סימנטק מחפשת קונה ל-Veritas; תפסיד מיליארדים במכירתה

ענקית אבטחת המידע פנתה לקרנות הון-סיכון פרטיות ולגופים בתעשיית ה-IT ● המהלך הוא חלק מהפיצול עליו הכריזה סימנטק

סימנטק

סימנטק (Symantec) עורכת בימים אלה מסע גישושים כדי למצוא קונה ל-Veritas, חטיבת האחסון וגיבוי הנתונים שלה – כך עולה מפרסום בוול-סטריט ג'ורנל (Wall Street Journal). אם יקרה הדבר, העסקה תשקף אובדן של מיליארדי דולרים לענקית אבטחת המידע.

על פי הדיווח, סימנטק עשויה לקבל עבור Veritas כשמונה מיליארד דולר, ואולי יותר. מדובר בהפסד של מיליארדים, שכן היא רכשה את החברה ב-2005 תמורת 13.5 מיליארד. עוד צוין בדיווח כי הרכישה העתידית הוצעה גם לקרנות הון-סיכון פרטיות וגם לגופים בתעשיית ה-IT.

המגעים באים לאחר שבאוקטובר האחרון הודיעה ענקית האבטחה כי בכוונתה לפצל את החברה לשתיים: האחת היא חברת אבטחת המידע, שתמשיך לפעול תחת המותג סימנטק, והשנייה היא Veritas. על פי ההודעה, תחומי העיסוק של סימנטק בפלטפורמה החדשה הם אבטחת מידע והגנה מפני סייבר; הגנה על תחנות קצה במגזר הפרטי והארגוני; ניהול תחנות קצה; הצפנה; אבטחה בעולם הנייד; ניהול גישה והגנה רב שכבתית; זיהוי משתמשים; מניעת דליפת מידע; ניהול אבטחה באירוח; ושירותי ניהול ואבטחה בדטה סנטרים, לרבות ניהול מייל ו-Web. לעומת זאת, תחומי העיסוק של Veritas הם גיבוי ושחזור מידע; ארכוב; גילוי מידע; ניהול האחסון; ושירותי זמינות. הפיצול צפוי להסתיים עד סוף השנה הנוכחית ולהיכנס לתוקף באופן רשמי בינואר בשנה הבאה.

טרישה אצ'ינסון, מנהלת שיווק בכירה לערוצים ול-RTM בנרכשת הפוטנציאלית, אמרה באחרונה לעובדי ענקית האבטחה כי "כמובן שאנחנו הולכים להישאר אתכם. זה זמן באמת מרגש בסימנטק, עת אנחנו מתפצלים לשתי חברות. אנחנו חושבים שהמהלך יספק לנו הזדמנויות רבות ונתקדם בשני הכיוונים העסקיים. המהלך יספק לנו את היכולת להתמקד ולצמוח בכל אחד מהעסקים הללו. זה אמור גם להפחית את המורכבות התפעוליות שלנו".

אלא שלא הכול שותפים לדעתה. דניאל דאפי, מנכ"ל Valley Network Solutions ושותף עסקי של סימנטק, אמר כי הוא מאמין ש-"הפיצול רק יבלבל את הלקוחות ויפגע בסינרגיה. אני לא שמח לראות את החברה מתפצלת ולא חושב שזה צפוי להיות מהלך טוב עבור הלקוחות או השותפים".

לעומת זאת, במסמך שפורסם בסוף השבוע על ידי Raymond James Equity Research שיבחו האנליסטים של החברה עסקה מסוג זה. לדבריהם, "למכירת Veritas תהיה השפעה חיובית עבור סימנטק. זהו מהלך הגיוני, שמגיע בעקבות הודעת הפיצול". האנליסטים של ריימונד ג'יימס העריכו את שווייה של Veritas בסכום נמוך משצוין בוול-סטריט ג'ורנל – בין 5.5 ל-7.6 מיליארד דולר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים