טוויטר חוטפת ביקורת: מינתה גבר לבן כראש אגף גיוון

לג'פרי סימינוף יש רזומה מרשים ביותר, שכנראה בזכותו מונה לאחרונה לכהן בתפקיד המדובר בחברה ● אלא שיש בעיה עם המינוי - סימינוף הוא גבר לבן

גורם למהומות בטוויטר. ג'פרי סימינוף

טוויטר (Twitter) הודיעה השבוע כי ג'פרי סימינוף יצטרף לכוחותיה והוא זה שיוביל גיוון והכלה עולמיים בחברה. סימינוף, מנהל אגף הכללה וגיוון ברחבי העולם באפל (Apple) בעבר, הוא ללא ספק אדם בעל ניסיון בתחום, אבל על-פי המבקרים של המעסיקה החדשה שלו יש רק בעיה אחת עם המינוי – הוא גבר לבן. טוויטר הודתה בעבר כי מצבת כוח העבודה שלה כוללת בעיקר זכרים לבנים, אך החברה מקווה שהגיוס החדש יעזור לשנות את המצב.

המינוי של סימינוף זכה לביקורת על ידי תומכי גיוון כמו מארק ס. לוקייה, שלא נראה שיש לו בעיה אישית עם סימינוף עצמו, אבל טוען ש"לא הגיוני" לשכור גבר לבן לתפקיד המסוים.

"לא אומר שבחור לבן לא יכול להיות ראש אגף הגיוון, אבל בחברה ששוכרת בעיקר בחורים לבנים, מינוי שכזה שולח את המסר הלא נכון", כתב לוקייה השבוע (ג') בטוויטר. "אני בטוח", המשיך את הציוץ, "שהוא בחור נהדר, אבל הבחירה בו הזיזה את החברה לאחור במקום להניע אותה קדימה".

בשנה שעברה אמרה טוויטר כי כוח העבודה שלה מורכב מ-70% גברים ורק 30% נשים. 59% מהעובדים של הרשת החברתית הם לבנים, ואילו 29% מוצאם אסייתי. אפרו-אמריקנים, היספאנים, ואנשים ממוצאים אתניים אחרים מהווים רק חלק קטן מכלל עובדי החברה.

ללא קשר לביקורת על המינוי, לסימינוף יהיו כמה מטרות גדולות על סדר היום בשנת 2016. באוגוסט אמרה טוויטר שבכוונתה להגדיל את חלקן של הנשים בין המועסקים שלה לעד 35%, את חלקם של המיעוטים מתכוונת הרשת המצויצת להסדיר לעד 11% בכלל ול-6% שיאיישו תפקידי מנהיגות בשורותיה, וזאת כך שייצג כראוי את המצב במדינה.

טוויטר לא הגיבה עד כה על הביקורת.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים