דיווחים: VMware מפטרת 5% מכוח האדם; עשרות בישראל

החברה מפטרת 900 עובדים, עקב חשש מהשפעות המיזוג של החברה האם, EMC, עם דל, הירידה בשער המנייה והקיטון במכירות ● VMware: אין תגובה

VMware

VMware מבצעת בימים אלה פיטורים של 5% מכוח האדם – 900 מתוך 18 אלף העובדים שלה, כך עולה משורה של דיווחים בעולם. על פי ההערכות, המהלך כולל פיטורים של עשרות בישראל.

במגזין הכלכלי הנחשב פורצ'ן (Fortune) דווח שהפיטורים בוצעו בקרב צוותי vCloud Air באזור EMEA (ר"ת אירופה, המזרח התיכון ואפריקה), אנשי שירות לקוחות באונטריו, קנדה, ועובדים של החברה במדינת קולורדו שבארצות הברית.

אחת הסיבות העיקריות למהלך הוא החשש של החברה מההשפעות של מיזוג הענק בין החברה אם שלה, EMC, לדל (Dell), בשווי של 67 מיליארד דולר. סיבות נוספות שבגינן החברה מעוניינת להקטין את ההוצאות שלה הן ירידה בשער המנייה וקיטון בהזמנות. לא ברור עדיין מהו הסכום שגל הפיטורים יחסוך ל-VMware.

השמועות על גל הפיטורים נפוצו בקרב עובדים של החברה בעולם, וחלק מהם הביעו חשש שהם הבאים לראות את הדלת החוצה. אחת העובדות כתבה כי "זה לא נראה טוב – ההנהלה נחושה לשפר את המספרים ומחלקת המכירות לא יכולה לספק לה את זה. הדרך היחידה שלה לשרוד את 'השריפה' בוול-סטריט היא לקצץ בהוצאות הגבוהות ביותר – כוח האדם".

ואמנם, בחודש האחרון ירדה המנייה של VMware בצורה ניכרת – מ-56.97 דולר ב-28 בדצמבר ל-48.76 דולר אתמול (ב').

VMware נשלטת (81% מהמניות) על ידי EMC. בתחילת החודש פורסם כי EMC מתכוונת לפטר אלפי עובדים, כחלק מהמהלכים שהיא נוקטת בעקבות המיזוג עם דל.

יצוין כי המהלך הנוכחי אינו גל הפיטורים הראשון ב-VMware בשנים האחרונות. בתחילת 2013 היא החליטה על פיטוריהם של 900 עובדים ועל קיצוץ בשכרם של עובדים אחרים, למרות התוצאות הטובות שהציגה ב-2012.

החברה סירבה להגיב על המהלך הנוכחי אולם על פי ההערכות, היא תודיע עליו רשמית הלילה, עם פרסום התוצאות העסקיות שלה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים