גידול חד בפעילות הענן של אדובי; הרווח הנקי קפץ ב-67%
החברה סיימה את הרבעון עם זינוק של 67% במכירות מנויי הענן ● הרווחים וההכנסות עלו - הן ברבעון והן במחצית הראשונה של השנה הכספית
אדובי (Adobe) סגרה את הרבעון השני ואת המחצית הראשונה של השנה הכספית בסימן של עליות – הן בהכנסות והן ברווח הנקי. השפיע על כך גידול חד בפעילות הענן הרבעונית של החברה.
במחצית הראשונה של השנה עלו ההוצאות הכלליות ב-2.72% ל-1.905 מיליארד דולר. לעומת זאת, העלייה בהכנסות הייתה גבוהה הרבה יותר – 9.82%, ל-2.07 מיליארד. על רקע זה, הרווחים גדלו במידה ניכרת: התפעולי זינק ב-52.13% ל-366.64 מיליון דולר והנקי – ב-71.42% ל-232.38 מיליון.
החברה רשמה ריסון בהוצאות הכלליות שלה גם ברבעון השני של השנה הכספית: אלה עלו ב-3.82% ל-968.54 מיליון דולר. ההכנסות גדלו הרבה יותר – ב-8.8%, ל-1.16 מיליארד. הרכב ההכנסות משקף את התוכנית העסקית של החברה, שמתבססת על מעבר למכירות מנויים לשירותים מבוססי ענן. אלה צמחו ברבעון ב-67.36% ל-773.96 מיליון דולר. לעומת זאת, מכירות המוצרים ירדו ב-42.71% ל-274.54 מיליון. ההכנסות מתמיכה ושירותים נותרו כמעט ללא שינוי: הן עלו ב-1.24% ל-113.66 מיליון דולר. הרווח הנקי של החברה זינק ב-66.61% ל-147.49 מיליון והרווח הנקי למנייה – ב-66.67% ל-0.3 דולר.
עוד עולה מהדו"חות כי ההוצאות הגולמיות של אדובי גדלו ב-19.54% ל-185.17 מיליון, הרווח הגולמי עלה ב-6.97% ל-976.99 מיליון והרווח הגולמי השולי הגיע ל-84.07%. בניגוד לגידול החד בהוצאות הגולמיות, ההוצאות התפעוליות עלו ב-0.68% בלבד ל-783.37 מיליון דולר. בעקבות כך, הרווח התפעולי האמיר ב-43.15% ל=193.62 מיליון.
שנטו נראיין, נשיא ומנכ"ל אדובי, אמר לאחר פרסום התוצאות כי "הביצועים הטובים בפעילות הענן של החברה הגדילו את ההכנסות לשיא רבעוני חדש. נשיק שירותי ענן נוספים בעתיד".
תגובות
(0)