מוטי ליפמן, icast: "הספר הקולי נועד להחזיר אנשים למעגל הקריאה"

"רוב הסיכויים שילד יקרא ספר בצורה ה-'ישנה' הם אחרי שהוא שמע אותו; יש קשר ישיר בין הקשבה לקריאה", אמר ליפמן, מנכ"ל החברה, ברב שיח מיוחד לרגל שבוע הספר העברי

03/06/2015 13:22
מוטי ליפמן, מייסד ומנכ"ל icast

"הספר הקולי לא נועד להחליף את הספר הישן מנייר אלא לעודד אנשים שזנחו אותו לחזור למעגל הקריאה", כך אמר מוטי ליפמן, מייסד ומנכ"ל icast, שעוסקת בהפקת ספרים דיגיטליים, קוליים ומקוריים.

הדברים נאמרו במסגרת רב שיח מיוחד שנערך על ידי אנשים ומחשבים לרגל שבוע הספר העברי, שנפתח היום (ד'), והתנהל תחת הכותרת: האם הספר העברי החדש הוא דיגיטלי? הנחה אותו יהודה קונפורטס, העורך הראשי של הקבוצה.

 

ליפמן אמר כי "בגלל סדר היום המודרני שלנו, שעמוס מאוד, היכולת 'להתפנות' לקריאת ספר הולכת ופוחתת. אנשים עסוקים: יש להם ג'וגינג, ישיבות, ילדים והספר שהם קנו בחנות יושב על השידה והולך ומתרחק. המטרה הכי גדולה של המיזם שלנו היא להחזיר אנשים למעגל הקריאה. זה בעיקר נפוץ אצל ילדים – רוב הסיכויים שילד יקרא ספר בצורה ה-'ישנה' הם אחרי שהוא שמע אותו. יש קשר ישיר בין הקשבה לקריאה".

הוא הסביר על תחילתו של ז'אנר הספרים המוקלטים: "בראשית המאה הקודמת התחילו ספרים מוקלטים בארצות הברית, במטרה להנגיש ספרים לאנשים עם צרכים מיוחדים, ומאז זה הושרש עד היום. icast פועלת בתחום הזה ארבע שנים. מדובר בשוק עולמי בסדר גודל של שני מיליארד דולר. כיום ניתן למצוא ספרים קוליים בכל סמארטפון והיכולת להעניק האזנה רציפה, שמתניידת בין טאבלטים למחשבים ניידים ללא צורך להתחיל מחדש את ההאזנה, מקלה על מלאכת האזנה".

יש כיום ב-Icast כ-600 ספרים מוקלטים של 250 סופרים, שמצטברים יחדיו ל-200 ימים של האזנה. אדם ממוצע, מפרט מנכ"ל החברה, מאזין בין 14 ל-15 שעות בחודש.

ליפמן סיכם וציין כי "אנחנו נמצאים ביותר מ-100 ספריות בארץ. הספריות נותנות את האפשרות למינוי סטרימינג ומאפשרות לתלמידים שחייבים להשלים ספרים לבגרות בספרות, למשל, ובכך להתגבר על לקויות הלמידה והקשב שלהם. ל-20% מהתלמידים יש בעיות קשב. השכלול הדיגיטלי נועד להחזיר אנשים לספרים הכתובים – וזה מה שמתרחש".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים