גל של מתקפות קיברנטיות על ארצות הברית

בנפגעים: הבורסה של ניו-יורק, שהושבתה לכמעט ארבע שעות, חברת התעופה אמריקן איירליינס ואתר הוול-סטריט ג'ורנל

הבורסה לניירות ערך של ניו יורק

בתום הפסקת מסחר חסרת תקדים שנמשכה קרוב לארבע שעות, התחדש אתמול (יום ד') המסחר בבורסה לניירות ערך של ניו יורק (NYSE). על פי הנהלת הבורסה וגם על פי הרשויות בארצות הברית, הסיבה להפסקת המסחר היא תקלה טכנית חמורה.

על פי גורם רשמי בארצות הברית שביקש לשמור על עילום שם, "אין שום ראייה" לכך שהפסקת המסחר החריגה נגרמה בשל מתקפת סייבר, וכי "נראה שמדובר בתקלה טכנית".

המסחר הופסק ב-11:30 לפני הצהריים לפי שעון ניו יורק וחודש רק שלוש שעות ו-38 דקות לאחר מכן. הנהלת הבורסה של ניו יורק הודיעה כי פקודות שהועברו במהלך הפסקת המסחר בוטלו. בבורסות אחרות, ובהן נסדא"ק, המסחר נמשך כרגיל.

בנוסף לבורסה של ניו יורק, גם חברת התעופה יונייטד איירליינס (United Airlines) סבלה אתמול מתקלה טכנית, וקרקעה את כל צי המטוסים שלה בשל מה שהוגדר כ"בעיית תקשורת ברשת". על פי גורמים רשמיים בארצות הברית, שביקשו לשמור על עילום שם, אין שום ראיה לקשר כלשהו בין הפסקת המסחר בבורסה לקרקוע של צי המטוסים של יונייטד איירליינס.

מי שיצאו "נשכרים" משני האירועים החריגים והמתוקשרים הם המשקיעים במניות של חברות העוסקות באבטחת סייבר: השער של קרן PureFunds ISE Cyber Security למשל, אשר משקיעה ב-32 חברות סייבר, עלה באחוז וחצי במחזור מסחר גדול כחצי שעה לאחר ההודעה על הפסקת המסחר בבורסה של ניו יורק. שער המניה של FireEye עלה ב-3.1 אחוזים ואילו השער של מניית Fortinet עלה ב-1.2 אחוזים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים