מפקד ה-NSA: "האקרים צריכים לשלם על מתקפה קיברנטית – גם בעולם האמיתי"

אדמירל מייקל רוג'רס אמר את הדברים בנאום שנשא בכנס סייבר באוניברסיטת ג'ורג וושינגטון ● האדמירל הדגיש כי מטרתו היא להדוף את המזיקים מן הרשת בעולם הפיזי

צפו פגיעה גם בעולם האמיתי. מייקל ס. רוג'רס, ראש ה-NSA. צילום: צי ארצות הברית

אדמירל מייקל רוג'רס, הנושא בכובע הכפול של ראש הסוכנות לביטחון לאומי, ה-NSA ומפקד פיקוד הסייבר בצבא האמריקני, אולי לא מכיר את הביטוי העתיק "עין תחת עין, שן תחת שן", אבל הוא בהחלט מדבר ברוח הפתגם. בנאום שנשא שלשום (ב') בכנס סייבר באוניברסיטת ג'ורג וושינגטון, אמר רוג'רס כי מטרתו היא להדוף את ההאקרים הפועלים ברשת, וכי אין כל הכרח שמתקפה קיברנטית תיענה במתקפה קיברנטית – אלא המענה יכול להיות תקיפה בעולם הפיזי – או סנקציות כלכליות.

"כיוון שהיריב מגיע אלינו במרחב הסייבר, אין הדבר אומר שאנחנו צריכים להגיב באותו מרחב", אמר אדמירל רוג'רס, "אנחנו חושבים שזה חשוב שהיריבים הפוטנציאליים, הנמצאים שם בחוץ, יידעו שזהו חלק מהאסטרטגיה שלנו. כל המטרה היא להגיב בלי להביא להסלמה". ראש ה-NSA אינו שולל תגובה בעולם האמיתי – כמענה למתקפה דיגיטלית. בתשובה לשאלה אם אפשר להשתמש בכלי נשק צבאיים קונבנציונליים כדי להגיב על התקפות במרחב הקיברנטי, רוג'רס אמר כי "אפשרויות רבות נמצאות על השולחן. המענה הוא תלוי-מצב. מה שאתה ממליץ בתרחיש אחד הוא לא מה שהיית ממליץ באחר."

במרחב הקיברנטי, הסביר, הסיכון להיתפס הוא נמוך ואילו התגמול הוא בעל פוטנציאל כספי גדול, כאשר המניע העיקרי לפריצות של ההאקרים הוא כלכלי. "אני רוצה לשנות את התרחיש על ידי הגדלת מחיר העונש וההשלכות הגלומות בו", הדגיש רוג'רס, "יש להגיע למצב בו שחקנים רעים משלמים את המחיר על מעשיהם, וכך העונש יהיה גבוה יותר מהתועלת הנובעת מהפריצות. המחיר לא חייב להיות במרחב הסייבר".

הוא התייחס למתקפה על אולפני סוני (Sony), ואמר כי אחת מדרכי הפעולה האפשריות כמענה למתקפת סייבר, הן סנקציות כלכליות נגד צפון קוריאה, סנקציות שבהן הוא תמך. לדבריו, "קו אדום נחצה במתקפה הקיברנטית על סוני. אם אנחנו לא מכירים בכך בפומבי, לא מתייחסים למתקפה, ואם אנחנו לא מדברים על מה שאנחנו הולכים לעשות בתגובה לה – עדיין, אני לא רוצה שבגלל זה יהיה מי שיחשוב שלא נחצה קו אדום, וכי הפעולה הייתה במסגרת התחום המקובל. העולם כולו היה מודע לכך שסוני סבלה ממתקפה".

רוג'רס סיים באומרו כי "ההרתעה תלויה בהכרה רחבה של מה מקובל ומה אינו מקובל.  הממשל האמריקני לא יוכל  לעשות זאת לבד ויהיה חייב לעבוד עם מדינות נוספות כדי לקבוע נורמות בין-לאומיות לתחום. אם אנחנו מנסים ליצור משהו שהוא רק של ארצות הברית – זה יהיה בעייתי בטווח הארוך. הסייבר לא ממש 'מכיר' את המושג גיאוגרפיה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים