מארק טמפלטון, מנכ"ל ונשיא סיטריקס: "הענן הוא לא מקום, הוא דרך לעשות דברים"

הסביר בדבריו שעד כה, הדרך שבה דברים נבנו הייתה לפי פילוסופיית אם-אז, שנותנת מענה לסיטואציות ספציפיות, דרך שלדעת החברה אינה נכונה יותר כשמחפשים פתרונות כוללניים יותר לבעיות

לא גר בענן אלא משתמש בו. מארק טמפלטון, מנכ"ל סיטריקס

הכנס השנתי של סיטריקס (Citrix), נקרא סינרג'י והפעם, במהדורה העשירית שלו שנערכת בימים אלה באורלנדו, פלורידה, יש סיבה טובה לשם. סינרגיה, לפני שהייתה השם של להקה שיוצרת מוזיקה שלדעתו של כותב שורות אלה אינה טובה, היא פעולה משותפת של שני גורמים או יותר הנותנת תוצאה טובה מצירוף פעולות כל הגורמים בנפרד.

ואם למישהו עוד היה ספק בקשר לעובדה שהסינרגיה היא המטרה הסופית של כל המוצרים שסיטריקס מפתחת, הרי שהחלק האחרון בהרצאה הפותחת של המנכ"ל מארק טמפלטון, בו עלו על הבמה שניים מראשי נימבל (Nimble), קולקטיב של אנימטורים שהחברים בו עבדו על סרטים מפורסמים (סדרת שרק למשל), והראה סרטון שהעבודה עליו התבצעה באמצעות שירות הענן החדש של סיטריקס. "שום דבר לא נמצא על המחשב", סיפר ג'ייסון שלייפר, אחד המייסדים, "כל מה שאני עובד עליו נמצא בענן".

"הענן הוא לא מקום, הוא דרך לעשות דברים", הסביר טמפלטון, וג'סי ליפסון, סגן נשיא בחברה והמנהל הכללי של חטיבת סביבת העבודה בענן, הוסיף בהדגמה שהוא עשה על הדרך שבה הדבר עובד: "לפני 15 שנה היה לנו מוצר שהיה פיתרון לנושא סביבת העבודה – הדסקטופ של סיטריקס. זה היה פיתרון טוב לתקופה, אבל עכשיו אנחנו עוברים למצב שבו כל אחד עובד ממקומות שונים על פלטפורמות שונות, ולכן היה צריך למצוא לזה פיתרון".

טמפלטון הסביר שעד כה, הדרך שבה דברים נבנו הייתה לפי פילוסופיית אם-אז, שנותנת מענה לסיטואציות ספציפיות, וזו דרך שלדעת סיטריקס לא נכונה כשמחפשים פתרונות כוללניים יותר לבעיות. שלושת הדברים שמניעים את החברה, לדבריו של המנכ"ל, הם ניסיון, אבטחה וגמישות, ועם הדמוגרפיה המשתנה של כח העבודה (גיל העובדים המשתנה, והדרך המשתנה שבה חברות החלו לעבוד, עם דגש על עבודה מרחוק – ע"פ), היה צורך ברעיון חדש.

ג'סי ליפסון, סגן נשיא בחברה והמנהל הכללי של חטיבת סביבת העבודה בענן, סיטריקס

ג'סי ליפסון, סגן נשיא בחברה והמנהל הכללי של חטיבת סביבת העבודה בענן, סיטריקס

הרעיון שבסיטריקס החליטו עליו היה לקחת את גישת סביבת העבודה כשירות – Workspace as a service: בין השאר, יכולה סיטריקס לספק אפליקציות ושולחנות עבודה מוכנים ומאובטחים לסביבות שונות כמו לינוקס, וירטואל וינדואוס, סביבה מבוססת HTML5 ואפילו דסקטופים רגילים. כמו כן, המערכת תומכת ב-App delivery במובייל, מקצה לקצה; ניתן לחלוק, לאבטח ולסנכרן מסמכים; ואחד הדברים המעניינים שטמפלטון דיבר עליו הוא הקונסיירג' (Concierge) – תמיכה ושירות בזמן אמיתי למנויים על השירות.

ליפסון הסביר שבסיטריקס האמינו שהשירות יעניין חברות בגודל בינוני, אבל התברר להם בתקופת ההרצה שהם עשו לפני שהם שחררו את המוצר לשוק, שהרבה מאוד חברות גדולות רוצות להטמיע אותו אצלן: "לדברים האלה יש דרך מעניינת שבה הם מתפתחים. אנחנו מבחינתנו, לא 'מכריחים' את הלקוח ואת השותפים שלנו, אנחנו עובדים איתם יחד ומתפתחים איתם יחד'. בתשובה לשאלת אנשים ומחשבים, בנוגע להתאמה של המוצר לחברות קטנות יותר כמו סטארט-אפים למשל הוא הסביר שאמנם בסיטריקס לא מחפשים באופן אקטיבי את הלקוחות האלה, אבל ש"מלכתחילה הרבה מאוד סטארט-אפים מתחילים עם פחות IT פיזי ומשתמשים יותר בענן, ככה שאפשר עם הטכנולוגיה שלנו להתחיל ואחר כך להתפתח לכיוונים השונים".

מה עוד היה ביום הראשון?

טמפלטון הדגים שורה של פיתוחים ואפליקציות – ומכיוון שאי אפשר לעבור על כולם, ננסה לתקצר. בתור התחלה, הכריז טמפלטון על הגרסאות החדשות של XenApp, מערכת של App Delivery שמספקת אפלקיציות של Windows לעובדים בכל מקום ועל כל מכשיר, וXenServer 6.5, שרת המספק ביצועים מהירים יותר מהגרסה הקודמת שלו.

גם מבחינת אפליקציות, היו לסיטריקס מגוון חידושים מעניינים – Cube Free למשל – אפליקציה שמאתרת את סביבות העבודה הקרובות ביותר אל המשתמש – בין השאר שדות תעופה, ספריות, בתי קפה ושאר מקומותאפשר לקחת לפטופ ולשבת לעבוד. סביבות העבודה מדורגות לפי איכות Wi-Fi, כמות שקעי החשמל, הרעש במקום ואופציות החנייה. גם השיפור בשיחות ה-VOIP לא פסח על ענקית התוכנה, שמספקת לדבריה מיליארד דקות בחודש, או 25 אלף שיחות טלפון, ואפליקציית Go To meeting (לה יש גם גרסה חופשית – ע"פ), מאפשרת לאנשים להצטרף לישיבות, אפילו אין להם את האפליקציה מותקנת. גם אפליקציה ייעודית לסיילס פורס נמצאת בסל הפיצ'רים החדש.
אחת הבעיות הגדולות שקורות ברגע שמשתמשים במכשיר השייך למשתמש הוא הריבוי של אפליקציות – גם עסקיות וגם פרטיות: עבור הבעיה הזו פיתחו בחברה מערכת שמאפשרת גישה שונה במכשיר לאפליקציות העסקיות, וכך לא כל אחד יוכל לגשת אליהן.

לסיכום, אפשר לצטט את טמפלטון שוב, שכשנשאל ב-Q&A מה הדבר אתו הוא בוחר לקחת מההרצאה – השיב שאת מחיאות הכפיים הספונטיות הרבות: "זו הדרך שבה אני יכול להרגיש את ההתלהבות כשאני עומד על הבמה", הוא הסביר, ואם מחיאות כפיים הן המדד, נראה שסיטריקס בדרך הנכונה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים