המנמ"רים הראויים להערכה, מקבלי פרס מפעל חיים וסמנכ"לי הטכנולוגיות המצטיינים

אותות הערכה והצטיינות מטעם אנשים ומחשבים הוענקו הבוקר (ב'), במהלך כנס KickOff 2015, ל-20 בעלי תפקידים בתחום ה-IT ● חלק ב'

מציירים תמונה של מצויינות. KickOff 2015

20 בעלי תפקידים בענף ה-ICT הישראלי קיבלו היום (ב') אותות הערכה והצטיינות על פועלם בשנת 2014 במסגרת כנס KickOff 2015, שנערך לציון פתיחת שנת הפעילות העסקית 2015. הפרסים חולקו במספר קטגוריות: מודלים לחיקוי, מנמ"רים ראויים להערכה, מפעל חיים וסמנכ"לי הטכנולוגיות המצטיינים.

הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך במלון שרתון בתל אביב, בהנחיית פלי הנמר, יזם ומנהיג הקבוצה. הוא נערך בחסות תדיראן טלקום שירותי תקשורת, Software AG ישראל, קבוצת One1 וסקיורנט מקבוצת אמן.

האותות חולקו לאחר בחינה של ועדת איתור שבראשה עמד פרופ' גדי אריאב מאוניברסיטת תל אביב. חברי הוועדה היו אודליה לבנון, סמנכ"לית Irani Group ולשעבר ראש אגף טכנולוגיות המידע באלון החזקות; דן תל ניר, מנכ"ל דתן ולשעבר מנמ"ר המרכז למחקר גרעיני בנחל שורק; טינה בוסתנאי, מנמ"רית בז"ן; בני גורביץ', ראש מערך מערכות מידע בבנק איגוד; שמעונה נווה, מנמ"רית אקסלנס נשואה; ועדית שרויטמן, מנמ"רית החברה המרכזית למשקאות. את סמנכ"לי הטכנולוגיות המצטיינים בחרו דורון יצחקי, מנהל משאבי תשתיות ושירות בשירותי בריאות כללית, ורונן נדלר, ה-CTO של רשות שדות התעופה.

נימוקי השופטים:

מנמ"רים ראויים להערכה

עופר ויסברג, מנמ"ר מכבי שירותי בריאות
"מגלם התמדה וסולידיות, בשילוב התהליכים העסקיים והרפואיים המקצועיים. הצליח להגדיל את היחס בין תקציב הפיתוח ותקציב התחזוקה, תוך התמקדות בתהליכי ליבה כמו ניהול קביעת תורים במגוון משלים של ערוצים (סלולר, אינטרנט ומוקדים), חיזוק הרצף הטיפולי מהקהילה לבית החולים ויישום גישה פרו-אקטיבית לטיפול בחולים שנמצאים במעקב או זקוקים למעקב רפואי. הביא להגברת המודעות של הארגון לתרומת יחידת המחשוב, תוך שותפות מלאה עם הצד העסקי ושיתוף פעולה מוצלח עם היחידות העסקיות. ראויים לציון האיזון לו הביא של משאבים רפואיים בצורה מושכלת בעזרת כלים אנליטיים ושיפור התמיכה בניהול פריסת השירותים הרפואיים, תוך שימוש בתשתית האנליטית של מערך ה-BI".

ערן גוטמן, מנמ"ר שיכון ובינוי
"מוביל יחידת מחשוב שנותנת שירותים לקונגלומרט עסקי, שכולל שבע קבוצות עם 1,300 עובדים ב-22 מדינות. גוטמן עושה זאת עם 35 עובדים ומשרת בפרט את צרכי ה-BI של ההנהלה, על בסיס מערכת איחוד דו"חות כספיים. בשנה האחרונה עסק בהשקת מערכת ניהול משאבי אנוש, תוך שימוש מושכל במיקור-חוץ, הכנסת מערכת ERP אחידה לכל החברות בתוך חצי שנה, הקמת מערכת רכש מרכזית וגיבוש תהליכי עבודה מול החברות הבנות. כיחידת מטה הוא כפוף ל-CFO בהנהלת הקבוצה. ככזה, עסק בבחינת כדאיות קונצרנית של פרויקטים, תוך הבחנה בין מערכים קונצרניים למערכים ייעודיים".

אורן אריאב, מנמ"ר המשרד להגנת הסביבה
"חבר בהנהלת המשרד, עבר שנה עם שר פעלתן שהוביל במשרד חקיקה שנשענה על תגובה מהירה ויכולת מעקב מול גופים מגוונים. עובד עם גרעין קטן של עובדים ביחידה, יחד עם כ-45 עובדי מיקור חוץ. בנה אבטיפוס מהיר וכתיבה מחדש תוך שנה של מערכות לתמיכה ברגולציות השונות, כמו חוק האריזות. ראוי להערכה על גישה פתוחה ורצון לקדם את המשרד להגנת הסביבה כמה שנים קדימה – מנקודת מוצא לא נוחה. כך, למשל, הביא למעבר למחשוב בסביבת ענן פרטי ולבנייה של התמחות ב-BI מקיף להנהלה, עם תשתית נתונים (DW) תואמת. הוביל ריכוז מידע, עדכון מקוון מהשטח, הביא ליצירת ערך להנהלה מהנתונים הקיימים, לפתיחת המידע לציבור. כך, למשל, הביא להעלאה לאוויר של מערכת מפל"ס – למידע על מפעלים מזהמים. בא לעבוד – והגיע לבצע שינוי".

שירה לב-עמי, מנמ"רית משרד הבריאות
"מביאה למשרד הבריאות מבט ניהולי חד ומתוחכם, חשיבה תהליכית וניסיון לעשות סדר. אלה מתבטאים בבנייה מחודשת של מערכות המידע בסביבה הטרוגנית מגוונת, עם 100 יחידות עסקיות, 160 תהליכים עסקיים, 15 פלטפורמות טכנולוגיות -וללא תהליך ליבה מרכזי. היא התחילה מנקודה יחסית חלשה, ועם איכות לא ברורה – והובילה לגיבוש ארכיטקטורת מידע על בסיס מיפוי כלל התהליכים בטיפול משרד הבריאות. מנהלת יחידה של כ-200 עובדים שרובם במיקור חוץ. הביאה להקמה של מערכת שיתוף מידע ברמה הלאומית. יוזמת, מפתחת שותפות עם ההנהלה, גם בפיתוח וגם בייעול התפעול. עוד נשמע עליה".

יריב איתן, מנמ"ר החברה למשק וכלכלה
"עובד שמונה שנים בחברה ומוביל את יחידת המחשוב שלה. החברה מעמידה לרשויות המקומיות את כל מגוון השירותים המשקיים לתפעולן, כמו עריכת מכרזים עבור הרשויות, ניהול מסמכים, ניהול משימות, והמערכות התואמות. מנהל יחידה של 15 איש, בעיקר בשימוש במיקור חוץ. חבר השופטים התרשם מהמשימתיות שלו ומהיוזמות שקידם בתחום ההסמכה לתקני ISO לאבטחת מידע ואיכות. הביא להטמעת מערכות ניהוליות לשיפור התהליכים העסקיים. הביא לעבודה מתמשכת בייזום פרויקטים, אלה אמורים להבשיל בשנת 2015, בתחום ניהול הנדסי ומכרזים מקוונים. יצר מצב של הטמעה בלתי נלאית של כלי עבודה לניהול תהליכים ובקרות בארגון".

מימין: עופר ויסברג, ראש אגף מערכות מידע ותיקשוב במכבי שירותי בריאות. צילום: קובי קנטור; ערן גוטמן, מנמ"ר שיכון ובינוי. צילום: ניב קנטור; אורן אריאב, מנמ"ר המשרד להגנת הסביבה. צילום: קובי קנטור; שירה לב-עמי, מנמ"רית משרד הבריאות; יריב איתן, מנכ"ל החברה למשק ולכלכלה של מרכז השלטון המקומי. צילום: קובי קנטור

מימין: עופר ויסברג, ראש אגף מערכות מידע ותיקשוב במכבי שירותי בריאות. צילום: קובי קנטור; ערן גוטמן, מנמ"ר שיכון ובינוי. צילום: ניב קנטור; אורן אריאב, מנמ"ר המשרד להגנת הסביבה. צילום: קובי קנטור; שירה לב-עמי, מנמ"רית משרד הבריאות; יריב איתן, מנכ"ל החברה למשק ולכלכלה של מרכז השלטון המקומי. צילום: קובי קנטור

מפעל חיים

רחל זמשטייגמן, מנמ"רית משרד התחבורה
"מסכמת קריירה של 42 שנים, עם ניסיון בכל מגוון התפקידים במשרד. עם תואר בקיברנטיקה מאוניברסיטת וילנה, טיפסה לתפקיד מנמ"רית משרד התחבורה לפני כשלוש שנים והובילה פרויקטים חדשניים ופורצי דרך, כמו חידוש רישיונות רכב ונהיגה בקיוסקים שמוצבים בחנויות סופר פארם. הביאה להפקת תדפיסים של היסטוריית הרכב באותן עמדות. העמדות עמדו במבחן: הציבור הכפיל את היקף השימוש בקיוסקים בשנה האחרונה. ניהלה 90 עובדים, 30 מהם עובדי מדינה, תוך התמודדות מושכלת עם סכנת אובדן הידע עם פרישתם, במסגרת תכנית פרישה מרוכזת של עובדים ותיקים. פעילותה במשרד התחבורה, משרד שעוסק ברישוי ורגולציה של כל מה שזז – היא רבת שנים עם אתגרים משתנים ורצון מתמשך לשיפור השירות לאזרחים ולהנגשת המידע לציבור באמצעות האינטרנט. זאת, תוך ניצול הטכנולוגיה לטובת חסכון בכוח אדם".

 

מימין: רחל זמשטייגמן, מנהלת אגף בכירה למערכות מידע במשרד התחבורה; יעקב בר-חיים, מנמ"ר אורבוטק. צילום: קובי קנטור

מימין: רחל זמשטייגמן, מנהלת אגף בכירה למערכות מידע במשרד התחבורה; יעקב בר-חיים, מנמ"ר אורבוטק. צילום: קובי קנטור

יעקב בר-חיים, מנמ"ר אורבוטק
"מסכם 40 שנות פעילות. החל את דרכו בצבא ביחידת אג"מ למחשב, המשיך ליחידת המחשב של הגייס, שימש במשך 10 שנים באגף המחשוב של רשות הנמלים והרכבות. כעת נמצא בפרק האחרון -22 שנים בתפקיד מנמ"ר אורבוטק. הוביל כמנמ"ר בשני העשורים האחרונים אבולוציה מקיפה בתחומי הטכנולוגיה, הביא להנחלת הראייה העסקית של חשיבות השירות. עשה זאת תוך הקפדה על שיקולי עלות-תועלת ומתן עדיפות למחשוב הליבה העסקית. הביא לעמידה בלוחות זמנים ותקציב, הקים מערך של תמיכה בתכניות רב-שנתיות בסניפי החברה בעולם. מימש תפיסה של רציונליות בניהול והיגוי מערכות המידע ובפרט ברכש: כך פעל באומץ לבחור מוצרים לא שגרתיים והביא להעדפה של מוצר תואם על המדף – במקום פיתוח עצמי. בעל הבחנה חדה בסדרי עדיפויות. במהלך תקופת היותו מנמ"ר, ראה את כל המהפכות והתהפוכות הטכנולוגיות ופעל בתוכן. הוא מסכם תקופה שאופיינה בעצמאות מחשבתית. לא הפסיק לפתח ראייה עמוקה ורחבה של ניהול המידע בארגון העסקי".

צוות השופטים, מימין: דן תל ניר, מנכ"ל דתן ולשעבר מנמ"ר המרכז למחקר גרעיני בנחל שורק; אודליה לבנון, סמנכ"ל Irani Group; שמעונה נווה, מנמ"רית אקסלנס נשואה; טינה בוסתנאי, מנמ"רית בז"ן; עדית שרויטמן, מנמ"רית החברה המרכזית למשקאות; יו"ר ועדת השיפוט, פרופ' גדי אריאב, אוניברסיטת תל אביב. צילום קובי קנטור

צוות השופטים. מימין: דן תל ניר, מנכ"ל דתן ולשעבר מנמ"ר המרכז למחקר גרעיני בנחל שורק; אודליה לבנון, סמנכ"ל Irani Group; שמעונה נווה, מנמ"רית אקסלנס נשואה; טינה בוסתנאי, מנמ"רית בז"ן; עדית שרויטמן, מנמ"רית החברה המרכזית למשקאות; יו"ר ועדת השיפוט, פרופ' גדי אריאב, אוניברסיטת תל אביב. צילום קובי קנטור

CTO מצטיין

אבירם אגמון, CTO ומנהל תשתיות מחשוב, מכבי שירותי בריאות
"אגמון משמש בתפקידו יותר מ-5 שנים. תחת ניהולו הישיר נמצאים 8 צוותים הכוללים כ-50 איש. מנהל בהצלחה רבה את תפקידו ורשם הישגים מרשימים בשנה האחרונה. הביא לשיפור משמעותי של מערך הניטור של יישומי המחשוב במכבי -הן בתחום יישום ניטור חווית משתמש בזמן אמת במובייל, הן באתר האינטרנט, והן בעבודה בתיק הרפואי של המטופל ב-Clicks. הביא לשדרוג המערכת לשליטה מרחוק והפצת עדכונים מרחוק לכל עמדות העבודה במכבי. פעל ליישום Power Plug ב- 8,000 עמדות בקופה, ובכך מימש חסכון בחשמל והביא להשלמת יכולת הפצה אוטומטית לעמדות העבודה. הביא להפצת יכולת עבודה מרחוק על כל מערכות הארגון במתכונת BYOD, ליותר מ-1,000 משתמשים, תוך דגש על גישה למשתמשים עסקיים. : אחיות העובדות מהבית, פקידות (מש"ריות) העובדות מהבית כחלק מהמשרה, רופאים למתן אישורים מהבית, מתן מרשמים עם חתימה דיגיטלית מהבית, יועצים וירטואליים, טיפולי בית, רפואה תעסוקתית ועוד. הביא להשלמת תהליך המעבר לשרתים וירטואליים ב-97% משרתי הארגון. הוביל פרויקט ענק של שדרוג כל מערך ה-SAP הארגוני ופרויקטים נוספים".

מימין: אבירם אגמון, CTO ומנהל תשתיות מחשוב, מכבי שירותי בריאות; גיל זיסו, Director, technology architect, טבע תעשיות פרמצבטיות

מימין: אבירם אגמון, CTO ומנהל תשתיות מחשוב, מכבי שירותי בריאות; גיל זיסו, Director, technology architect, טבע תעשיות פרמצבטיות

גיל זיסו, Director, technology architect, טבע תעשיות פרמצבטיות
"טבע היא חברת התרופות הגנרית הגדולה בעולם ונמנית על 12 החברות הגדולות בתעשיית התרופות. החברה מייצרת כ-64 מיליארד כדורים בשנה, מקיימת פעילות ב-60 מדינות ומוכרת ב-100 שווקים ברחבי העולם. אחד מהאתגרים עימם מתמודד זיסו ואנשי צוותו הוא הדרישה להיות ערוך בכל נקודת זמן – לכל צורך עסקי. זאת, על מנת לאפשר לחברה להגיב בצורה יעילה ומהירה לשוק מאתגר זה. פעל בתווך שבין האתגרים העסקיים למול הצורך לעבור מחברה בינלאומית לחברה גלובלית, מה שדרש חשיבה מחודשת לגבי רובד תשתיות ה-IT בעולם. במסגרת עבודתו אחראי על שני פרויקטים מרכזיים ומהותיים: NGIS, הדור הבא של תשתיות שירות. זו תוכנית אסטרטגית, אשר מייצרת קורלציה הדוקה בין הצרכים העסקיים שהוגדרו על ידי הנהלת החברה לבין המענה הטכנולוגי תוך מעבר משפת הכלים והמוצרים לשפת התהליכים. Blue Ocean היא אחת מהתוכניות האופרטיביות הראשונות המיושמות כבר כיום בטבע ונגזרות מתוכנית NGIS. זו מגדירה את רובד החיבוריות והקישוריות של ספקים חיצונים התומכים בעצבי הליבה של הארגון – מפעלים ומעבדות. התוכנית מאפשרת לזהות ולנתח בזמן אמת מה נעשה ועל ידי מי – תוך מתן יכולת ניהול ובקרה על ידי לקוחות ה-IT".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים