן, מציעים למפרסמים לקנות סטטוסים וסרטונים – מבלי שהם כותבים ליד ההודעה שמדובר בתוכן שיווקי, כפי שנהוג לעשות באמצעי תקשורת אחרים, כולל באינטרנט.

לידי האתר הגיע המחירון שהם מציעים. כך, למשל, פוסט בודד יעלה למפרסם 7,500 שקלים, חמישה פוסטים יעלו לו 30 אלף שקלים (פוסט חמישי – בחינם) וחבילה של 10 פוסטים – 52,500 שקלים. שניים מהם יהיו ללא תשלום.

המחירים עבור סרטונים יקרים יותר: אחד יעלה למפרסם 12 אלף שקלים, חמישה (אחד בחינם) – 48 אלף שקלים, ו-10 (שלושה בחינם) – 84 אלף.

יצוין כי בעמוד תנאי השימוש של סטטוסים מצייצים, אותם ניתן למצוא ב-About, נכתב כי יכול להיות בעמוד תוכן שיווקי: "השירות עשוי לכלול כל מידע מסחרי או פרסומי מכל סוג שהוא. המידע יכול להופיע בכל דרך שהיא, לרבות בתשלום לשירות או בכל דרך אחרת, אולם אין לראות בכך המלצה או עידוד לרכישת המוצרים או השירותים הנזכרים בשירות. השירות לא יהיה אחראי לנכונות הנתונים המסחריים המופעים בו, ועליכם לבדקם באופן אישי".

לן אישר את הדברים ומסר לגלובס בתגובה כי מדובר באחד מגופי התקשורת המובילים במדינה, עם שלושה מיליון חשיפות בשבוע, וכמו גופי תקשורת אחרים, הוא מפרסם תוכן שיווקי. עם זאת, הוא ציין כי כל הסטטוסים המפורסמים בעמוד נבדקים בקפדנות ומפורסמים רק אם הם "ויראליים, אותנטיים ועומדים בערכי המותג".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים